fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: אליפות היא לא מילה גסה

לקבוצה גדולה מספיקות 20 דקות טובות כדי לפרק יריבות. מכבי חיפה הוכיחה אתמול בדרבי שהיא קבוצה גדולה. אבל המנצח הכי גדול בסיבוב הזה הוא מרקו בלבול שהימר ושוב צדק
נדחה משחק רבע גמר גביע המדינה. אוהדי מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין
נדחה משחק רבע גמר גביע המדינה. אוהדי מכבי חיפה | צילום: אדריאן הרבשטיין

קרנבל
מול אצטדיון מלא לחלוטין ואחרי שבשבעת משחקי הליגה האחרונים, מכבי חיפה לא הצליחה לנצח בדרבי את הפועל, עלתה מכבי למבחן הגדול ביותר שלה העונה.

מכבי, שעלתה לדרבי אחרי קצת יותר מ-72 שעות ואחרי 120 דקות בגביע המדינה, ידעה שהיא הולכת לשחק כמעט כרגיל מול אוטובוס. ואכן חיים סילבס, מאמן הפועל, עלה עם הרכב הגנתי, שלושה בלמים ו-5-4-1. הפועל כלל לא הגיעה כדי לשחק כדורגל, אלא ללחוץ מדי פעם על הבלמים של מכבי בתקווה שאחד מהם יעשה טעות ובעיקר להסתגר קרוב לשער ולנסות לצאת למתפרצת. אולי במשחקים הקודמים זה עבד, אבל לא מול מכבי חיפה הנוכחית. נטע לביא, סאן מנחם ועפרי ארד הנפלאים בלמו כל ניסיון של הפועל לצאת להתקפה, יחד עם זאת מכבי התקשתה מאוד לייצר מצבים מול הצפיפות האדירה ברחבה של הפועל. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0-0 עם שליטה במגרש של מכבי אבל ללא יותר מדי מצבים.

ניצחון בדרבי אחרי שלוש שנים ותשעה חודשים. רוקאביצה, חזיזה וסולליך | צילום: אדריאן הרבשטיין
ניצחון בדרבי אחרי שלוש שנים ותשעה חודשים. רוקאביצה, חזיזה וסולליך | צילום: אדריאן הרבשטיין

במחצית השנייה מרקו בלבול הגיב לשיטה של הפועל והכניס את סינטיהו סולליך במקומו של וילדסחוט החלש, והקשר של מכבי, שרק לאחרונה חזר מהיעדרות ממושכת, נראה כאילו הוא משחק חצי שנה רצוף. סולליך פשוט השתלט על המשחק, ובתוך דקה, בכדור נהדר, הוא מצא את יובל אשכנזי שכהרגלו מבקיע שער ראשון במשחקים חשובים. 10 דקות בתוך המחצית השנייה, מכבי המשיכה ללחוץ, ורוקאביצה השלים צמד מהיר בתוך שלוש דקות וקבע 3:0. מכבי המשיכה לתקוף עוד כמה דקות ורוקאביצה בהחלט יכול היה להבקיע עוד שער או שניים, אבל בשלב מסוים מכבי הורידה הילוך והעבירה את הזמן בנעימים לקול מחיאות הכפיים והעידוד של הקהל.

בתום המשחק, מכבי חיפה נשארת צמודה למכבי תל אביב ומרוויחה את סולליך. שלישיית הקישור הקדמי, המונה את סולליך, שרי וחזיזה, היא שלישייה שבליגה שלנו מאוד קשה להתמודד נגדה. שלושתם מהירים, טכניים, יכולים לבשל בנגיעה אחת, לוחצים על היריב ומסוגלים להבקיע ולהחליף מקומות, וכשרוקאביצה צריך רק לסיים, הוא שוב נראה כמו החלוץ הכי טוב בליגה. לכל אלה אפשר להוסיף את אשכנזי שממשיך להיכנס לרחבה כל הזמן מהקו השני.

הדבר היחיד שקצת העיב על הניצחון הגדול של מכבי הוא הכרטיס הצהוב שנטע לביא ספג ושימנע ממנו לשחק במשחק העונה מול מכבי תל אביב, אבל קודם מכבי צריכה לעבור את קרית שמונה מחר, שבת, אחר הצהריים.

הימר ושוב צדק
לפני משחק הגביע, חשבתי שבלבול יעשה רוטציה וייתן לחלק גדול מההרכב הראשון שלו לנוח לקראת הדרבי. בלבול חשב אחרת, העלה את ההרכב החזק ביותר האפשרי, בלי מאבוקה וארד המוצהבים. מכבי אמנם נגררה להארכה שאותה עברה עם צמד של דולב חזיזה, אבל השורה התחתונה שבלבול שוב צדק.

בלבול החליט לא לוותר על הגביע, והדבר לא הפריע לקבוצה שלו לנצח בדרבי כמה ימים לאכן מכן. בלבול יצא המנצח הגדול בסיבוב הזה. מכבי תל אביב, שהופתעה מול אום אלפאחם והודחה מהגביע, הפכה את מכבי חיפה למועמדת מספר אחת לזכייה בגביע.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות