fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצאים לחופשה בחו"ל? התנהלות נכונה עם כרטיס האשראי שלכם

יצאתם לחופשה בחו"ל. עד כאן, הכל טוב. אבל מה קורה אם כרטיס האשראי שלכם אבד או נגנב? מבאס נורא. ומה קורה אם הגעתם לקופה ולפתע מתברר שאתם לא מצליחים לאשר את ביצוע העסקה? לא נעים. קיבצנו עבורכם כמה טיפים ועצות כיצד לנהוג במקרים כאלה
התנהלות נכונה תוביל לחופשה נעימה.

רוב האנשים שטסים לחו"ל לוקחים איתם לפחות כרטיס אשראי אחד, על מנת לשלם בחו"ל על המלון, על השכרת רכב, על כניסה לאתרים ולאטרקציות וכמובן לקניות. לי בכר, נציגה בכירה במוקד אישורים וחסימות של חברת האשראי – מקס, מסבירה כיצד לנהוג במקרה שיש בעיה טכנית באישור התשלום, למי פונים במקרה של אובדן או חלילה גניבת כרטיס האשראי וכן מציעה כמה טיפים מעולים כדי שתוכלו לקנות בקלות ובבטחה עם כרטיס האשראי.

"כשלקוחות שלנו טסים לחו"ל, חשוב לנו שכל ההתנהלות שלהם עם כרטיס האשראי תהיה חלקה", אומרת לי בכר, "בשביל זה יש בחברות האשראי וגם לנו במקס, שירות דיגיטלי מקיף וגם מוקד טלפוני של אישורים וחסימות, שנותן מענה 24/7 ללקוחות שנמצאים בחו"ל, בכל הנושאים שקשורים למקרים חריגים כמו אובדן כרטיס, קושי בביצוע עסקאות ועוד". מוקד אישורים וחסימות זמין ללקוחות בכל הפלטפורמות – ווטסאפ, פייסבוק, סקייפ ושיחות טלפון.

אז אילו פתרונות יש ומה כדאי לעשות עוד טרם הטיסה כדי לוודא שההתנהלות עם כרטיס האשראי בחו"ל תהיה מוצלחת?

במקרה של בעיה באישור תשלום עבור רכישה בחנות, מסבירה בכר: "במוקד אצלנו אנו נתקלים בזה מספר פעמים ביום. יש מספר סיבות לכך שהכרטיס לא עובר בחו"ל ואלו הסיבות הכי נפוצות. פעמים רבות אנחנו נתקלים במקרים שללקוח אין מספיק יתרה בכרטיס או שהוא הגיע למקסימום מסגרת האשראי. כאן אני רוצה לתת לכם טיפ קטן שיחסוך לכם זמן והתעסקות מיותרת באמצע החופשה שלכם. לפני הטיסה כדאי לבדוק מה היתרה שיש בכרטיס ואם צריך להגדיל את מסגרת האשראי. אפשר לעשות את זה באפליקציית או מול נציגי השירות. יש מקרים בהם מערכות ההגנה שלנו חוסמות עסקאות בכרטיס אשראי שמסתמנות כחשודות, זאת כדי להגן על הכסף שלכם ולפעמים גם יש מחסום זמני, כדי לוודא שהכרטיס לא נגנב. לפני כל טיסה לחו"ל אני ממליצה להיכנס לאפליקציה או לאתר מקס ולעדכן בכפתור 'פעולות' > 'טסים לחו"ל', את פרטי הטיסה והמדינה בה אתם שוהים. הנתונים מתעדכנים אוטומטית אצל מחלקת הביטחון של מקס ואתם יכולים לקנות ולבצע עסקאות בכרטיס בראש שקט, מבלי שהעסקה או הכרטיס ייחסמו. יש גם מקרים בהם עסקאות לא עוברות כי הכרטיס הוא מקומי, כלומר מאושר לשימוש רק בארץ ולא בחו"ל. כדי לוודא שכרטיס האשראי שלכם הוא בינלאומי השם שלכם צריך להיות מוטבע על גבי הכרטיס באנגלית. אם הכרטיס שלכם מקומי, כלומר השם שכתוב עליו הוא בעברית, תוכלו להשתמש בו רק בארץ. במקרה שאתם מתכננים לנסוע לחו"ל, הזמינו כרטיס אשראי בינלאומי. הכרטיסים בדרך כלל מגיעים עד שבוע מיום ההזמנה. למי שיש כרטיס מקס יכול להיות רגוע כי כל הכרטיסים של חברת מקס הם בינלאומיים".

ומה קורה אם כרטיס האשראי אבד? בכר: "אובדן כרטיס בחו"ל זה אירוע מלחיץ ומבאס. כשאנחנו בחו"ל אנחנו עוברים ממקום למקום, מאתר לאתר, שולפים את הכרטיס פעמים רבות ולכן גם לפעמים מאבדים אותו. במקרה של אובדן כרטיס יש מספר אפשרויות באפליקציה, באתר וגם מול נציגי השירות: אופציה לחסימה זמנית של הכרטיס שנותנת לכם לחפש אותו או חסימת הכרטיס באופן מוחלט והנפקת כרטיס חדש. אם מצאתם את הכרטיס אפשר להחזיר את הכרטיס לשימוש בצורה עצמאית באתר / אפליקציה או לפנות למוקד אישורים וחסימות דרך הווטסאפ או בשיחת טלפון. במקרים בהם חסמתם את הכרטיס לצמיתות ואתם נמצאים זמן ממושך בחו"ל, אנחנו שולחים ללקוחות כרטיס חדש ישירות לכתובת בה אתם שוהים".

הטיפ של בכר: "הפתרון הכי טוב בעיני הוא לעבור לתשלום בנייד, הוא תמיד אתכם וגם לא צריך לזכור קוד סודי. אופציה נוספת, אם אתם עדיין מעדיפים את כרטיס הפלסטיק המוכר, היא להיות בחו"ל עם יותר מכרטיס אשראי אחד ולפצל את הכרטיסים בין תיקים או ארנקים שונים. כך, גם במקרה של אובדן של אחד מהם, יש גיבוי".

ומה אם שכחתם את הקוד הסודי? גם לכך יש פתרון. בכר: "מדובר בשאלה שעולה אצלנו במוקד כמעט מדי יום. היום יש מגמה בינלאומית של מעבר למסוף חכם, שדורש קוד סודי בביצוע עסקה. לכן כמעט בכל מקום שבו תרצו לקנות מעל 300 שקלים תתבקשו להקיש קוד סודי. אתם צריכים לדעת מה הקוד הסודי שלכם, ואם במקרה שכחתם, אפשר לפתור את העניין במספר דרכים. לפני הנסיעה לחו"ל, כדאי לוודא שיש לכם את האפליקציה של מקס משום שדרכה אפשר לבצע בכל רגע שיחזור של הקוד הסודי של הכרטיס ב-2 לחיצות: פעולות> הקוד הסודי לכרטיס שלי. אני גם ממליצה לעבור לתשלום באמצעות המכשיר הנייד. שימוש בנייד מייתר את הצורך בכרטיס הפלסטיק. אפשר להשאיר אותו עמוק בתיק כגיבוי ולהסתובב עם הפריט הכי זמין ונוח – הטלפון הנייד. יתרונות נוספים הם שבתשלום בנייד לא צריך לזכור את הקוד הסודי וגם הוא הרבה יותר מאובטח, כי בית העסק לא מקבל את מספר כרטיס האשראי שלכם. תשלום בנייד גם פחות 'גניב' מכרטיס פיזי – שכן כדי לשלם בו נדרשת הזדהות של בעל המכשיר. טיפ אחרון: בכל חברה יש מוקד חו"ל שנותן מענה טלפוני, לכן שמרו את מספר הטלפון של המוקד והיעזרו בו בעת הצורך".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות