fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחירי הדיור לאן?

מדד הדיור מראה כי הפרויקטים של מחיר למשתכן הטו כלפי מטה את מחירי הדירות, אך בפועל מסתמנת מגמה ברורה של נסיקת המחירים
צילום אילוסטרציה: פיקסאביי
צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

רכבת ההרים של שוק הדיור לא עוצרת לרגע. נתוני ענף הבנייה למגורים מלמדים על מגמה של עליות מחירים. מדד הדיור מראה כי הפרויקטים של מחיר למשתכן הטו כלפי מטה את מחירי הדירות, אך בפועל מסתמנת מגמה ברורה של נסיקת המחירים מעלה ברמה של כחצי אחוז, זאת לאחר שנה וחצי שבה נדמה היה שהעלייה נעצרה.

לדברי בכירים בענף הבנייה, גורמים נוספים שעשויים להשפיע על מחירי שוק הדיור הם: הקיטון בקצב שיווק הדירות במחיר למשתכן, שצפוי ליצור לחצים על שוק הדירות גם בהיבט של הביקוש; עלייה בשוק המשכנתאות החדשות בשיעור של כ –11 אחוז, שטומנת בחובה עלייה בביקושים לדירות חדשות; הציפייה להורדת הריבית שתחזיר, מצד אחד, את המשקיעים לשוק,  אך מצד שני תביא להוזלה נוספת במשכנתאות.

אייל פניאן, מנהל השיווק בקבוצת יובל אלון, הבונה את מתחם המגורים הפרטי בשכונת גבעת הרקפות: "חלק מהזוגות הצעירים ללא דירה בבעלותם, שהמתינו להגרלות ויצאו ממעגל הביקוש באופן זמני, חזרו למעגל הביקוש. בפרויקט בגבעת הרקפות אנו עדים לגידול משמעותי בביקוש לדירות מצד רוכשים שחזרו לשוק החופשי. אני מאמין, כי גרף הביקוש לדירות חדשות יתמיד בעלייה וכתוצאה מכך אנו צופים עליית מחירים במיוחד באזורים מבוקשים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות