fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנה מוחשית למושתלי בלון הרזיה

בבקשת הפירוק שהגישה חברת אופטימל לייף שפעלה בקניון הסינמול נטען: "מטופלים שבקיבתם הותקן בלון הרזיה מהלכים כפצצות מתקתקות ללא כל גורם שיוכל לתת שירות"
בלון קיבה ספאץ, מתוך אתר החברה

מאות מטופלים מחיפה והקריות שבגופם הותקנו בלוני הרזיה על ידי חברת אופטימל לייף, המרכז הישראלי להרזיה רפואית בע"מ, שפעלה עד כה בסניפים בקניון הסינמול (לב המפרץ) ובבני ברק, מצויים בסיכון ממשי לבריאותם. כך עולה מבקשה דחופה שהגישה החברה, באמצעות עורכי הדין ליאור מזור ואריאל סיבוני  ממשרד עוה"ד מזור בית הלחמי, לפירוק החברה ובקשה לפתיחת צו הליכים  ומינוי נאמן זמני, כדי להמשיך את פעילותה ולמצוא פתרון לאותם מטופלים. בית המשפט המחוזי מינה לנאמן  זמני את עו"ד אמיר דולב.

בבקשה טוענים עוה"ד מזור וסיבוני: "מדובר בבקשה דחופה הנוגעת ישירות לבריאות הציבור, שנכון למועד כתב זה, כתולדה מהתנהלות משרד הבריאות ומכך שמשרד הבריאות  אסר על החברה להוסיף ולבצע הליכים רפואיים, ולמעשה שיתק באופן חד ופתאומי את מלוא פעילותה, ומאידך גיסא אינו מספק כל מענה מערכתי למטופליה, חרף התראות חוזרות, אין ניתן מענה מערכתי כלשהו למטופלים  שטופלו על ידי החברה ואלה מצויים  במצב בו אין ניתן להם מענה מערכתי מסודר. כפועל  יוצא מכך כ-600 מטופלים שבגופם הותקנו בלוני הרזיה על ידי החברה, מצויים  בסיכון ממשי ומוחשי".

עו"ד ליאור מזור | צילום יח"צ

בבקשת פירוק החברה טוענים עורכי דין מזור וסיבוני, כי הם חוששים לשלומם ובריאותם של אותם מטופלים "שבגופם מותקן הבלון הקיבתי כפצצות מתקתקות ללא כל גורם שיוכל לתת  שירות, ליווי ופיקוח מתחייב לגביהם". בבקשה טוענת החברה כי מדובר במוצר אשר נהנה ממספר יתרונות מהותיים ובהם אין צורך בהתערבות כירורגית. החברה טוענת כי פעילותה נחלה הצלחה ושגשוג בישראל ומספר המטופלים בשנה האחרונה עמד על כ-100 חדשים מדי חודש.

לטענת החברה, בספטמבר האחרון נפטרו שתי מטופלות  שעברו התקנת בלון, וכי "אף שפטירתן לא אירעה בסמוך לביצוע הפרוצדורות, מחמת הזהירות, וכדי לעמוד בשקיפות מול משרד הבריאות, דיווחה החברה מיד למשרד הבריאות". בעקבות הדיווח הודיע משרד הבריאות לחברה, כי עד להשלמת הבירור נאסר עליה לבצע כל הליך בבלון הקיבתי למעט הוצאתו או הוצאת נוזל הבלון.

עו"ד מזור: "התנהלות זו של משרד הבריאות  יצרה מצב דברים הגובל באבסורד, באופן המונע מהחברה לקיים פעילות עסקית שוטפת והכניס את החברה למחנק כלכלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות