fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים להעביר איתם את הבידוד או סתם להעביר ערב קר בבית מתחת לשמיכה, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
מרשמלו כחול ומסטיק ורוד | צביה גולן
מרשמלו כחול ומסטיק ורוד | צביה גולן

מאת: זהר נוי.

חיים מושלמים או סודות מושלמים?

"תשעה זרים מושלמים" מאת ליאן מוריארטי הוא רומן מותח ומרתק, גדוש הפתעות ותפניות. תשעה אנשים מתכנסים בחוות בריאות מרוחקת, 'בית הרוגע'. אחדים באו לרזות, אחרים באו לאתחל את חייהם, ויש כאלה שבאו מסיבות שהם אינם מודים בהן בפני עצמם. הם נמצאים באווירת יוקרה ופינוק, מיינדפולנס ומדיטציה, אך יודעים שעשרת הימים הללו יכללו מן הסתם עבודה אמיתית. אלא שאיש מהם לא מעלה בדעתו כמה מאתגר זה הולך להיות. פרנסס וולטי, סופרת רבי־מכר רומנטיים שירדה מגדולתה, מגיעה ל'בית הרוגע' עם גב כואב, לב שבור וחתך נייר כואב להפליא בכף היד. חבריה האורחים מיד מעוררים את סקרנותה. רובם כלל לא נראים זקוקים לחוות בריאות. אבל יותר מכולם מעניינת אותה בעלת המקום, מנהלת מוזרה וכריזמטית. הייתכן שבידיה התשובות שפרנסס אפילו לא ידעה שהיא מחפשת? האם על פרנסס להניח בצד את הספקות ולצלול לתוך כל מה שיש למקום הזה להציע – או שעדיף שתברח כל עוד היא יכולה? עד מהרה כל אורחי 'בית הרוגע' שואלים את עצמם את אותה השאלה. (מאנגלית: אביגיל בורשטיין, הוצאת כנרת זמורה, 430 עמודים).

תשעה זרים מושלמים | ליאן מוריארטי

לגלות את האוצרות הטמונים בכם

"דובידודי" מאת צאלה פינטו ורחלי סילברן הוא ספר הרפתקאות נפלא, מרגש וסוחף לילדים שיעזור להם לגלות את האוצרות הטמונים בהם, יספק להם זמן איכות ייחודי ויזכיר להם שעם קצת אופטימיות ויצירתיות אפשר להתמודד עם אתגרים ולהתגבר על כל קושי. מקריאת הספר ילמדו הילדים על הכוחות שיש בהם לשם התמודדות עם קשיים, על רגשות ועל דחיית סיפוקים. הם ילמדו לעצור, להתבונן ולראות את כל השפע שסביבם ובתוכם. עומר גיבורת הספר נאלצת להישאר בבית בגלל סיבה מסתורית. בידוד? מזג אוויר? אזעקות? היא עצובה ובודדה וסופרת את המשאלות שלה – מה היא הייתה יכולה לעשות לו רק הייתה יכולה לצאת. לפתע מגיח יצור מסתורי, דובידודי – דב קואלה עם ציפורני קסם, שעוזר לה לראות שהיא יכולה להגשים את כל המשאלות האלה אם רק תסתכל סביב ותהפוך את החלל למרחב מלא קסם והרפתקאות.  כך קרטון וגלילי נייר הופכים לטירה, סדין הופך לגלים וקופה ישנה הופכת לחנות צעצועים. הם מגלים שבעזרת יצירתיות ודמיון הם מצליחים להתגבר על הקושי ולבלות יחד את היום הכי נהדר בעולם. בסוף הספר הצעות לפעילויות בחיק המשפחה. (איורים נפלאים: סקהרם אומריקר, 40 עמודים, מנוקד, https://www.koalateeny.com).

דובידודי | צאלה פינטו ורחלי סילברן

לא שגרתי, חתרני ואמיץ מאוד

"מנדל של חצות" שכתב ערן הולנדר הוא ספר בו כמה כובעים: הכובע הבלשי, זיכרון השואה ואירופה כפי שהיא כיום, כשאנחנו נעים בעולמות האלה בסיפור שכתוב כולו בגוף ראשון. נושא השואה הוא נושא רגיש מאוד וקשה מאוד לגשת אליו בצורה הלא מקובלת – קצת חתרנית, עכשווית מנקודת מבט של דור שלישי ורביעי או אפילו מנקודת מבט אאוטסיידרית. גיבור הספר, דמות לא יציבה בחייה, תסריטאי לשעבר ומורה לשעבר, יוצא למסע חיפוש אחרי אחותו הקטנה אביגיל שיצאה עם בית ספרה במשלחת לפולין ולא חזרה. שמו של הגיבור הוא הולנדר – כמו המחבר – והוא נושא את הסיפור המשפחתי של המחבר אל תוך מסע בילוש תזזיתי באירופה של 2010. המסע של גיבורנו עובר דרך ברלין, לודז', קרקוב, לובלין ווארשה הוא מסע כאוטי הזוי שנע בין ההווה לעבר. ההווה של גיבורנו הוא לא רק הווה של אדם שמחפש משמעות או קשר לעברו, אלא הוא חי את ההווה, מחפש אסקפיזם לחייו הלא ממוצים כשבין אורגיות ומפגשים עם זונות מקומיות הוא גם לוקח על עצמו את תפקיד הבלש ומחפש אחר אחותו. הולנדר יצר ספר בעל ניגודים רבים – הצגת זיכרון השואה כספר בלשי מרתק שכתוב בצורה רהוטה, עכשווית ופרובוקטיבית, ואני אומר זאת לחיוב. ספר לא שגרתי, חתרני ובמידה מסוימת אמיץ מאוד. (הוצאת כרמל, 252 עמודים).

מנדל של חצות | ערן הולנדר

בואו ללגום קפה עם אַלְמָז

"מי בא למסיבת הבונה?" מאת שרה ארנולד, הוא ספר ילדים מקסים, חשוב ומרגש, המביא את סיפורה של אלמז, ילדה אתיופית שמגיעה לבית ספר חדש. קצת קשה לה. בכיתה א' היא אומרת מילה באמהרית בשם "בונה" (קפה בעברית). הילדים שלא מבינים את פשר המילה צוחקים עליה. אלמז מתביישת ונעלבת. אמא שלה מציעה לה לערוך "טקס בונה" לילדים כדי שיבינו מה מהות המילה. "בישראל אנשים שותים קפה בחיפזון, אך באתיופיה אנשים אוהבים לשבת יחדיו למשך שעות כדי לשתות ולדבר", אומרת אלמז לילדים. אלמז הכינה הזמנות, אבל ראתה את כולם זורקים את ההזמנה שלה. היא מבטלת את המסיבה ונעצבת. היא מחליטה לספר על המסיבה ולחלק לכל ילד שקית קטנה של גרעיני קפה וחטיפי פופקורן. הילדים התלהבו וכולם ביקשו ממנה לקיים את המסיבה. אחת הילדות הכי מקובלת בכיתה ביקשה ממנה לקלוע לה צמות כמו שלה. אלמז היא ילדה חזקה ופגיעה כמו כל הילדים, והיא נעזרת באימה ובאחותה כדי ללמוד את השיעור החשוב ביותר בחייה: לא לפחד להיות היא עצמה. דרך הסיפור האישי שלה מלמדת אלמז את הילדים חמלה, שיתופיות ופתיחות לתרבויות שונות. (איורים: רוברטה מלסומה. הוצאת אוריון, 36 עמודים).

מי בא למסיבת הבונה | שרה ארנולד

מקומה של הרוח בעולם הטכנולוגי

"לו הייתי דרור" מאת אלמוג בן נתן הוא יומן מסע עתידני מרתק לבני נוער. הספר נפתח בבוקר לא שגרתי במעונות הסטודנטים, כשנעמי, צעירה מופנמת, נאלצת לנטוש את חייה השלווים ולנוס על נפשה ועל חירותה אל מעמקי יער בראשית. שם, הרחק מעיניהם הבוחנות של נציגי הקואליציה הבין-גלקטית, היא נאלצת לפתח כישורי הישרדות ולהתמודד עם רעב, קור ובדידות. זאת בתוך כדי מנוסה מתמדת וניסיון להבין את המציאות אליה נקלעה האנושות כולה. במסעה הנואש נאחזת נעמי בפריט אחד, יקר לה מכול: מחברת ירוקה בה היא כותבת לחברה היחיד, הקורא היקר שלה. דרך תיאור אישי ואינטימי של מעלליה היא משתפת את הקורא בפחדיה ובתהיותיה לגבי רצונותיה של הקואליציה שהופכים את בני האדם שסובבים אותה לדמויות נייר מחוסרות רגש או מחשבה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. נעמי חולמת להיות לסופרת. אהבתה לחיבור שנוצר בין זרים דרך המילה הכתובה משמש לה כוח מניע – חיים ללא רגש או מחשבה אינם חיים כלל. מסעה לחירות מציף שאלות קיומיות על מקומה של הרוח בעולם הטכנולוגי, על מחיר החופש ועל תפקידו של הכותב – מספֵּר הסיפורים, בעולם בו האנושות הולכת ומאבדת את זכות הבחירה החופשית. (הוצאת אוריון, 241 עמודים).

לו הייתי דרור | אלמוג בן נתן

אז איך זה באמת?

"רוצה לדעת הכול" מאת עירית רוזנשיין פרידמן הוא ספר ילדים מקסים ומהנה. עידן הוא ילד שרוצה לדעת הכול על העולם: האם בלילה גשום גם החושך נרטב? מי מסיע את העננים בסתיו? מה דוחף את הגלים אל החוף? איזו מין מילה זאת "נוף"? לפעמים התשובות פשוטות, ולפעמים צריך לדמיין אותן. הספר נודד עם הדמיון של עידן ששואל שאלות נוספות כמו איפה הייתי כשאמא עוד לא נולדה ומתי סבתא בכלל היתה ילדה? מתי מפסיקים להיות ילד ונהיים מבוגר, והאם מחר הכל יהיה אותו הדבר? הספר הוא אינטראקטיבי: זה לא ספר שהילדים הם רק המקשיבים לו וההורים הם רק הקוראים. המטרה, בין היתר, שהילדים יעצרו את ההורה, ויגידו ׳רגע, אז איך זה באמת?׳ וביחד יהיה עליהם לדמיין ולענות. זה דבר שמקרב – השיחות הקטנות האינטימיות האלה עם הילדים. אתם נוסעים באוטו ופתאום הם שואלים משהו שלא ציפיתם לו. דברים שנראים לנו טריוויאליים ואף פעם לא עצרנו לחשוב עליהם, ילדים רואים אותם. (איורים נפלאים מאוד: ליבי אקסלרוד, הוצאת אוריון, מנוקד).

רוצה לדעת הכול | עירית רוזנשיין פרידמן

תובנות לגבי חייה שלה

"ספר החברים האבודים" מאת ליסה וינגייט הוא רומן היסטורי מרתק. בתקופה הסוערת שלאחר מלחמת האזרחים בארצות הברית, יוצאות שלוש נשים צעירות מלואיזיאנה למסע חיפושים מסוכן והרפתקני: הני, שפחה משוחררת; לוויניה, בתו המפונקת של בעל מטעים; וג'ינו ג'יין, בתו הלא חוקית מפילגשו הקריאולית. לכל אחת מהשלוש סודות וצלקות משלה כשהן פונות לעבר טקסס ומתקדמות בדרכים שרק עשר שנים לפני כן השתוללה בהן המלחמה. לוויניה וג'ינו ג'יין מחפשות את ירושתן שנגנבה מהן. אבל עבור הני, שנקרעה מאִימה לפני תום עידן העבדות, זהו מסע חיפושים אחר בני משפחתה האבודים, שנגנבו מבעל האחוזה בתקופת המלחמה. יותר ממאה שנה לאחר מכן מתקבלת בני סילווה לעבודה כמורה בבית ספר נחשל בעיירה אוֹגוּסטין שבלואיזיאנה, שאליה עקרה מקליפורניה בעקבות משבר בזוגיות. היא שוכרת בית מתפורר בנחלה שהייתה פעם אחוזת מטעים. תושבי העיירה חשדניים כלפי תושבים ורעיונות חדשים, אבל אט-אט לומדת הני להכיר את סודותיו של בית האחוזה הגדול שנמצא ממש מעבר לשביל, ואת הקשר שלהם לתלמידיה כיום. גם היא יוצאת למסע חיפושים, שאולי יוביל אותה לתובנות לגבי חייה שלה. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 464 עמודים).

ספר החברים האבודים | ליסה וינגייט

לפתח את הדמיון בדרך מעניינת

"מרשמלו כחול ומסטיק ורוד מאת צביה גולן הוא ספר ילדים נפלא ומקסים, סיפור הרפתקה של שלושה ילדים: התאומות גאיה ומאי ואחיהן הצעיר עמית. הם יוצאים על גבו של דרקון ירוק וחביב להרפתקה מרתקת כדי לגלות עולמות חדשים שיגוונו את חייהם. הוא עוסק בשיתוף פעולה בין אחים ובחשיבות המגוון בכל התחומים: בלבוש, במשחק, ובסוגי מאכלים בריאים לצד דברי מתיקה שעושים את החיים נעימים. במסעם המופלא הם משתפים פעולה זה עם זה, פוגשים חברים חדשים ונהנים מחוויות בשלל צבעים. מסעם של הילדים מזמין את הקוראים הצעירים להצטרף אליהם ולפתח את הדמיון בדרך מעניינת ומקורית: הם נחשפים לצבעים, לחפצים ולמאכלים בהתאם לצבע בו הם מופיעים בטבע. באופן מפתיע האיורים בספר לא צבעוניים כמו שנהוג בספרי ילדים, אלא בשחור לבן וזאת כדי שהילדים שקוראים את הספר יצבעו את האיורים המרהיבים בעצמם, וכך ייצרו את גבולות הדמיון וימתחו אותם כשעל הדרך הם נהנים מעלילה מעניינת ומושכת. (הוצאת ספרי ניב, 35 עמודים, מנוקד).

מרשמלו כחול ומסטיק ורוד | צביה גולן
מרשמלו כחול ומסטיק ורוד | צביה גולן

על נשירת שיני החלב

"תנין בלי שיניים ובכי על המים – כדי לקשט סיפור בחרוזים אפשר לחרוז גם שטויות או – שטוזים" מאת שיר ריכטר וקובי ריכטר הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, סיפור בחרוזים שעניינו נשירת שיני החלב וצמיחת חדשות במקומן. הסיפור המשעשע מונפש בעזרת משלים ואמרות כנף מעולם החיות. העלילה מתארת תנין שנושרות לו שתי שיניים. אימא אומרת לו לצחצח שיניים והוא נורא מתעצל. כשנופלות לו השיניים הוא בוכה בדמעות תנין שגורמות להצפה בכל הג'ונגל. בגלל שהדמעות מלוחות הן הורסות את הפירות והירקות בג'ונגל. החיות חושבות מה אפשר לעשות בשביל להפסיק את הבכי של התנין. כל חיה מציעה משהו. החסידה מציעה ללמד אותו לרקוד, ואז הוא יפסיק לבכות והצבוע הצוחק מציע לספר לתנין בדיחות. הם מוצאים ינשוף חכם שמסביר להם שאלה בסך הכול שיני חלב שנושרות. התנין לא מבין איך אלה שיני חלב אם הוא אכל עד עכשיו בשר. בסופו של דבר צומחות לו שיניים חדשות, הוא מפסיק לבכות והכל חוזר למקומו בשלום. (איורים: הלל מוסאי, הוצאת ספרי ניב).

תנין בלי שיניים ובכי על המים | שיר ריכטר וקובי ריכטר

מציאת משמעות עמוקה בכל שלב בחיינו

"מפתח הזהב של גנגוטרי" מאת אייל דנון הוא רומן מרתק ומרגש שמציג את סיפורה של הארלי גרין סטודנטית בת עשרים מניו יורק. כשהארלי שומעת במקרה את המילה "גַנְגוֹטְרִי" בהרצאה על תרבות המזרח, היא נזכרת במקום היעלמותו המסתורי של אביה שחקר את האזור לפני שנים רבות. העיירה היא מוקד חשוב לעלייה לרגל בהימלאיה ההודית כי נהר הגנגס האדיר מתחיל בקרחון שנמצא כמה ימי הליכה מהעיירה הנידחת. לאחר שהתגברה על קונפליקטים עם אימה ועם הפרופסור שלה ממריאה הארלי לניו דלהי ואל הבלתי נודע, ונקלעת למסע חיפוש רצוף הפתעות ומכשולים בעקבותיו של אביה. דרכה עוקבת אחרי מסלולו המפותל של הגנגס כדי להגיע למקור הנהר שנמצא במערת קרח בלב הקרחון. אל מסע החיפוש ההרפתקני מצטרף צעיר הודי בשם ראג'ו שנמצא גם הוא על פרשת דרכים בחייו. השניים מתחילים את המסע אל לב ההרים בלי לדעת שהמפתח לתעלומה הוא קרוב מכפי שהם מצפים. במהלך המסע נחשפת הארלי למודל חדש של התפתחות אישית שנקרא "עיקרון ה-18". התובנות שהיא שצוברת הופכות את ההרפתקה למסע מרתק של חיפוש עצמי שמציף שאלות מסקרנות על זהות, על חרטה ועל מציאת משמעות עמוקה בכל שלב בחיינו. (הוצאת ספרי ניב, 193 עמודים).

מפתח הזהב של גנגוטרי | אייל דנון

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות