fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאמאנט: הרבה מעבר לרשת

הכירו את שחקניות מאמאנט שנפגשות פעם בשבוע בקאנטרי אביבים בקרית אתא לשעה וחצי של ספורט ומפגש חברתי ושואפות להגיע בליגה הכי גבוה שאפשר
קבוצת מאוחדת | צילום: שמעון זהר תורג'מן
קבוצת מאוחדת | צילום: שמעון זהר תורג'מן

בשלוש שנים האחרונות פועלת בקאנטרי אביבים בקרית אתא ליגת הכדורשת לאימהות, מאמאנט. 12 שחקניות שמוכיחות כל שבוע שבראש ובראשונה הן באות ליהנות ממפגש חברתי ומחוויית ספורט וכן. גם לנקות את הראש.

ליגת מאמאנט חרתה על דגלה את נושא המעורבות בקהילה והיא מעניקה מקום מרכזי וחשוב לממדי הקהילתיות, המעורבות החברתית, האחריות והדוגמה האישית. הליגה מקרבת בין קבוצות שונות באוכלוסייה: חילוניות, דתיות, יהודיות, דרוזיות, בדואיות וערביות. שחקניות מאמאנט וקבוצותיהן משתתפות בפרויקטים קהילתיים, משלבות פעילות ספורטיבית וכושר גופני ומהוות דוגמה אישית של חינוך לספורט וגאוות יחידה.

את הפרויקט בקרית אתא מוביל המאמן אפי אביב, בעל תואר שני במכללת וינגייט. אביב, בנוסף להיותו עוזר שופט בליגה הלאומית לכדורגל, לקח על עצמו לאמן שתי קבוצות מאמאנט במהלך השנה – קבוצת כבאות מחוז חוף וקבוצת מאוחדת.

קבוצת כבאות מחוז חוף | צילום: שמעון זהר תורג'מן
קבוצת כבאות מחוז חוף | צילום: שמעון זהר תורג'מן

אביב: "לפני כשלוש שנים התחלתי לאמן את הקבוצות ואני מודה שאני מאוד נהנה לאמן את האימהות המדהימות האלה, שנותנות את כל כולן באימונים ובמשחקים. אני מעריך מאוד את העובדה שהן עוזבות לכמה שעות את המשפחה והילדים ובאות להתאמן".

לדברי אביב, באימונים יש צורך לפעמים להיות קצת כמו פסיכולוג. "הבנות, שמתנתקות לשעה וחצי משגרת יומן – בעבודה ובבית עם הבעל והילדים – באות לכאן גם כדי להשתחרר ולפרוק. לפעמים צריכים להיות סוג של פסיכולוג קליני".

ליטל אטיאס מקבוצת כבאות והצלה מחוז חוף סיפרה על הקבוצה ועל הדרך שעברה: "הקבוצה קיימת כבר שנתיים. בעזרתו של אפי בנינו קבוצה טובה שמתמודדת חזק. כולנו פה כמו משפחה והוכחנו זאת בעונה הראשונה כשסיימנו במקום השלישי. השנה, אנחנו שואפות לסיים במקום יותר גבוה יותר".

דינה לוי מקבוצת מאוחדת: "הקבוצה שלנו הוקמה לפני כחמש שנים. התחלנו בקטן, ולאט-לאט גדלנו והתרחבנו. אנחנו מתאמנות פעם בשבוע. באוקטובר הקרוב נצא אל טורניר הספורטיאדה שיתקיים באילת. חודש לאחר מכן תתחיל הליגה, והמשחקים יתקיימו אחת לשלושה שבועות. אנחנו משתדלות לעשות הכל. אנחנו כמו משפחה. אני רוצה להודות למאוחדת על ההזדמנות שהיא מעניקה לנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות