fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היערכות גבוהה במשטרה לקראת מזג האוויר הסוער

משטרת ישראל נערכת שוב לקראת מזג האוויר הסוער שיפקוד אותנו בימים הקרובים. צפויים הצפות ושיטפונות מקומיים במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובפרט באזור החוף, ים המלח ומדבר יהודה
והרי התחזית: מערכת גשם משמעותית בדרכה אלינו | צילום: דוברות המשטרה
והרי התחזית: מערכת גשם משמעותית בדרכה אלינו | צילום: דוברות המשטרה

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, מהיום, ראשון, ובמהלך הימים הקרובים, צפויה מערכת חורפית סוערת שתשפיע על רוב אזורי הארץ. במערכת זו, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן צפויים הצפות ושיטפונות מקומיים במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובפרט באזור החוף, ים המלח ומדבר יהודה, כולל אפשרות לשלג שיירד בצפון ובהרי המרכז.
משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כל אזרחי מדינת ישראל. כמו כן, יחידות החילוץ של המשטרה והמערך האווירי של המשטרה מוכנים לפעול בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים.
המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ויש להישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרושים בשטח. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.
לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. היערכות המשטרה כוללת תיאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצומתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מיידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת כדי למנוע ולטפל ביחד עם הגורמים הרלוונטיים במפגעי בטיחות שונים שעלולים להוביל לפגיעה בשלומם של משתמשי הדרך.
המשטרה ממליצה לציבור לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער. יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות. יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה. נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים. לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב. יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד. יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש. יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה. שימו לב להולכי רגל, בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.
היערכות המשטרה, כוחות הביטחון והרשויות המקומיות בקריות, הוכיחה את עצמה עד כה ומלבד נזקים ברכוש, לא נרשמו נפגעים בנפש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות