fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום נגד הווטרינר הרשותי ד"ר דוד דדיה

משרד החקלאות הגיש כתב אישום נגד הווטרינר שהשליך כלבה חיה לפח האשפה ובמקביל בוחן פתיחה בהליכים משמעתיים
"שבור וכואב את המקרה. אין לי אלא להתנצל בפני המשפחה". ד"ר דוד דדיה | צילום: ד"ר אלי שוסטרמן
ד"ר דוד דדיה | צילום: ד"ר אלי שוסטרמן

משרד החקלאות הגיש לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד הווטרינר הרשותי של קרית מוצקין, קרית ים וקרית ביאליק, ד"ר דוד דדיה, בגין השלכת כלבה, שסבר כי מתה, למכולה לפינוי אשפה בחודש יוני האחרון. מן החקירה עולה, כי ד"ר דדיה התבקש על ידי בעלי הכלבה לבצע בה המתת חסד, שכן הייתה חולת סרטן סופנית. ד"ר דדיה, נטען באישום, גבה תשלום עבור ההמתה והטיפול בגוויית הכלבה, אך בפועל הכלבה נמצאה על ידי עוברי אורח לאחר יומיים וחצי מושלכת בפח אשפה, כשהיא חיה ומייללת.

הפרשה נחקרה על ידי משטרת ישראל בחשד לביצוע עבירות צער בעלי חיים. לאחר שהמשטרה לא מצאה די ראיות להעמדה לדין, התיק נסגר והועבר, לבקשת משרד החקלאות, לבחינת התנהגות הווטרינר בהיבט הפלילי והמשמעתי. לאחר שתובע משרד החקלאות מצא, כי השלכת הכלבה לפח האשפה מהווה עבירה בפני עצמה בהיבט הפלילי, הוחלט להגיש את כתב האישום.

בד בבד, בוחן המשרד פתיחה בהליך משמעתי נגד הווטרינר בחשד לרשלנות רפואית חמורה והתנהלות שאינה הולמת רופא וטרינר. בסופו של ההליך המשמעתי רשאי שר החקלאות להשית על הווטרינר אמצעי משמעת שונים, החל בהתראה ועד ביטול רישיונו של הרופא לעסוק ברפואה וטרינרית.

עו"ד תמי אולמן, המייצגת את הווטרינר מסרה בתגובה: "מפליא, כי לאחר שמשטרת ישראל סגרה את התיק, משרד החקלאות נכנס בנעליה. נלמד את התיק ונכלכל את צעדינו המשפטיים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות