fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל חלום הופך לתוכנית עבודה"

לפני ארבע שנים עינת וזנה מצאה את עצמה, כמו רוב הזוגות הצעירים במלחמת הישרדות כלכלית ובמרדף אחר ההוצאות. היא החליטה להצטרף לקורס להכשרת מאמנים כלכליים, והיום, היא עוזרת למשפחות רבות שהיו במצבה, והרי אין חכמה כבעלת ניסיון
"ברגע שיוצאים מהמעגל, אין לשם דרך חזרה". עינת וזנה | צילום: עצמי
"ברגע שיוצאים מהמעגל, אין לשם דרך חזרה". עינת וזנה | צילום: עצמי

כמעט כל זוג צעיר בישראל מכיר את תחושת המחנק בגרון, כשההוצאות עולות על ההכנסות. עינת וזנה מקרית ים הפכה את הקושי הזה לקריירה.

היא בת 36, נשואה ואמא לדניאל. למדה וגדלה בקרית ים. לאחר שהתחתנה ונולד לה ילד ראשון היא מצאה את עצמה לראשונה במשבר כלכלי. "לפני ארבע שנים מצאתי את עצמי כמו כל משפחה צעירה רודפת אחר ההוצאות. עבדתי כשכירה בתור מנהלת פרויקטים בתחום המכירות, הרווחתי משכורת יפה, ועדיין היינו צריכים להתאמץ כדי לשרוד. ידעתי שמשהו לא תקין, אני קוראת לזה 'מרוץ האוגר' – לרוץ במעגל סביב עצמך, כשאתה מנסה להשיג כמה שיותר הכנסה כדי לכסות את ההוצאות הקיימות. הבנתי שאני צריכה לצאת מהמעגל הזה".

העובדה שרבים וטובים נמצאים במצב דומה לא שיפרה את תחושתה של וזנה. על אף משפטי התמיכה וההזדהות מצד הסביבה, היא החליטה לעשות מעשה. "הצטרפתי להכשרת מאמנים כלכליים בחברת תות תקשורת ותוצאות מבית אלון גל. זו הייתה שנה אינטנסיבית ומאתגרת, שבה למדתי מחדש ניהול כלכלי נכון, השקעות ויזמות. תחום ההשקעות היה זר לי. תמיד אמרו לי שבורסה זה דבר מסוכן שצריך להתרחק ממנו, ופתאום מצאתי את עצמי משקיעה כספים והתמלאתי סיפוק אדיר. זו הייתה הצלחה מבחינתי. כספים התחילו להיכנס לחשבון, יכולתי לצמצם שעות עבודה, להקדיש יותר זמן למשפחה שלי, ומהמקום הזה החלטתי שאני רוצה להגשים את החלום הזה גם למשפחות נוספות".

היום וזנה היא יזמית שעובדת מסביב לשעון במטרה להוכיח לכולם, שחלומות נועדו להגשמה. "שמתי לעצמי מטרה להוציא משפחות ממינוסים, ממצב של חוסר הגשמה או אמונה שהחלום הוא לא אפשרי. זה המוטו שלי – כל חלום הופך לתוכנית עבודה. היום אני בעלת קליניקה, מקווה לעזור ולהגשים חלומות לכמה שיותר משפחות. אני מקיימת הרצאות לנשים בתחום ההשקעות, על מנת שיפרצו דרך. נשים חד הוריות הופכות ליזמיות ומשקיעות, וזאת הגשמת חלום מבחינתי".

"רק אחרי שאני חוויתי על בשרי מה המשפחות האלו עוברות, את הקשיים, העליות והירידות, אני יכולה להזדהות ממקום אמיתי ולהביא לפריצת דרך אמיתית בחיים שלהן"

התהליך הוא לא פשוט, גם ברמה המנטלית, אך וזנה מלווה את המשפחות צעד צעד, בדרך הבטוחה להצלחה. "בפגישה הראשונה כולם סקפטיים, אומרים לי שזה לא יכול לקרות, וכשאנחנו מסיימים את התהליך הם במקום אחר, חושבים אחרת ורואים את החיים אחרת. כל משפחה שיוצאת ממעגל הישרדותי לצמיחה והתפתחות היא סיפוק אדיר עבורי".

לא בכדי אנשים בוחרים להאמין בווזנה ובדרך שלה. היא מיישמת את כל המלצותיה גם בחיים הפרטיים שלה. "אתה צריך לחיות את הכלים שאתה מעביר. אין כלי שאני מעבירה למשפחות, שאני לא מיישמת בעצמי. את התהליך שאני מעבירה את המשפחות אני עוברת בעצמי יום יום. אחד הכלים שאני נותנת הוא, למשל, ניהול הקניות בסופר. לפני שהולכים לסופר, צריך להכין רשימה מסודרת הכוללת בתוכה את המחירים של כל פריט, לערוך השוואת מחירים ולקנות את הזול ביותר. אם אני כמאמנת לא אעשה את זה, אני לא אצליח להוביל שינוי אמיתי. רק אחרי שאני חוויתי על בשרי מה המשפחות האלו עוברות, את הקשיים, העליות והירידות, אני יכולה להזדהות ממקום אמיתי ולהביא לפריצת דרך אמיתית בחיים שלהן".

אחד הסיפורים הזכורים לווזנה במיוחד הוא סיפורה של משפחה מרובת ילדים מהקריות. היא מספרת: "אימנתי אותם כלכלית, הייתה להם תסבוכת מול הבנקים – ריבוי של כרטיסי אשראי, חובות והלוואות. הם לא האמינו שיש מישהו שיכול לעזור להם לצאת מהבוץ. הם התחילו בחוסר תקווה מוחלט. כעבור 10 מפגשים כבר הגענו לנקודה שבה הם התחילו להשקיע את הכספים שלהם. הם פתחו קופת גמל להשקעה שמייצרת כספים, החשבון היה בפלוס והם השקיעו בבורסה. זה אושר עילאי, גם שלי, אבל בעיקר שלהם, הם הרגישו שהם פרצו את תקרת הזכוכית שלהם. ברגע שיוצאים מהמעגל, אין לשם דרך חזרה. פריצת הדרך הזו הופכת להרגל, ומשם ממשיכים להתקדם קדימה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות