fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנך המרכז החדש לבריאות הילד בלב הקריה

מרכז הילד של כללית בקרית אתא מעניק את מכלול השירות תחת קורת גג אחת ובנקודת זמן אחת, כך שהילד והוריו אינם מטורטרים בין כתובות שונות
גוזרים את הסרט | צילום: דוד חורש, דוברות כללית
גוזרים את הסרט | צילום: דוד חורש, דוברות כללית

בטקס חגיגי נחנך בקרית אתא משכנו החדש של המרכז לבריאות הילד של כללית במרפאת לב הקריה. הרב האשכנזי הראשי של העיר, חיים שלמה דיסקין, שהשתתף באירוע בירך את ילדי קרית אתא ואיחל להם בריאות גופנית ונפשית.

במרכז פועל צוות רופאי הילדים המוכר והאהוד בניהולו של ד"ר דב הורניק, שטיפל עד כה בילדי כללית בלב הקריה.

המעבר למשכן החדש של המרכז מאפשר את הרחבת הצוות ומגוון תחומי ההתמחות. במרכז יש 10 חדרי רופאים ואחיות, ובעיצובו הושקעה חשיבה, כך שיהיה ידידותי במיוחד עבור הילדים. על קירות חדרי ההמתנה הותקנו משחקי הפעלה והמקום עוצב באופן שהילד המגיע למקום ירגיש רגוע, כאילו הוא מבקר בגן ילדים. כמו כן, ניתן להשהות במקום ילדים הזקוקים למעקב, לטיפולי אינהלציה, לעירויים וכד', ובכך להימנע מהפנייתם לחדר המיון.

את האירוע הנחתה מנהלת מינהלת כללית בקריות, ד"ר סילבי שילר, שציינה כי זהו נדבך נוסף בשדרוג השירות של כללית בתחום רפואת הילדים בקריות, שבה נבחרת הרופאים התחזקה לאחרונה עם הצטרפות מומחים חדשים.

תלמידי בית הספר פינסקר, חברי להקת "קולות", בהופעה | צילום: דוד חורש, דוברות כללית
תלמידי בית הספר פינסקר, חברי להקת "קולות", בהופעה | צילום: דוד חורש, דוברות כללית

ד"ר הורניק וד"ר שילר הדגישו כי היתרון במרכז הילד הוא מתן מכלול השירות תחת קורת גג אחת ובנקודת זמן אחת, כך שהילד והוריו אינם מטורטרים בין כתובות שונות, ובדרך זו מתאפשר גם רצף טיפול ויש תנאים להתייעצות וסיעור מוחות במקרים המורכבים. בשלב זה יש במקום נפרולוג ילדים ובימים הקרובים תופעל גם מחלקת עיניים לילדים, כשמקצועות נוספים יתווספו בהמשך.

מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, רונן נולדמן, ציין כי המשכן החדש מאפשר לתת לילדי קרית אתא שירות המשלב איכות רפואת גבוהה עם מעטפת שירות מקיפה ובתנאים פיזיים מותאמים, תוך הרחבת השירות וקיצור המשכי המתנות ללא צורך להרחיק למרכז אחר או לפנות למרפאות החוץ בבתי החולים.

רגע מרגש בטקס היה כאשר אם הגיעה עם בנה הפעוט ובקשה לשאת דברים כדי להודות לצוות שהציל את חיי הילד בעת שהגיע עם קשיי נשימה קשים ורמת חמצון בדם (סטורציה) נמוכה ומסכנת חיים. בגרון חנוק מדמעות תיארה כיצד הטיפול המסור הציל את חיי בנה וכיצד בזכות הצוות המופלא היא זוכה לגדל ילד בריא.

הטקס לווה בהופעה מרגשת של 20 תלמידי בית הספר פינסקר, חברי להקת "קולות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות