fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל: ניצחון לאתא על מוצקין במשחק מותח

ברוב המשחק מוצקין הובילה, אולם אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לברוח ליתרון משמעותי. לאחר קרב עיקש על המגרש, 83:81 בסיום לטובת המארחת מאתא
קרב עיקש | צילום: אברהם אליעזר פורקוש
קרב עיקש | צילום: אברהם אליעזר פורקוש

ביום שלישי התקיים הדרבי של הקריות. מכבי קרית מוצקין יצאה למשחק חוץ לא פשוט מול עירוני קרית אתא, ולאחר משחק קשוח שברובו מוצקין הובילה, אף לא אחת מהקבוצות הצליחה לברוח ליתרון משמעותי. בסיום עירוני קרית אתא מנצחת 83:81 לאחר משחק הגנתי וקרב עיקש על המגרש. רלפורד בלט באתא, מנגד סטיבנס הצטיין שוב בשורות מוצקין.
הרבע הראשון
הרבע הראשון התנהל באופן שקול, כאשר המשחק התחיל עם איבוד ביניים של קרית אתא. נקודות שדה יחד עם שלשה של נועם מטלון העלו את הקבוצה מקרית מוצקין ל-5:2, אלא שאז קרית אתא לא נתנה למוצקין לברוח ויחד עם עבירה של מטלון על מרכוס רלפורד ושלשה של שגיב דוד העמידו את התוצאה על 7:10 לטובת קרית אתא . כתגובה לכך, צמד הזרים של מוצקין חיברו יחד שמונה נקודות ועם עוד שתיים של מטלון, השיבו את ההובלה למוצקין – 17:12 לאחר כשבע דקות משחק.
בשלב זה אליצור קרית אתא לוקחת פסק זמן, כשלאחר החזרה ממנו, קרית מוצקין מצליחה לשמור על ההובלה במשך שלוש דקות משחק טובות. הרבע הראשון נגמר בתוצאה 25:19 לקרית מוצקין.
הרבע השני
הרבע השני נפתח עם צמצום פער הנקודות מצד קרית אתא. בזכות שלשה של מרכוס רלפורד ועוד שתי נקודות של  קווינטרל טומאס, הפער מצטמק ל-25:24 לאחר דקה וחצי מתחילת הרבע. התוצאה נשמרה צמודה גם בדקות הבאות, אך שלשות של גיא פרבר ורום קורנליוס שמרו את קרית מוצקין ביתרון, כשהלוח מראה 31:29 למוצקינאים לאחר שלוש דקות משחק אל תוך הרבע. לאחר מכן קליעות של שגיב דוד הפכו את התוצאה, ולראשונה מתחילת המשחק קרית אתא מובילה בנקודה – 33:32, אלא שאז שלשה של מטלון הופכת שוב את התוצאה. החטאות מהצד של קרית אתא יחד עם נקודות של הצמד לורנס וסטיבנס, ומוצקין שומרת על מרחק הנקודות מקרית אתא 42:37. עבירה של ניב אוזן על דניאל דנינו שולחת אותו לקו ועם שתי קליעות מדויקות, שוב התוצאה צמודה 42:41 לקרית מוצקין. סטיבנס עם ארבע נקודות רצופות, ושוב מוצקין מצליחה לברוח ליתרון קל 46:41.
1:02 לסיום הרבע נשרקת למאמן קרית אתא עבירה טכנית, ועם עונשין מדויק של מטלון יחד עם נקודות של רום קורנליוס, קרית מוצקין מובילה בשמונה נקודות. פסק זמן של מוצקין חצי דקה לסיום הרבע, ולאחריו מוצקין עם שלשה של פרבר סוגרת את הרבע בתוצאה 52:45.
הרבע השלישי
הרבע השלישי התחיל יחד עם עבירות של לורנס ומרכוס רלפורד משני הצדדים, כאשר רלפורד קולע שתי קליעות עונשין ומצמצם את התוצאה, 52:47, אלא שאז לורנס וסטיבנס, עם שתי נקודות כל אחד, מגדילים את הפער ל-56:47 – ההובלה הגדולה ביותר של מוצקין מתחילת המשחק של 9 נקודות. לאחר שתי דקות משחק ברבע השלישי, כמה החטאות של מוצקין מאפשרות לקרית אתא לצמצם את הפער עם קליעות של מרכוס רלפורד ורום גפן, ושוב המשחק הופך להיות צמוד עם שתי נקודות בלבד לקרית מוצקין – 56:58. שתי שלשות מהירות של הקפטן נועם מטלון ומוצקין בורחת ליתרון 64:58 כשהלוח מראה עוד 4 דקות למשחק בתוך הרבע. עבירות שנשרקו לקרית מוצקין, קרית אתא מצליחה לעלות להובלה של נקודה בתוצאה 67:66, דקה וחצי לסיום הרבע. עבירה על אמין סטיבנס שולחת אותו לקו עם דיוק של עונשין אחד והחטאה של השני, והתוצאה שיוון 67:67. עבירה על לונרס ואסיסט של ניב אוזן לסטיבנס, ומוצקין מצליחה לסיים גם את הרבע הזה ביתרון 70:67.
הרבע האחרון
הרבע האחרון למשחק היה רבע שכולו הגנה משני צידי המגרש. הוא מתחיל עם שתי נקודות מהירות של אלייז'ה הירש, והתוצאה עומדת על 70:69 כמה שניות מתחילת הרבע. בשתי הדקות הבאות אף לא אחת מהקבוצות מצליחה לקלוע.  המשחק הופך הגנתי קשוח ועבירות נשרקות לשני הצדדים. קווינטרל טומאס מדייק מהקו והתוצאה מראה שוויון 70:70. קליעות משני צידי המגרש, וההובלה נעה בין הקבוצות. שש דקות לסיום המשחק, חטיפה ונקודות של סטיבנס ולורנס מקרית מוצקין והתוצאה 77:74.
בשלב זה, כשהשעון מראה 4:36 דקות לסיום, מאמן קרית אתא מחליט לקחת פסק זמן, שלאחריו מרכוס רלפורד מאתא עם נקודות משלו, ושוב אף קבוצה לא מצליחה לברוח ליתרון משמעותי. אלא שאז בזכות דיוק מהקו של קווינטרל טומאס ושלשה של שגיב דוד, קרית אתא מצליחה לעלות ליתרון 81:77, כשנשארה רק דקה וחצי לסיום המשחק. נקודות של לורנס ממוצקין והפער מצטמצם לשלוש נקודות בלבד לקרית אתא, כשנשארה עוד דקה אחת למשחק – 81:79. עבירה של דניאל דנינו על נועם מטלון שמדייק ברגעים הקריטיים של המשחק כופה שווין 81:81, 56 שניות לסיום. קרית אתא עם פסק זמן, מרכוס רלפורד עם שתי נקודות והחטאה של תום מעיין מהצד השני והתוצאה 83:81, 13 שניות לסיום המשחק, מוצקין עם פסק זמן, אך לא מצליחה לייצר נקודות ומפסידה לקרית אתא בתוצאה 83:81 לאחר קרב עיקש.
קלעו לאתא: מרכוס רלפורד 27 נק' 11 רב', קווינטרל תומאס 16 נק' 12 רב',  שגיב דוד 14 נק'.
קלעו למוצקין: אמין סטיבנס 28 נק' 12 רב', נועם מטלון 19 נק', לורנס אקפריגין 19 נק', 7 רב', גיא פרבר 9 נק', רום קורנליוס 6 נק' 6 אס', ניב אוזן 7 אס' 4 רב', תום מעיין 5 אס'. כמו כן שותף נדב דוד.
שרון אברהמי מאמן עירוני קרית אתא: "משחק קשוח, דרבי אמיתי. משחק מאוד אגרסיבי של שתי הקבוצות, מוצקין הובילה לאורך רוב המשחק. היינו מאוד רעים בהגנה בחצי הראשון. בחצי השני עשינו הגנה טובה יותר, וזה מה שהחזיר אותנו למשחק. בסוף עשינו כמה פעולות גדולות כדי לנצח את המשחק. ניצחון חשוב מאוד, אנחנו עם הפנים קדימה".
רועי פרל, מאמן מכבי קרית מוצקין: ״אני חושב ששיחקנו טוב. בסופו של דבר הפסדנו על הדברים הקטנים, וחבל. למרות ההפסד אנחנו צריכים להמשיך בדרך שבה אנחנו משחקים ואני מאמין שעם עוד טיפה ריכוז ננצח גם משחקים כאלה״.
לורנס אקפריגין, הזר של קרית מוצקין: ״אני חושב שהיה לנו סיכוי לנצח במשחק הזה. הקבוצה שמולנו לא טובה מאיתנו. עשינו כמה טעויות לאורך המשחק, ולכן לא סיימנו עם ניצחון. כרגע אנחנו מתמקדים במשחק הבא , ומסתכלים רק קדימה״.
בהכנת הכתבה סייעה אלמוג גרוסמן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות