fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל מכבי חיפה: אולי הפעם?

מכבי חיפה לא שיחקה טוב במחצית הראשונה מול נס ציונה, וזה היה נראה בדרך לעוד 0:0 משעמם. במחצית השנייה הכל כבר היה אחרת. כנראה ש-15 דקות טובות מספיקות
הקהל של מכבי צמא להצלחה | צילום: אדריאן הרבשטיין
הקהל של מכבי צמא להצלחה | צילום: אדריאן הרבשטיין

איזה קהל!

לפני שנתחיל לדבר על כדורגל, אי אפשר שלא לדבר על הקהל הנפלא של מכבי חיפה. זה לא חדש שלמכבי יש קהל גדול שמלווה אותה עוד מהימים בליגה הארצית, וראינו כבר 7000 ירוקים באולד טראפורד, כשמכבי שיחקה בפעם הראשונה בליגת האלופות מול מנצ'סטר יונייטד ו-12 אלף בבלומפילד כשהפועל תל אביב ניצחה את מכבי 1-0 ודחתה בשבוע את האליפות הראשונה מהשתיים של אברהם גרנט.

אבל 9500 במחזור שישי מול נס ציונה ועוד כמה מאות שפשוט לא הצליחו להשיג כרטיס במגרש המושבה, זה מספר שאין לו כמעט אח ורע בעולם כולו. אלה מספרים בלתי נתפסים שרק מוכיחים בפעם המי יודע כמה: הקהל של מכבי צמא להצלחה, ואם מכבי תמשיך לרוץ בצמרת אני לא אתפלא אם סמי עופר יהיה סולד אאוט במשחקי הבית מהרגע שתתחיל מכירת הכרטיסים. מה שבטוח, מאצטדיון המושבה בשבת כולם חזרו מרוצים מאוד.

הניצחון על נס ציונה

בלבול נתן קרדיט להרכב שפתח מול מכבי נתניה בשינוי אחד: גיא חיימוב חזר לשער אחרי זעזוע המוח שקיבל במשחק מול מכבי תל אביב וג'וש כהן ישב בספסל. במחצית הראשונה ראינו משחק משעמם, שבו מכבי מחזיקה המון בכדור אבל לא ממש מצליחה לפרוץ את המערך ההגנתי שאיתו הגיע עמיר תורג'מן. ההרמות של מאבוקה לא עבדו, רוקאביצה היה מבודד ברחבה ווילדסחוט וחזיזה לא הצליחו לייצר כמעט דבר.

החמישי שלו העונה. רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין
החמישי שלו העונה. רוקאביצה | צילום: אדריאן הרבשטיין

המחצית השנייה התחילה בצורה דומה למחצית הראשונה, אבל מהרגע שמוחמד עוואד החליף בדקה ה-57 את וילדסחוט כל המשחק השתנה. ההולנדי של מכבי עדיין לא בכושר מלא, וכרגע נראה שהוא הרבה יותר מתאים למשחק שבו יש לו שטחים כדי לרוץ על הקו ופחות למשחק כמו בשבת שבו היריבה מתגוננת עם הרבה מאוד שחקנים ומצופפת את החלק האחורי.

כשעוואד נכנס, חזיזה עבר לשחק באגף שמאל, ועוואד עבר לימין, ומכבי התחילה לשחק בעיקר על האגפים. השילוב בין מאבוקה לחלוץ היה מצוין, ומכבי החלה לשחק על הקרקע ופחות לנסות להגביה. מאבוקה מצא את עוואד מאחורי קו ההגנה, והחלוץ של מכבי יישר לרחבה ורוקאביצה הבקיע את החמישי שלו העונה. אחרי 14 דקות מאבוקה מצא את עוואד בכדור נהדר, ובמהלך דומה מאוד לשער הראשון, הקמרוני של מכבי הכין שער קל לחזיזה שנכנס לרחבה מהאגף השמאלי. מנקודה זו נס ציונה כבר התפרקה, ועוואד ניצל את זה לשער אישי מבריק שהראה לכל מי ששכח שיש לו המון כדורגל, ואם הוא יתרכז רק במגרש, הוא עוד יתרום הרבה מאוד למכבי.

ואם מכבי תמשיך לרוץ בצמרת אני לא אתפלא אם סמי עופר יהיה סולד אאוט במשחקי הבית מהרגע שתתחיל מכירת הכרטיסים. מה שבטוח, מאצטדיון המושבה בשבת כולם חזרו מרוצים מאוד

ירדן שועה הספיק לשחק 10 דקות, בהן לא עשה יותר מדי, אבל מכבי מנצחת בסיום 3:0 בפעם השנייה ברציפות והיא במקום השלישי עם 13 נקודות, נקודה אחרי צמד המובילות הפועל באר שבע ומכבי תל אביב.

דוגמה אישית

לטג'רון שרי לא היה משחק מבריק במיוחד מול נס ציונה, וכבר ראינו ממנו הרבה יותר. אבל רגע אחד שלו הראה בדיוק מדוע הוא כרגע השחקן החשוב ביותר של מכבי. שרי הוא השחקן היצירתי ביותר שמסוגל במסירה אחת לייצר מצב לשער, אבל במחצית הראשונה הוא רץ 60 מטר להגנה כדי לחלץ מצב של התקפת מעבר. כשהשחקנים בקבוצה רואים שהשחקן הכי טוב רץ ולא מפחד מעבודה במגרש -כולם מצטרפים. אף אחד לא מרשה לעצמו לטייל במגרש כשהכוכבים נותנים דוגמה, וזה משהו שהיה חסר למכבי בעונות האחרונות.

שיהיה לכולם חג שמח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות