fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל הפועל חיפה: יש לנו נס

נס זמיר מגלה מאפיינים של שחקן התקפי בסטנדרטים של ליגת העל * האתגר בשבת אחרי הניצחון בשבוע שעבר: להיות הראשונים שמכניעים העונה את הצהובים
שלושה שערים כמעט זהים. נס זמיר | צילום: אדריאן הרבשטיין
שלושה שערים כמעט זהים. נס זמיר | צילום: אדריאן הרבשטיין

לא עקבית ולא יודעת להתמודד עם פיגור, אבל זו קבוצה שיודעת מה היא מסוגלת, יודעת לשחק בשתי שיטות ויודעת לשמור על מומנטום חיובי ולהימנע משלילי. זה כל מה שיכולנו לבקש מפתיחת העונה. את הניצחון על עירוני קריית שמונה בשבת ניתן לחלק לשני חלקים שמאוד מזכירים את הניצחון על הפועל ת"א שבוע לפני כן. החלק הראשון כלל כדורגל תכליתי ושני שערים נפלאים. את הצמד של נס זמיר אי אפשר להפריד מהשער שלו נגד התל אביבים. שלושת השערים האלה כמעט זהים האחד לשני. ההתקפה הגיעה מצד ימין, כללה כדור עומק מצוין של שחקן מרכז שדה וכדור רוחב שמצא את זמיר.

עושה משחק
הקיצוני השמאלי של האדומים ביצע את התנועה המושלמת של הצטרפות לרחבה והתמקמות כקו שני ביחס לחלוץ המרכזי. הוא יצר זוויות מסירה שהפכו את מסירות הרוחב לפשוטות והבקיע בנגיעה. לזמיר יש יכולות גם עם הכדור, אך כשהוא מתמקד בעבודה ללא הכדור הוא מגלה מאפיינים של שחקן התקפי בכיר בסטנדרטים של ליגת העל. הפועל בשיאה השנה כשהיא תוקפת מימין גם בזכות השחקנים הטכניים שנמצאים באגף הזה, אך גם בזכות התנועות הנפלאות של זמיר משמאל לאמצע.

צמד השערים של זמיר מול קרית שמונה עשה לי דה ז'ה וו לסיבוב הראשון של עונת הגביע לפני שנתיים. המאפיין הבולט של התקפת הפועל חיפה באותו סיבוב מופלא היה המהירות שבה הקבוצה עברה מהגנה להתקפה. הגול האהוב עליי מאותה העונה היה שער הניצחון בקריית שמונה שכלל שלל מסירות עומק, כולל עם העקב, עד לכדור רוחב ולשער קל. שני השערים בשבת היו מאותו הז'אנר, שנסמך על הרעיון שהזמן הטוב ביותר להבקיע הוא ב-10 השניות הראשונות לאחר השגת הכדור.

יהיה כשיר? אלמוג בוזגלו | צילום: אדריאן הרבשטיין
יהיה כשיר? אלמוג בוזגלו | צילום: אדריאן הרבשטיין

השער הראשון היה מתפרצת קלאסית. פרנסיסקו ג'וניור חטף את הכדור מעבר לקו החצי, ומהרגע הזה התחיל מהלך שכלל ארבעה שחקנים, חמש נגיעות בכדור ותשע שניות עד שהובקע שער. מהלך מושלם לחלוטין. בשער השני, לאחר השגת הכדור של גידי קאניוק, היו שתי פעולות רוחב, אך מהרגע שהכדור הגיע לגל אראל היו שוב חמש נגיעות של ארבעה שחקנים עד לשער. גם עם פעולות הרוחב, עברו 11 שניות מרגע השגת הכדור עד שהוא פרפר ברשת.

יכולת המשחק
החלק השני של המשחק התחיל ברגע שהגיעו הפציעות. חיים סילבס ביצע שלושה חילופים כפויים במשחק הזה, בנוסף לארבעה שחקנים שנעדרו. שלושה מהנעדרים היו שחקני הגנה, וברגע שאלי בלילתי הצטרף אליהם, סילבס נאלץ לעבור לאלתורים לא פשוטים. גל אראל אמנם שיחק מדי פעם כבלם, אך זו לא העמדה המועדפת עליו, בטח לא בקו של ארבעה בהגנה, והוא היה האופציה השישית של סילבס בעמדה הזאת. בחלק הזה של המשחק בא לידי ביטוי העומק של הסגל, גם עם כל ההיעדרויות, היו להפועל על הספסל שלושה מחליפים לגיטימיים.

אך יותר מהכל, במחצית השנייה באו לידי ביטוי רוח הלחימה, הנחישות והמשמעת הטקטית של הקבוצה השנה. כל מי ששיחק ביצע את התפקיד שנדרש ממנו ומצא את הדרך לתרום לקבוצה. כולל עדן בן בסט ששוב נלחם כמו פעם, כולל הזרים המחליפים שבמשחקים אחרים נראו תלושים.

אי אפשר שלא להחמיא שוב ללירן סרדל. הוא פתח את המשחק כבלם בקו של ארבעה, עמדה שהוא לא רגיל אליה, כולל צורך להתמודד עם החלוץ הטוב בליגה במאבקי אוויר, וסיים אותו כמגן שמאלי, עוד עמדה שהוא לא רגיל אליה. אחרי המשחק בשבת נדמה שסרדל שיחק השנה בכל עמדה חוץ מחלוץ מרכזי ושוער, ובכל עמדה הוא מצא את הדרך לתרום. כמגן שמאלי הוא כמעט בישל שער עם פריצה נהדרת. המטמורפוזה של סרדל ממשיכה להיות ההפתעה הנעימה ביותר של העונה הזו.

המשחק מול האלופה
בשבת, תחכה להפועל חיפה מכבי ת"א וההגנה הבלתי ניתנת להכנעה שלה. בזמן שאני כותב עוד לא ברור מי יהיה כשיר למשחק, אך אני מניח שאלמוג בוזגלו יצטרך בסופו של דבר לעבור ניתוח בכתף ושאלי בלילתי שהיה חולה יחלים. יחד עם החזרה של בן והבה, נראה שהסגל שיעמוד לרשות סילבס בנוי באופן הטוב יותר לשיטה של שלושה בלמים, עם סרדל כבלם הימני לצד והבה וניסו קפילוטו. השלישייה שנראתה מצוין ביחד בדרבי. התחייה של גל אראל תקל על סילבס להשאיר את סרדל בעמדת הבלם.

האדומים יגיעו במצב מנטאלי טוב למשחק הזה. לאחר שני ניצחונות, סילבס והשחקנים שלו לא צריכים להרגיש לחץ להשיג נקודות מול הקבוצה הטובה בליגה, כל מה שהם ישיגו יהיה בונוס. הם יוכלו להביא לידי ביטוי את השילוב המתהווה בין לחימה, משמעת טקטית ויציאה להתקפות תכליתיות. לשחקני ההתקפה יהיה אתגר להיות הראשונים שמכניעים את הצהובים השנה. התקפות כמו השתיים שהובילו לשערים מול קריית שמונה יכולות להכניע גם את ההגנה של מכבי ת"א.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות