fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יעקב פרץ יגיש מחר ערר על הארכת מעצרו

מעצרו של ראש עיריית קרית אתא הוארך היום בשלושה ימים עד יום חמישי. שמואל סיסו שוחרר בערבות ועם צו הרחקה ל-90 יום ממועצת תל מונד
יעקב פרץ בערב הבחירות. צילום: רפי עשור
טוען לקשרים חבריים. פרץ | צילום: רפי עשור

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ, הנמצא במעצר מאז יום שני שעבר בפרשת החשד לשחיתות בשלטון המקומי, יגיש מחר בבוקר, שלישי, ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו.  הערר יוגש על ידי סנגוריו, עוה"ד יצחק יונגר, עופר רחמני וטומי נדשי לבית המשפט המחוזי לוד.

עו"ד רחמני מסר ל"הד הקריות", כי תמוהה בעיני הסנגורים ההחלטה להאריך את מעצרו של פרץ. "אין חשש משיבוש חקירה, כי אין מה לשבש. כלל עוד לא ידוע לנו מה מטיחים בנו. פרץ משתף פעולה עם החוקרים ומסר את גרסתו. עו"ד נדשי הציע לארח את פרץ בביתו בלי טלפון ועם כל התנאים שהמשטרה מציבה. גם אני וגם עו"ד יונגר הצענו לארח את פרץ בביתנו. הצענו גם בית מלון עם כל התנאים המגבילים. הצעותינו נדחו על ידי השופטת. החקירה בשלה, כל החומר התקבל ואין מה לשבש. הערר יוגש על הבוקר".

לשאלה מה שלומו של ראש העירייה, השיב עו"ד רחמני: "שלומו טוב. הוא חזק מאוד".

מוקדם יותר היום, שני, האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של פרץ בשלושה ימים עד יום חמישי הקרוב. זו הארכת המעצר השלישית של פרץ מאז מעצרו ביום שני שעבר.

נציגת המשטרה אמרה בדיון כי פרץ מסר גרסה לגבי החשדות נגדו, שהוטחו בפניו עוד בתחילת החקירה. מהצד הנגדי טענו עורכי דינו עופר רחמני ויצחק יונגר כי החוקרים טרם אמרו לו במה הוא חשוד בדיוק והוא נחקר בעיקר לגבי מעורבותם של חשודים אחרים בפרשה. בשב זה לא ידוע אם ייערך עימות בין פרץ לבין מעורבים אחרים. עוד התברר במהלך הדיון כי פרץ נחקר על תוכנם של חלק מהמסמכים שנתפסו ברשותו וישנם מסמכים נוספים עליהם ייחקר בהמשך.

החשד העיקרי המיוחס לפרץ הוא קבלת כספים בסכומים גבוהים מהיזם אלי חן, העצור גם הוא בפרשה. השניים, הן פרץ והן חן, טוענים כי ההתנהלות הכספית ביניהם היא על רקע חברותם בלבד. חן טוען בחקירתו כי המערכת הכספית שמתנהלת בינו לבין פרץ היא על רקע חברות ביניהם ואין לו כיום שום אינטרס כלכלי בקרית אתא. בשלב זה חושדים חוקרי המשטרה שחן קיבל מאות אלפי שקלים מהקבלן אברהם קוגמן, אשר חשוד בהטיית מכרזים וקידום אינטרסים של עובדי ציבור באמצעות מתן שוחד. קוגמן נחשב לציר מרכזי בחקירה.

יצוין, כי בשבוע שעבר עוכבו לחקירה בפרשה אלמנת קבלן מפורסם מקרית אתא וכן בכירה במשרד מהנדס העיר.

לעומת פרץ, ראש המועצה הממונה תל מונד וראש עיריית קרית ים לשעבר, שמואל סיסו שוחרר בערבות של 25 אלף שקלים והוצא נגדו צו הרחקה ממועצת תל מונד למשך 90 יום. מעצרו של מנכ"ל החברה העירונית יפה נוף, אבישי כהן, החשוד גם הוא במעורבות בפרשה, הוארך ביומיים. סנגורו עו"ד אושרי בן ישי, טען שכהן משמש "בן ערובה" בידי המשטרה אך הוא אינו יכול לסייע בחקירה מכיוון שאין לו חלק במעשים המיוחסים לו.

נשיאת בית המשפט, השופטת עינת רון, חזרה היום על דבריה כי לחשדות יש יסוד סביר וכי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות