fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טל דיגיטל

טל נברו, פעם ילדה טובה קריות, עשתה דרך עד שהפכה לאוטוריטה בתחום השיווק הדיגיטלי. היא חיה בלוס אנג'לס ולאחרונה נבחרה לנהל את הקמפיין של ראש עיירית בוורלי הילס
"כל דבר בחיים שלי הוא שיעור". טל נברו | צילום: ענת קזולה, איפור ושיער: בר ברק, בגדים: Cledor
"כל דבר בחיים שלי הוא שיעור". טל נברו | צילום: ענת קזולה, איפור ושיער: בר ברק, בגדים: Cledor

טל נברו, 37, היא סיפור הצלחה, והיא משלנו. היא נולדה בניו יורק ובגיל שנה עלתה עם הוריה לארץ, היישר לקריות. היא גדלה בקרית ביאליק, עברה לקרית חיים ומשם למוצקין. "בכל פעם שאני מגיעה לקריות אני מרגישה שחזרתי הביתה. כל רחוב מעלה בי זיכרון אחר. בספסל ברחוב הרב קוק התנשקתי בפעם הראשונה. היינו יוצאים לחורבה או לסיטי-הול. בצומת קרית אתא היינו הולכים לשחק סנוקר ולאכול בורקס העגלה, אלה זיכרונות ילדותי. מאוד אהבתי את הילדות שלי בקריות והמקום הזה מאוד קרוב לליבי", היא אומרת ל"הד הקריות".

את שירותה הצבאי עשתה נברו כקצינת תקשוב. "אני מאוד אוהבת את הארץ. מבחינתי לשרת בתור קצינה היו כבוד וזכות גדולה. אהבתי את השירות שלי ומאוד נהניתי ממנו".

כשהשתחררה מהצבא החליטה נברו לנצל את האזרחות האמריקאית שלה ולנסות את מזלה מעבר לים. היא מספרת: "רציתי לצאת למסע ולגלות עולמות חדשים. נסעתי בידיעה שאני רוצה לצמוח ולהצליח. עבדתי בהתחלה בתור סוכנת נסיעות ותוך כדי, בגיל 21, הקמתי עסק לשרברבות ובנייה ביחד עם שותף. אני הייתי אחראית על השיווק עוד לפני שידעתי מה משמעות המילה הזו".

עסק לשרברבות

נברו קפצה למים העמוקים ולמדה לשחות תוך כדי. "תמיד הלכתי עד הסוף אחרי מה שרציתי והאמנתי. אם לא מנסים – לא יודעים. עדיף לנסות ולא לפספס משהו טוב, ואם זה לא טוב, פשוט מתקדמים הלאה. זה בדיוק מה שקרה לי. הבנתי ששרברבות ובנייה זה פחות אני, העסק לא הצליח, אבל זה היה שיעור בשבילי. כל דבר בחיים שלי הוא שיעור, אני תמיד שמחה על הכישלונות, כי אני לומדת מהם הכי הרבה".

טל נברו עם הבעל יואב שוורד | צילום: יח"צ
טל נברו עם הבעל יואב שוורד | צילום: יח"צ

נברו עברה לאיים הקאריביים, שם החלה ללמוד את עולם השיווק און-ליין, שהלך והתפתח. "הבנתי את הפוטנציאל של העולם הזה והתחלתי ללמוד אותו על בוריו. אז הגיעו לעולם האייסיקיו, מייספייס וסקייפ, שחיברו אותי אל העולם שבחוץ. התחלתי לבנות אתרים בעצמי. ביחד עם שותף בנינו אתר ומכרנו ציוד גלישה בכל רחבי הקאריביים. הבנתי את הכוח של כלים דיגיטליים, אותם למדתי תוך כדי עשייה. בהתחלה לא הבנתי למה לבן אדם להקים חנות ולמכור לשכנים שלו, כשהוא יכול להקים אתר ולמכור לכל העולם".

אחרי מספר שנים בקאריביים היא עברה לפלורידה, שם תפסה אותה בשורה שטרפה את הקלפים. "בשנת 2009 אמי, יפית, חלתה והחלטתי לעבור לגור איתה ולטפל בה. אחרי שהיא נפטרה, החלטתי להישאר בארץ ולהיות קרובה למשפחה שלי. ויתרתי על העסק שלי. היה לי חשוב יותר להיות עם המשפחה שלי בארץ שלי. אחרי שאמא נפטרה הכל השתנה, מאוד התבגרתי בזמן מאוד קצר".

טל נברו בילדותה עם אמה, יפית ז"ל | צילום: אלבום משפחתי
טל נברו בילדותה עם אמה, יפית ז"ל | צילום: אלבום משפחתי

כשהיא חזרה לארץ בגיל 30, כל מה שהיא הכירה היו הקריות. "תל אביב הייתה כמו אמריקה בשבילי, אבל החלטתי לגור בתל אביב. לא הכרתי את התעשייה המקומית, בניתי את עצמי לאט-לאט וממש התחלתי מההתחלה".

מכללה לשיווק דיגיטלי

לאחר שעבדה כשנה במשרד הפרסום אדלר-חומסקי וסייעה בהקמת מחלקת הדיגיטל שלהם, החליטה נברו לקפוץ למים העמוקים, שוב. היא הקימה את "סומו", המכללה הראשונה בארץ ללימוד שיווק דיגיטלי. "המכללה עשתה הרבה הדים. רבים ראיינו אותי ולא הבינו למה לי לפתוח מכללה שעוסקת בתחום שאף אחד עדיין לא מבין אותו. בימים ההם זה היה מאוד לא ברור מאליו. המכללה רצה במשך שנתיים ולאחר מכן התמקדתי יותר בייעוץ, הרצאות וסדנאות לחברות וארגונים, הייתי מעין חלוצה בתחום". נברו הייתה בין הראשונים שהשכילו לנצל את האינטרנט והמדיה החברתית לתחום השיווק, עוד לפני שהדבר היה פופולארי.

"בכל פעם שאני מגיעה לקריות אני מרגישה שחזרתי הביתה. כל רחוב מעלה בי זיכרון אחר. בספסל ברחוב הרב קוק התנשקתי בפעם הראשונה. היינו יוצאים לחורבה או לסיטי-הול"

בשנת 2015 היא הכירה את יואב שוורד, אותו אתם אולי זוכרים מהריאליטי "קחי אותי שרון", והשניים נישאו. הם עברו ביחד ללוס אנג'לס, שם שוורד עובד בתור שף פרטי. נברו הקימה עסק חדש בשם "social lady", שמסייע לעסקים ומשפיעים להצליח באמצעות המדיה החברתית.

עם אביה, הבעל יואב והילדים של אחותה בבית אילדן בקרית מוצקין בביקור אצל סבתא אביבה | צילום: עצמי
עם אביה, הבעל יואב והילדים של אחותה בבית אילדן בקרית מוצקין בביקור אצל סבתא אביבה | צילום: עצמי

"הגעתי ללוס אנג'לס בלי לדעת מה אני הולכת לעשות. הייתי חדשה ולא הכירו אותי, אבל בניתי את עצמי, והיום אני מרצה במקומות שונים בעולם. זה לא פשוט להתחיל מחדש, אבל זה לא היה זר לי. בכל פעם שהייתה נפילה, ניערתי את האבק והמשכתי קדימה, אני תמיד נהנית ללמוד. היום יש לי צוות מהמם שאני מברכת עליו".

עם ניסיון רב וכריזמה אפילו מבעד לטלפון בשיחה טרנס אטנלטית, טל נברו לא עוצרת. בימים האלה היא בהריון ראשון, אבל עדיין ממשיכה לעבוד במרץ. היא עובדת עם ראש עיריית בוורלי הילס ומנהלת עבורו את כל מה שקשור בעולמות הדיגיטל ובעתיד תנהל עבורו את קמפיין הבחירות המתקרב. "הכלים הקיימים בעולם השיווק הדיגיטלי משתנים כל הזמן, תמיד צריך להיות עם היד על הדופק, להבין שהעולם משתנה ולזרום יחד איתו, להיות בתנועה, אם איש שיווק לא יבין את זה, הוא יישאר מאחור".

עם ראש עיריית בוורלי הילס היוצא, ג'וליאן גולד | צילום: עצמי
עם ראש עיריית בוורלי הילס היוצא, ג'וליאן גולד | צילום: עצמי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות