fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרמה והפרת אמונים

כל בעל משרה בתאגיד מחויב למלא את תפקידו באופן התואם את טובת התאגיד ולהימנע מניגוד עניינים המקדם אינטרסים אישיים שלו. חריגה מהתנהגות זו, חושפת את בעל המשרה לכתב אישום בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים, זאת לצד חשיפה אפשרית לתביעה נזיקית. קבלת ליווי משפטי של עורך דין המתמחה בתחום המסחרי, תאפשר לנושא המשרה לפעול במסגרת החוק ולצמצם את הסיכון להליכים משפטיים אלו. עו"ד שמעון צור מסביר
עו"ד שמעון צור | צילום: ענת קזולה

מרמה והפרת אמונים

סעיף 425 לחוק העונשין קובע כי כל נושא משרה בתאגיד, אשר במסגרת מילוי תפקידו פעל במרמה או בהפרת אמונים הפוגעת בתאגיד, דינו מאסר של שלוש שנים.

מטרתה של עבירה זו היא לוודא את ניקיון הכפיים של מי שבידו כוח, ידע וסמכות ולוודא כי לא יפעל בניגוד עניינים ויקדם אינטרסים אישיים, על חשבון טובתו של התאגיד.

החוק אינו מגדיר אלו מעשים נחשבים להפרת אמונים ולכן כל נושא משרה בתאגיד יכול לבצע את העבירה מבלי להיות מודע לכך כלל. משום זאת, יש צורך בקבלת  ייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין מסחרי בעל ידע וניסיון רב בעבירות צווארון לבן.

ליווי משפטי

ההגדרה האמורפית של עבירה זו בחוק העונשין, יוצרת עמימות משפטית באשר להתנהלות המותרת לבעלי משרה בתאגיד. אין זה פלא אפוא כי בחלק ניכר מהמקרים בהם מוגשים כתבי אישום בגין עבירה מרמה והפרת אמונים, אין המדובר בניגוד עניינים מובהק, אלא בהתנהגות השייכת יותר לתחום האפור, אשר ניתן גם לפרשה כהתנהגות לגיטימית.

ובכן מהו הפתרון? קבלת ליווי משפטי של עורך דין מסחרי המתמחה בעבירות צווארון לבן. עורך הדין ינחה את נושאי המשרה כיצד להתנהל נכון, ילמדם מהם גבולות הגזרה של המותר והאסור ויהיה זמין להם לשאלות והכוונה במהלך הפעילות העסקית השוטפת. באופן הזה, קטן משמעותית הסיכון לסנקציה פלילית או אזרחית והתאגיד יכול להמשיך ולהתנהל כסדרו.

 

 

מאת שמעון צור – עו"ד, נוטריון ובורר עסקי, יועץ משפטי ונאמן למנכ"לים ובעלים של חברות פרטיות בתחום המסחרי ודיני העבודה

ליצירת קשר ולפרטים >>לחצו כאן<<

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות