fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית שיקום למחלימים מקורונה

בבית החולים רמב"ם יצרו תכנית שיקום שמסייעת לחזור לשגרה לאחר החלמה מקורונה
טיפולי פיזיוטרפיה במתחם חולי הקורונה ברמב"ם. צילום: דוברות רמב"ם

בשנה החולפת אנו למדים יותר ויותר על מחלת הקורונה והשלכותיה. אחד הנתונים הבולטים ביותר שנאספים לאט, לאט הוא העובדה כי רבים מאלו אשר נדבקו בנגיף והחלימו מקורונה, סובלים מסיבוכים רבים ומגוונים גם לאחר החלמתם. בבית החולים רמב"ם יצרו תכנית שיקום ייעודית לציבור המחלימים, במטרה לסייע להם לחזור לשגרה באופן המיטבי.

"רבים מהמחלימים ממשיכים לסבול מתופעות שונות גם לאחר ההחלמה", מסבירה אסנת ארגמן, מנהלת שירות הפיזיותרפיה ברמב"ם, שעומדת בראש תכנית השיקום, "הם מדווחים על תופעות של עייפות, תשישות, קשיי נשימה, קשיים בריכוז ועוד. ניתן לשפר באופן משמעותי את ההתמודדות עם הבעיות הללו עם הטיפול הנכון".

תכנית השיקום למחלימי קורונה ברמב"ם פתוחה לכלל ציבור המחלימים, בין אם טופלו ברמב"ם ובין אם טופלו בבתי חולים אחרים.  תהליך השיקום, המותאם אישית לכל מטופל, מורכב משמונה מפגשים, המתקיימים פעמיים בשבוע, בקבוצות קטנות.

בין שלבי התהליך:  הערכה פרטנית, אבחון הקשיים של כל מטופל וקביעת תוכנית אישית, תרגול תפקודי מותאם לכל מטופל, עבודה על חיזוק מערכת השריר והשלד, תרגילים לשיפור סיבולת מערכת לב ריאה, וכן שיפור שיווי המשקל.

את קבוצת המטופלים מלווים פיזיותרפיסטים בעלי ידע וניסיון בעבודה עם חולי קורונה, המכירים היטב את אופי המחלה והשפעותיה ומתאימים לכל מחלים את התוכנית השיקומית המתאימה לו אישית. צוות הפיזיותרפיסטים עומד בקשר אישי ורצוף עם הרופאים המטפלים במחלימי הקורונה, תוך התייעצות לגבי כל מטופל ומטופל.

"מדובר בשירות אשר יכול לשפר את איכות חייהם של המחלימים בצורה ניכרת", מסכמת ארגמן, "יש אפשרות להתמודד עם הקשיים הללו, בהדרגתיות, עד לחזרה לשגרה מלאה".

מחלימי קורונה המעוניינים להצטרף לתוכנית השיקום יידרש להציג הפניה מהרופא המטפל או רופא המשפחה בקופת החולים. למידע נוסף וקביעת תור להצטרפות לתכנית, יש לפנות לטלפון: 04-777-2768, או באמצעות דוא"ל physiotherapy-dpt@rmc.gov.il

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות