fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיאוריות הקונספירציה הגיעו לבית המשפט

תושב הקריות הגיש תביעת לשון הרע נגד מועדון כושר מוכר בטענה שכינו אותו במילים פוגעניות אך בית המשפט דחה את תביעתו וחייבו בתשלום של אלפי שקלים
מועדון כושר. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

בית משפט השלום בחיפה דחה את תביעתו של תושב קרית ים, 30, נגד מועדון הכושר באלאנס בקרית מוצקין וחייב אותו לשלם אלפי שקלים. התובע, שנהג להתאמן במקום, הגיש תביעה נגד מועדון הכושר בטענה ללשון הרע נגדו.

על פי כתב התביעה, הגיע התובע להתאמן במועדון הכושר והעביר את אימון המשקולות כשהוא מקשיב למוזיקה באוזניות. עם תום האימון הוא הבחין שעלתה חמתו של אחד ממאמני הכושר של המועדון, כהמשך ישיר לחודשים של מבטים עוינים וריכולים מאחורי גבו בדבר המראה שלו ואופן הליכתו.

בכתב התביעה הוא טען שמאמן הכושר אמר לו: "יהומו עם קוקיות, טיפש" ועוד כינויים מיניים ודרש ממנו להחזיר את המשקולות למקום "כי אם לא אני יזיין אותך". התובע, שעובד כסוכן מכירות, טען גם כי האמירות הקשות נגדו גרמו לו לעוגמת נפש ולירידה ניכרת בהיקף המכירות שלו. בגין עבירת לשון הרע הוא תבע פיצויים של 50 אלף שקלים.

עו"ד יניב ברוך. צילום: מאוריסימו

מועדון הכושר נמחק מהתביעה במהלך הדיונים והמאמן יוצג על ידי עו"ד יניב ברוך ובעדותו בבית המשפט טען מאמן הכושר כי ביקש מהתובע להחזיר את המשקולות למקום אך הוא סירב וקילל אותו. כתוצאה מכך החל ויכוח בין השניים, מלווה בקללות. עו"ד ברוך הביא עדי הגנה שטענו לטובת מאמן הכושר והתנהגותו מול מתאמנים אחרים.

עו"ד ברוך הציג בפני בית המשפט פסקי דין קודמים בהם נקבע כי המילה "מטומטמת" אינה מהווה לשון רע כמו גם ביטויים כמו "זונה" ו"משוגעת". "היה פה חילוף של דברים הדדיים" אמר עו"ד ברוך לבית המשפט "התובע שבוי בתיאוריות קונספירציה שמישהו רודף אותו כמו "המדריכים שיש להם את המבטים האלו"".

הצדדים הסמיכו את השופטת קרן מרגולין-פלדמן, לתת הכרעה על דרך של פשרה, ללא נימוק. השופטת פסקה כי היא דוחה את התביעה נגד מאמן הכושר. מנגד, היא חייבה את התובע בתשלום של הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך של 6500 שקלים. עו"ד ברוך מסר: "לאחר שמיעת מלוא הראיות בתיק, בית המשפט הנכבד השתכנע כי לא מדובר בפרסומים המהווים לשון הרע כמובנו בחוק, אלא חילופי דברים הדדיים שאין לחייב בגינם בפיצוי כספי״.

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות