fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שתי החולות בקורונה מקרית ביאליק הן חברות שיצאו לטיול משותף

השתיים טיילו בטנריף, ספרד, ולאחר שחזרו לארץ התברר כי הן נושאות את נגיף הקורונה. במחלקה המבודדת ברמב"ם מאושפזים נכון לשעה זו ארבעה חולים
חולה נוספת מהקריות אושפזה במחלקת הקורונה ברמב"ם | צילום: דוברות רמב"ם
חולה נוספת מהקריות אושפזה במחלקת הקורונה ברמב"ם | צילום: דוברות רמב"ם

שתי החולות בקורונה מקרית ביאליק הן חברות שיצאו לטיול משותף. הן מאושפזות כעת ביחד במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. מצבן מוגדר קל והן מאושפזות בחדר מבודד ומטופלות על ידי צוות ייעודי וממוגן.

השתיים חזרו יחדיו מחופשה בטנריף, ספרד. החולה הראשונה, בת 69, אושפזה בבני ציון ביום ראשון בלילה לאחר שחשה ברע והזמינה את מד"א.
כשהתברר שהיא חולה בנגיף הקורונה היא הועברה לאשפוז. החולה מוכרת מאוד ברשות המקומית מעיסוקה ההתנדבותי בעירייה.
יממה לאחר מכן, חברתה, בת 75, חשה ברע, נבדקה ונמצאה חיובית לנגיף הקורונה. גם היא מוכרת מאוד בעיר מעבודתה כאחות במשך שנים רבות.

נגיף הקורונה: ארבעה חולים ברמב"ם

מניין המאושפזים במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם, מחלקת כתר, עומד נכון להיום, שלישי בבוקר, על ארבעה חולים.
השלושה הגיעו אתמול בערב ובמהלך הלילה. המחלקה מאוישת על ידי אחים ואחיות שכולם התנדבו למשימה, ורופאים ממגוון מחלקות. הצוות הוא ייעודי וייחודי למחלקה זו ולא יעבור בין המחלקות.

לקומה המבודדת, שבה מאושפזים חולי הקורונה, יש כניסה נפרדת לאמבולנס וכן מעלית נפרדת. בחדרי האשפוז מותקנים מפוחים מיוחדים ליצירת "לחץ שלילי", כך שהאוויר בחדר לא יוצא אל המסדרון, אלא עובר דרך פילטר מיוחד לפני שהוא נפלט החוצה.

מחשבה מיוחדת הושקעה ביצירת מינימום של מגע בין הצוות ובין החולים. לצורך כך מותקנים ליד כל מיטה מערכת של טלפון ווידאו שיאפשרו לחולים לתקשר גם עם הצוות וגם עם בני משפחה, שלא יורשו להיכנס למחלקה, אך יוכלו לדבר עם יקיריהם מחדר משפחות מיוחד.
גולת הכותרת של הטכנולוגיה המאפשרת מינימום מגע בין הצוות לחולים הוא אימוץ ראשון בישראל של מערכת ניטור מרחוק.

לאתר משרד הבריאות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות