fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: יירוטים מעל הקריות והגליל המערבי

לפני כמה דקות נשמעו צפירות אזעקה בעקבות ירי רקטות לאזור הקריות, חיפה, גליל מערבי. כמו כן נשמעו קולות נפץ. לא דווח על נפגעים. ככל הידוע היו כמה יירוטים מעל אזור הקריות ומעל עכו. הרקטות שהגיעו לאזור הקריות נורו מכיוון לבנון.
נטו חדשות

לפני כמה דקות נשמעו צפירות אזעקה בעקבות ירי רקטות לאזור הקריות, חיפה, גליל מערבי. כמו כן נשמעו קולות נפץ. לא ידוע על נפגעים או נזק. ככל הידוע היו כמה יירוטים מעל אזור הקריות ומעל עכו. ככל הידוע הרקטות שהגיעו לאזור הקריות נורו מכיוון לבנון.

בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בצפון הארץ, נכון לרגע זה, לא התקבלו במוקד החירום 101 של מגן דוד אדום, דיווחים על נפגעים, כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו, לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לשני נפגעים במצב קל בלבד שנחבלו בדרכם למרחב המוגן, ובנוסף למספר נפגעי חרדה.

נפילת רקטה בשפרעם. צילום: רשתות חברתיות

ככל הידוע עד כה, רקטה אחת נפלה במגרש כדורגל בשפרעם. שתי רקטות לפחות נפלו בים. צה"ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. צהל מעלה כוננות בצפון מחשש לירי טילים. כל ראשי העיריות בקריות הורו על פתיחת מקלטים. יצויין כי במלחמת לבנון השנייה, בשנת 2006, ספגו הקריות מטחים של רקטות שנורו על ידי חיזבאללה.

 

 

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לילדה כבת תשע שנפגעה מרכב בזמן האזעקה בקרית ביאליק. משה אדלר חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בילדה שנפגעה מרכב בזמן האזעקה כשלדברי עוברי אורח רצה למרחב מוגן. הענקתי לה סיוע ראשוני בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים רמב"ם כשבשלב זה מצבה מוגדר בינוני".

מפיקוד העורף במחוז חיפה נמסר: "כחלק מסבב הלחימה, נשמעו אזעקות במרחב מחוז חיפה, ירי ארבע רקטות מדרום לבנון לשטחנו. אותרו שתי נפילות בים, אחת יורטה ואחת נפלה בשטח פתוח, ללא נפגעים. כרגע אין הנחיה לפתיחת מקלטים במרחב המחוז, מחוז חיפה מבקש להזכיר ולחדד כי אזרחים שנקטו בפעולה על פי הנחיות פיקוד העורף הצילו את חייהם, כמו במערכות קודמות הוכח כי פעולה על פי הנחיות "הכי מוגן שיש" תמנע או תצמצם את הפגיעה".

במהלך האזעקות שנשמעו בצפון הארץ נקראו חובשים ופראמדיקים של מד"א להעניק טיפול רפואי לאישה בת 43 שלקתה בדום לב בדרכה למרחב מוגן. לאחר פעולות החייאה ממושכות שכללו מתן מכת חשמל עד שהחזירו לה את הדופק מפנים את האישה במצב קשה ולא יציב לבי"ח כשהיא מונשמת. הפראמדיקית של מד"א יואל לוינגר והנאדי אל גדבאן סיפרו: "מיד לאחר האזעקות שנשמעו בצפון הארץ התקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א על האישה שהתמוטטה בביתה בסמוך למרחב המוגן ואיבדה את הכרתה. במקביל להזנקה שלנו החובשים במוקד תדרכו את בני הבית כיצד להעניק לה טיפול ראשוני. הגענו במהירות למקום וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ומכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיבילטור). כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי מציל חיים ליבה שב לפעום ופינינו אותה במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

לבית החולים רמב"ם הובאו ילדה וגבר שנפצעו קל כחלק מהבהלה בעקבות הירי בצפון. גבר בשנות ה-60 לחייו מעד בדרכו לממ"ד בקריית ביאליק ונחבל בראשו. הוא מטופל כעת במיון, ומצבו מוגדר קל.
ילדה בת 9 שנפגעה על ידי רכב כאשר רצה לכביש. מצבה מוגדר קל, היא סובלת מחתך שטחי בראש ונמצאת בהכרה מלאה. פצועה בת 82, קל, חבלת פנים, מעדה בזמן האזעקה. ואישה בת 44  מקרית מוצקין, במצב קשה לאחר דום לב בו לקתה בעקבות האזעקה.

אשכול רשויות גליל מערבי מודיע כי בעקבות המצב מפעיל מרכז החוסן האזורי מוקד חירום והוא מזמין את תושבי האזור שחשים חוסר שקט, חשש או מתח להתקשר בין השעות :8:00 ל 22:00 לטלפון 047702652 השירותים ניתנים בשפות העברית והערבית.

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות