fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעדת הדגלים, גרסת דור העתיד למען אחדות עם ישראל

צעדת דגלים ראשונה מסוגה: "כולנו אור איתן", בהובלת בני נוער מנתניה ובהשתתפות בני נוער מפונים המתארחים בנתניה, התקיימה למען העלאת המורל ובסימן אחדות של עם ישראל. בני הנוער אף כתבו והלחינו שיר מיוחד והשיקו אותו בצעדה   
בסימן אחדות עם ישראל צילום: מרכזים קהילתיים דרום נתניה

מדינת ישראל נמצאת במהלכה של מלחמה קשה בעזה ובחזיתות נוספות, הן בגבול הצפון והן בשטחי יהודה ושומרון, מאז השבעה באוקטובר 2023. 

לפני פרוץ המלחמה, בני הנוער, דור העתיד של המדינה, אשר עומדים לפני גיוס לצה"ל, היו עסוקים בעיקר בלימודים ובחיי החברה שלהם. 

אלא שהמלחמה שינתה גם את השגרה של הדור הצעיר אשר התחיל להבין את גודל האחריות החלה עליו כדור העתיד של מדינת ישראל. בקרב בני הנוער של המרכזים הקהילתיים זה ניכר בהתגייסות שלהם לכל פעילות התנדבותית בקהילה, מתוך תחושת מעורבות הדדית ובהובלת יוזמות קהילתיות למען אחדות וקירוב הלבבות.  

בשבועות האחרונים, במהלך פעילות של חניכי "קפה לנוער" בנתניה בה שיתפו בני הנוער את תחושותיהם ורגשותיהם לאור המצב, עלה הרעיון לקיים צעדה בסימן אחדות ולמען העלאת המורל בקרב תושבי הקהילה בדרום העיר נתניה ובכלל. "המטרה היא לחזק את עם ישראל באור של כל אחד ואחת מאתנו. בואו נאיר את השכונות", אמרו יוזמי הצעדה הצעירים לקראת האירוע.  

צעדת הדגלים "כולנו אור איתן", התקיימה השבוע במהלך ימי חג החנוכה עם מסר של אחדות, תקווה וערבות הדדית.   

המרכזים השותפים למיזם, מבית החברה למתנ"סים בנתניה, הם: מרכז קהילתי פולג – עיר ימים, מרכז קהילתי  גבעת האירוסים, מרכז קהילתי קריית נורדאו, מרכז קהילתי אגמים ומרכזי "קפה לנוער" ברשת המרכזים הקהילתיים דרום נתניה.כמו כן, לכבוד האירוע המיוחד והראשון מסוגו בהובלת בני נוער, נכתב והוקלט שיר חדש על ידי חברי להקת "סול" ממרכז המוסיקה הייחודי "מפתח סול" של הרשת, להקה המשלבת גם בני נוער עם צרכים מיוחדים במהלך פעילותה וגם בהופעותיה. מילות השיר מייצגות את מקומה וחשיבותה של מדינת ישראל בקרב בני הנוער והדגש על יצירת חברה מאוחדת שתסייע לגרש את החושך ולהביא את האור. שיר מלא תקווה ואופטימיות לימים טובים יותר.  

 ליאת אריה, מנכ"לית הרשת: "אני מברכת וגאה על היוזמה של הדור הצעיר המהווה את דור המנהיגים הבא. אין ספק שהשימוש במוסיקה ממלא תפקיד מרכזי בעולמם של בני הנוער, אשר נעזרים בה ככלי משמעותי לביטוי של עמדותיהם ורגשותיהם, כך בני הנוער שלנו בחרו להעביר מסר מאחד ומגבש". 

 

*מילות השיר "נרים את הדגל"* 

עברנו את הכל, בזה אני מודה, 

ניצחנו מלחמות גם כשהלב היה קשה, 

כמו חדר מדרגות כולם יורדים מהר ואז חוזרים בסוף. 

 

מדינה כזאת עושה לי חם בלב, 

אני עוד אלחם תמיד בשבילה, 

קרן אור כזאת כמו שמש תלטף, 

אנחנו עם אחד אותה משפחה. 

 

אז בואו ונצא לרחוב, 

נרים את הדגל, 

נצעק בכבישים של ישראל, 

״כולנו אחד״ נשיר לכל עבר, 

שעם הנצח לא מפחד. 

 

עברנו את הכל, ת׳חושך נגרש, 

נדליק את הנרות עכשיו נאיר את האמת. 

צעדת "כולנו אור איתן" 

מעבר לדתות אנחנו נתחבר ואז ניראה שטוב. 

 

גם כשמסתבך הרגש באוויר הוא ינצח את כל מי שדורס, 

איך בסוף הכל זה הבל הבלים, 

אנחנו עם אחד אז בואו נתחזק. 

 

אז בואו ונצא לרחוב, 

נרים את הדגל, 

נצעק בכבישים של ישראל, 

״כולנו אחד״ נשיר לכל עבר, 

שעם הנצח לא מפחד". 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות