fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפולש שהשתלט על נחל גדורה

בימים אלה עוסקים ברשות חל הקישון בסילוקו של צמח פולש, חסת מים, הנמצא בכמויות גדולות בנחל גדורה. הצמח פוגם באיכות המים ומהווה כר גידול ליתושים
חסת מים בנחל גדורה | צילום: אלון בן מאיר, רשות נחל הקישון
חסת מים בנחל גדורה | צילום: אלון בן מאיר, רשות נחל הקישון

כמויות גדולות של צמח פולש ממין חסת מים, אשר הימצאותו גורמת לירידה באיכות המים ולהתפתחות יתושים, מוצאות בימים אלה מנחל גדורה (הפוארה), שזורם לאורך הצד המזרחי של קרית ביאליק.

הצמח הפולש התגלה על ידי ממונה הפיקוח ברשות נחל הקישון במהלך סיור שנערך במקום. הצמח הוא ממין  "פיסטיה צפה" המוכרת בשמה העממי – חסת מים. היא הובאה לארץ לפני כ-15 שנה כצמח נוי, שכיום מוכר כפולש הנפוץ במקווי מים בצפון הארץ.

הצמח הוא שושנת עלים בעלת גבעול קצר ביותר. העלים מעובים, שעירים ביותר, צבעם ירוק בהיר. חוסן הצמח ויכולת ההתרבות המרשימה שלו גורמים לכך שבתוך תקופה קצרה נוצרת צפיפות רבה של צמחים בגוף המים, מה שגורם לשינויים בבית הגידול ולמטרד לאדם. השינויים הם הקטנה של כמות החמצן המומס במים ומניעת חדירת אור לגוף המים, וכתוצאה מכך, מתים בעלי חיים ומתנוונים צמחים אחרים שחסת המים מתחרה בהם. בנוסף, חסת המים מהווה בית גידול נוח להתפתחות יתושים.

רשות נחל הקישון ורשות ניקוז קישון פועלות להוצאת הצמח הפולש מערוץ נחל גדורה וסילוקו לאתר הטמנה מאושר. מנכ"לית הרשות שרון נסים: "רשות הנחל פועלת כל העת למיגור מיני פולשים בנחל קישון ויובליו, לרבות נחל גדורה. שחרור מיני חי וצומח לטבע, גם אם נעשה בתום לב, גורם בסופו של דבר לצערנו למפגע אקולוגי חמור בנחל, כפי שקרה במקרה של חסת המים בגדורה".

 

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות