fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיילוט חדש בקרית מוצקין: רכב שיתופי

העירייה הוציאה קול קורא להפעלת רכב שיתופי ברחבי העיר זמן קצר לאחר כישלונו של מיזם דומה בחיפה
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן

עיריית קרית מוצקין יצאה בקול קורא לפיילוט להפעלת רכב שיתופי ברחבי העיר בשיטה של השכרת רכב לזמן קצר. העירייה תעמיד מקומות חנייה מטעמה לטובת הפיילוט שיימשך שנה.

על פי הקול קורא של העירייה, היא תאשר לחברות המפעילות רכבים שיתופיים לפעול ברחבי העיר והיא תעמיד עד שלושה מקומות חניה עבור החברות. כל משתתף שיאושר על ידי העירייה לצורך הפיילוט, נדרש להעביר לעירייה את נתוני השימוש ברכבים לפי חלוקה גיאוגרפית לצורך בדיקות של העירייה.

תקופת ההתקשרות היא לשנה ובתום התקופה, בהתאם לנתוני השימוש שיועברו לעירייה, היא תבצע הערכה לגבי צרכי התושבים והמשך ההתקשרות. העירייה מציינת עוד כי אינה צד בהסכמים שבין המפעיל לבין המשתמשים.

מדובר למעשה בהשכרת רכב לכל דבר ועיניין, אלא שהרכבים הללו יעמוד בחניות בתוך שטח העיר ולא במגרשי החנייה של חברות ההשכרה. טרם הוחלט לגבי שיטת התשלום אם לפי מרחק, זמן, יום, או שילוב שלהם. הקול הקורא אמור להיסגר מחר, שני, בשעה אחת בצהריים.

אין זו הפעם הראשונה שעיריית קרית מוצקין מנסה לבצע פיילוט של תחבורה שיתופית. בחודש מארס 2018 השיקה העירייה מיזם להשכרת אופניים שיתופיים לשימוש תושבי העיר. הפיילוט הזה נעלם בדממה תוך כמה שבועות.

בסוף השנה האזרחית החולפת הוחלט על הפסקת מיזם הרכבים השיתופיים החשמליים, car2go, בקרית חיים ובחיפה בעקבות כישלונו לשכנע אנשים לוותר על הרכב הפרטי לטובת רכב של חברת השכרה. במיזם זה הושקעו מיליונים רבים של שקלים מכספי הציבור והופקעו מאות מקומות חנייה במיקומים מרכזיים לטובת חברה השכרה פרטית.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות