fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשרות אלפי מבוטחי כללית במחוז כבר זומנו לחיסוני קורונה

כללית תחסן יותר מחצי מיליון איש במחוז חיפה וגליל מערבי. מתחמי חיסון נפתחו במרכזים הרפואיים לין ובזבולון, ובהמשך יופעלו 70 אתרי חיסון נוספים ברחבי המחוז
ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ מתחסן במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות העירייה
ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ מתחסן במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות העירייה

כללית השלימה את ההיערכות למבצע חיסוני הקורונה הגדול אי פעם. לדברי מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, רונן נודלמן, רק במחוז זה, שהוא הגדול בארץ, יחוסנו יותר מחצי מיליון מבוטחים (כ-550 אלף איש). מדובר באתגר לוגיסטי גדול, גם בגלל מספר המתחסנים וגם בשל האילוצים של אופן אחסון החיסונים בטמפרטורה נמוכה במיוחד. את חיסוני הקורונה אי אפשר לפצל מגשים למנות קטנות ויש למצות כל בקבוק חיסון בתוך חמישה ימים, אז תוקפו פג. החיסון ניתן בשתי מנות וחשוב לשוב ולהתחסן לאחר 21 יום.

ניסיון רב בהיערכות לשעת חירום

נודלמן: "לשמחתנו, יש לצוותים שלנו ניסיון רב במתן חיסונים, בעריכת מבצעים גדולים ובהיערכות לשעת חירום. יש לנו מערך של מאות אחיות ואחים מיומנים, אותו דאגנו לתגבר על ידי גיוס מאות אנשי צוות מחוץ לארגון. היערכות זו, יחד עם תשתית של מאות מרפאות הפרושות בכל ישוב ושכונה, יאפשרו לנו לתת את החיסונים במהירות ובזמינות מיטבית. המבצע נבנה בשלבים, בהתאם להזרמת החיסונים ממשרד הבריאות והיערכות חברת טבע להפצתם ברחבי האזור הגדול.

יו"ר אגודת ידידי זבולון קטיה קם מתחסנת במרכז הרפואי זבולון | צילום: דוברות כללית
יו"ר אגודת ידידי זבולון קטיה קם מתחסנת במרכז הרפואי זבולון | צילום: דוברות כללית

"בשלב הראשון, לאחר שהועברה אלינו רק כמות מצומצמת של חיסונים, הופעלו במהירות שיא שני מוקדי חיסונים גדולים במרכזים הרפואיים לין וזבולון. בכל מוקד כזה צוות של כ-10-7 אחיות מחסן בו בזמן, בנוכחות רופא, למקרה שיהיה צורך בטיפול בתגובה חריפה. המוקדים פועלים מדי יום עד 20:00 וכן בסופי שבוע. בכוונתנו להפעיל בנוסף, עוד השבוע, מתחמים בסכנין, יקנעם ומעלות, בתיאום עם משרד הבריאות, לפי כמות החיסונים שיוזרמו אלינו ויאפשרו פתיחת מוקדים נוספים. כמו כן, אנו משתלבים באתרים משותפים לכל קופות החולים, שעתידים לפעול החל ממחר בנהריה, שפרעם וכרמיאל. אולם, נערכנו עם כ-70 תחנות חיסון של כללית הפרושות בכל רחבי המחוז, במטרה להגיע למרב הישובים ולהקל על המטופלים. הפעלת התחנות תיושם בהדרגה, בהתאם לכמות החיסונים שתוזרם אלינו.

ראש עיריית נשר רועי לוי מתחסן במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית
ראש עיריית נשר רועי לוי מתחסן במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית

"עד כה ליוו הצוותים שלנו באשפוז בית או מלונית כ-25 אלף חולי קורונה, ואנו מודעים היטב לכך שמדובר במחלה שעלולה להיות קשה. עבור המחלימים, הסובלים מהשלכות המחלה, הקמנו מחלקת פוסט קורונה. לכן, חשוב לנו לעודד את המטפלים שלנו להתחסן. אני דאגתי להתחסן כדוגמה אישית, מיד בתחילת המבצע ביום שני וכך גם כל חבריי להנהלת המחוז והצוותים שלנו שהיו ועדיין בסיכון גבוה להידבק בקורונה, כי הם בקו הטיפול הראשון וללא המיגון המלא שיש בבתי חולים.

מנהל המחוז רונן נודלמן מתחסן במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית
מנהל המחוז רונן נודלמן מתחסן במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית

"כבר שלחנו מסרונים לכל מבוטחי כללית בני ה-60 ומעלה, שנקבעו כקבוצת המתחסנים הראשונה. ניתן לזמן תור לחיסון באפליקציה של כללית באתר ובטל' 2700*. ידוע לנו, כי בשל ההיענות הגבוהה, שיש לשמחתנו, יש מעת לעת קשיים. אנו עם "אצבע על הדופק", מגיבים לתקלות ופותרים בתגובה מיידית. אנו מקווים שבימים הקרובים תוזרם אלינו כמות גדולה של חיסונים ואז נוכל גם לפתוח יותר תורים ועוד אתרים כי אנו בהחלט ערוכים לכך.

בשורה בריאותית של ממש

סגנית המנהלת הרפואית של כללית במחוז, ד"ר לילך דולב, ציינה, כי מדובר בבשורה בריאותית של ממש: עד כה חלו בקורונה 74 מיליון איש ברחבי העולם ונפטרו ממנה 1.6 מיליון. "אם 70 אחוז מתושבי ישראל יתחסנו, נהנה מחיסון עדר שיאפשר חזרה לחיים שהכרנו בעבר. מדובר בחיסון שיעילותו גבוהה, כפי שנמצא בבדיקות שנערכו ביותר מ-44 אלף נסיינים. הוא יעיל ב-95 אחוז מהמקרים, הרבה מעבר לשיעור הסף שקבע ה-FDA. יתרה מכך, בשונה מחיסונים אחרים שיעילותם יורדת בגילאים גבוהים, חיסון זה יעיל באותה מידה גם במבוגרים – בשורה משמחת לאחר שעיקר התחלואה הקשה והתמותה היא בקרב בני 65 ואילך.

ראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר מתחסן | צילום: דוברות כללית
ראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר מתחסן | צילום: דוברות כללית

"בנוסף, בעוד רוב החיסונים המוכרים לנו מבוססים על הזרקת נגיף מוחלש או מומת, הרי בחיסון זה, פרי פיתוח חדשני, אין מחדירים לגוף את הנגיף, אפילו לא חלק ממנו. אלא קוד שמוביל ליצירת חלבון הספייק של הווירוס, וכך הגוף מייצר נוגדנים לנגיף. הקוד עצמו מושמד בתוך מספר שעות. מדובר בחיסון פורץ דרך, אך בניגוד לרושם שנוצר, הוא פרי פיתוח שהחל עוד בשנות ה-90, והודות לכספים שהזרימו ממשלות בעקבות המגפה, התאפשרה פיתוחו המהיר, אך בפירוש ללא כל קיצורי דרך מדעיים.

"אשר לתגובות הלוואי, הן מעטות ושוליות, דומות לאלו שיש בעת קבלת חיסונים אחרים, כמו כאב בנקודת ההזרקה, חולשה ועייפות שחולפות בתוך יממה. כידוע, חיוני לקבל עוד מנת חיסון בחלוף 21 יום לאחר החיסון הראשון. המועד השני נקבע בעת הזימון הראשון או בעמדת החיסון. לאחר המנה השנייה תיתכן תגובה קצת יותר מורגשת, עדות לכך שבגוף יש כבר נוגדנים פעילים, אך גם זו חולפת במהירות.
בשלב זה, החיסון ניתן רק לבני 16 ואילך. ההחלטה על מתן החיסון גם לילדים, נשים הרות ומיניקות תינתן בהמשך, לאחר שיושלמו בדיקות נוספות בחברת פייזר.

"למטופלים שפיתוח בעבר תגובה אלרגית קשה מאוד (אנפילקסיס), מומלץ בשלב זה להימנע מהחיסון. מעבר לחשיבות בריאותית הגדולה בקבלת החיסון, הרי מי שישלים את שני החיסונים יהיה זכאי לאחר כשבוע לדרכון ירוק, הפוטר מבידוד לאחר חשיפה לחולה וכן מבדיקת קורונה לפני כניסה ל'אי ירוק'".

מכללית נמסר, כי הם מייחסים חשיבות רבה להגברת ההיענות לחיסון ועורכים מבצע הסברה מקיף, כולל גיוס ראשי ערים לקבלת החיסון כדוגמה אישית.

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ, שהתחסן הבוקר במרכז הרפואי לין, אמר: "מדינת ישראל ניצבת מול האתגר הבריאותי הגדול בתולדותיה. חייבים לגלות אחריות, לשמור על ההנחיות ולהצטרף למבצע החיסונים הארצי. רק כך נוכל לחזור לשגרת החיים המוכרת לנו".

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

צפו: מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית רונן נודלמן ומנכ"ל כללית פרופ' אהוד דודסון:

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות