fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסגר תיק החקירה נגד ראש עיריית קרית אתא

יחידת להב 433 הודיעה כי סגרה את תיק החקירה נגד יעקב פרץ ונגד ראש עיריית קרית ים לשעבר
ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ (צילום: הילה מלמד)
ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ (צילום: הילה מלמד)

עשרה חודשים לאחר שפתחה בחקירה גלויה בחשד לפרשה של שחיתות רחבת היקף ברשויות המקומיות, הודיעה היחידה הארצית למאבק בפשיעה בכלכלית בלהב 433 על סיום החקירה. כנגד ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ וראש עיריית קרית ים לשעבר שמואל סיסו, לא התגבשה תשתית ראייתית להוכחת החשדות נגדם ותיק החקירה בעניינם נסגר.

החקירה הגלויה התפוצצה בחודש נובמבר שנה שעברה בקול רעש עז. חוקרי להב 433 םשטו על משרדי עיריית קרית אתא והחרימו מסמכים ומחשבים. ראש העירייה יעקב פרץ נקלח לחקירה והוא שהה בחדר המעצרים עד ששוחרר בתנאים מגבילים. החקירה הובילה גם למעצרם של סיסו, מנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן, פעיל הליכוד והעסקן אברהם קוגמן ועוד עסקנים ומקורבים. החקירה עסקה בחשד למעורבות בעבירות של טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

במסגרת החקירה נבדקו כמה אירועים בהם עלה חשד שבעלי חברות הנדסה ותשתיות שילמו שוחד בהיקף של מיליוני שקלים לחשוד המרכזי, אברהם קוגמן. זאת בתמורה לקידום ענייניהם והשפעתו של קוגמן על עובדי ציבור ונבחרי ציבור ברשויות המקומיות לפעול לטובתם.

החקירה נערכה בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. עם סיום החקירה הודיעה המשטרה כי לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להוכחת החשדות שנחקרו נגד פרץ. כמו כן לא נמצאה תשתית ראייתית נגד סיסו בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

עם זאת הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד אברהם קוגמן בעבירות של שוחד והלבנת הון. הוא חשוד שקיבל לכאורה  בהזדמנויות שונות ובאירועים שונים, טובות הנאה של כסף מבעלי חברות הנדסה ותשתיות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם ולקדם את ענייניהם בקרב רשויות מקומיות וממשלתיות.

כנגד יועץ השר לשעבר להגנת הסביבה, דורון אביטן, הומלץ להעמידו לדין בעבירה של מרמה והפרת אמונים. הוא חשוד שפעל לקדם את ענייניו של קוגמן וחברה הנדסית לבצע עבודות תשתית בעבור חברה ממשלתית בתמורה לקידום ענייניו האישיים.

מנכ"ל חברת יפה נוף לשעבר, אבישי כהן, חשוד בעבירות של ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים. הוא חשוד שפעל לכאורה לסייע לקוגמן בקידום מכרזים שבאחריות החברה, עבור חברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית, כל זאת בתמורה לקידום ענייניו האישיים.

כמו כן התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד מעורבים נוספים בפרשה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות מס. מהמשטרה נמסר כי היא תמשיך לקור ולחשוף תהליכים פסולים וכן לחתור ולהגיע לכל מקום שבו יש חשד לפגיעה בטוהר המידות הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים. תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

 

מטעם יעקב פרץ נמסר בתגובה: ״מהיום הראשון לחקירה אמרתי כי אני מאמין במשטרה וביכולתה להגיע לחקר האמת. אני שמח שהמשטרה הוכיחה כי לא היו דברים מעולם וכל פועלי הוא למען קרית אתא ותושביה״

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ועמוד הפייסבוק של 'הד הקריות'

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות