fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתנצל. הצלחתי לרזות ללא ניתוח

פרג' סולימאן, שהשיל כ-40 ק"ג ממשקלו בליווי דיאטנית קלינית של כללית וללא ניתוח בריאטרי: "לא מאמינים לי שרזיתי הודות לשינוי הרגלים וללא ניתוח"
פרג סולימאן, פחות 40 ק"ג, בלי ניתוח בריאטרי | צילומים: באדיבות כללית
פרג סולימאן, פחות 40 ק"ג, בלי ניתוח בריאטרי | צילומים: באדיבות כללית

פרג' סולימאן, בן 28, הגיע ביולי 2019 לטיפולה של הדיאטנית הקלינית דועאא קטיש במרפאה היועצת של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי לייעוץ הכנה לקראת ניתוח בריאטרי. בהגיעו היה משקלו 136.4 ק"ג ומסת הגוף שלו הייתה גבוהה במיוחד: 46.11 BMI. בתחילת המפגש הוא סיפר לדיאטנית כי רבים מחבריו עברו את הניתוח וכשראה את התוצאות, החליט שגם הוא רוצה בשינוי כזה וכי הוא סבור שהניתוח יעשה לו פלאים. הוא הוסיף שבעבר ניסה לא אחת לרדת במשקלו ולעיתים גם הצליח, אך הירידה לא הייתה די משמעותית ובעיקר לא לאורך זמן, והוא שב ועלה במשקלו.

במהלך השיחה עימו התחוור לדיאטנית שהוא מרבה באכילת חטיפים מלוחים, ג'אנק פוד, שותה לא פחות משלוש בירות ליום וצורך הרבה פחמימות. בנוסף, ממעט בפעילות גופנית.

הדיאטנית פירטה בפניו את השלכות הניתוח הבריאטרי ופירטה מה הם היתרונות והחסרונות, בהדגישה שהניתוח אינו פתרון קסם וכי המשמעות היא התחייבות לשנות לחלוטין את הרגלי האכילה, שכן אם לא, לא יראה כל תוצאות לניתוח. בעקבות שיחות אלו, מודה סולימאן: "נפל לי האסימון". הוא החליט לוותר על הניתוח ולנסות בשלב הראשון שינוי הרגלים בהנחיה צמודה של הדיאטנית. רק אם לא יצליח ישוב לאופציית הניתוח.

בלי חטיפים, פחות פחמימות

במפגשים הבאים, חל שינוי משמעותי בהרגלי התזונה שלו. הוא הפסיק לחלוטין לשתות בירות ונמנע מאכילת החטיפים המלוחים, הפחית בפחמימות והחל לאכול אוכל ביתי מסודר, מבוסס על חלבון ושפע ירקות. מאפס פעילות עבר להרגל של ריצה ואימון במכון כושר חמש פעמים בשבוע. התוצאות של ההשקעה נראות היטב, וכיום, לאחר פחות משנה משקלו הוא כ-90 ק"ג בלבד – כ-40 ק"ג פחות – עם מסת גוף משופרת של 30.4 BMI ומסת שריר טובה הודות לאימונים. במדידות נמצא גם כי חלה ירידה משמעותית במסת השומן בגופו.

הדיאטנית דועאא קטיש | צילום: דוברות כללית
הדיאטנית דועאא קטיש | צילום: דוברות כללית

 

"בזכותך נולדתי מחדש", אמר סולימאן לדיאטנית, שהשיבה לו שההישג הוא שלו ובזכות עצמו.

נותרה לו רק בעיה אחת: איש לא מאמין לו שהשינוי הושג ללא ניתוח, ולראיה, הוא שולף את מכתב הסיכום של הדיאטנית שהועבר לרופא המשפחה שלו.

בימים אלה מצוין שבוע התזונאי העולמי. סיפורו של פראג' סולימאן הוא רק דוגמה אחת בולטת לתפקידם החשוב של התזונאים במערך הטיפולי. 50 הדיאטניות של כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי, בהנהלתה של ד"ר גלית גולדז'אק קוניק, מלוות בהצלחה מטופלים המתמודדים עם מגוון בעיות בריאות ומחלות, שבליווי פרטני ובקבוצות כללית דיאט סייעו השנה להם להוריד במצטבר אלפי קילוגרמים ממשקלם.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות