fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מני אסייג פורש משנות ה-80. יכתוב סאטירה ימנית

מני אסייג הודיע על החלטתו בפוסט נוקב בפייסבוק שבו הוא מסביר שהדעות שהימניות שהביע בפומבי ברשת "לא באו טוב", כהגדרתו, לאנשים בתעשייה, שייחסו את אמירותיו לאחיו, שלום
מני אסייג חוגג יום הולדת 50 | צילום: דורון גולן
מני אסייג חוגג יום הולדת 50 | צילום: דורון גולן

מני אסייג מקרית מוצקין, הכותב של סדרת הקאלט "שנות ה-80", הרעיד הבוקר את התעשייה, כששיתף את החברים והעוקבים שלו בפייסבוק שהחליט לפרוש מכתיבת העונה החדשה של הסדרה ולצאת לדרך חדשה של כתיבת סאטירה ימנית וכתיבת מופעי במה. בפוסט שהעלה רומז אסייג על התחזקות דתית ומספר, כי מי שיכתוב את "שנות ה80" הם אחיו שלום ואחייניו – דניאל, ליאור ואור.

"אחרי יום גדוש בפוסטים אמוציונליים שיצאו מתוך הלב", כותב מני אסייג, "זה הזמן לפוסט הכי חשוב שגם מתקשר למצב:

"רוצה לשתף אתכם בהחלטה שקיבלתי שייתכן ותאכזב חלק מכם. אז ככה. היצירה שאני הכי גאה בה היא כידוע הסדרה 'שנות ה-80'. אחרי כתיבת חמש עונות וכ-80 פרקים החלטתי לפרוש מהפרויקט ולא לכתוב את העונה השישית שתקפוץ לשנות ה-90. את סרט הקולנוע כבר כתבתי והתסריט ממתין על המדף ליום פקודה שיגיע בע״ה מתישהו.

"להחלטה הזו הגעתי אחרי תקופה של התלבטויות, התחבטויות והרהורים, והסיבות לכך שונות ומגוונות, אבל יש סיבה אחת עיקרית ומרכזית: הדעות שלי שאני נותן להן פומבי ברשת ובתקשורת.

"אני ישות עצמאית שלוקחת אחריות"

"בכל התקופה הארוכה מאז שאני נותן ביטוי לדעותיי, התעוררה קבוצה של אנשים 'אכפתיים' ו'נאורים', שלא הפסיקו להציק לשותפיי ליצירה ולאחי היקר, שלום. אחרי כל פוסט שלי, שלא בא להם טוב, הם פנו אליו בטרוניות וטענות: 'מה זה, אחיך קיצוני, אחיך פאשיסט, אחיך מסית, אחיך לאומן, אחיך מוסוליני, אחיך קדאפי…'. הם פנו אליו ולא אליי כאילו שלא מדובר באדם עצמאי (בי) עם דעה עצמאית ומחשבה חופשית שנושק ל-50, כשהבכור שלו, שיהיה בריא, כבר בן 24.

"לא פעם שלום רודף השלום בטובו ניסה להרגיע אותי ואני נאותי להסיר פוסטים שהייתי שלם איתם ובלבד שלהקת הצדקנים החפרנים תניח לו, ואולי בעתיד תעביר את התלונות שלהם ישירות אליי. לצערי, לא פעם זה גרם לחיכוכים ואי נעימויות. מן הסתם החבר׳ה האלה מעולם לא הציקו לאח/דוד/אבא/אמא/סבתא של אומן שכתב שמאל.

"בעת הזו החלטתי להתנתק מעבודה משותפת ולצאת לדרך עצמאית בתקווה שהנשמות הטהורות לא ייחסו יותר פוסטים/אמירות שלי לשלום, ויבינו שאני ישות עצמאית שלוקחת אחריות על מה שהיא כותבת והפוסטים שלה לא מחייבים אף אחד אחר, גם אם הוא אח וגם אם הוא שותף ליצירה.

"את העונה השישית של שנות ה-80 יכתבו אחייניי הסופר מוכשרים דניאל, ליאור ואור בניצוחו ואחריותו של שלום התותח ואני משוכנע שהם יביאו עונה לפנים.

"אני אתמקד בכתיבת סאטירה ימנית ובכתיבת מופעי במה ואפנה הרבה זמן לקריאת ולימוד תורה.

"זו הבחירה שלי ואני שלם איתה במיליון אחוז!

"והיחסים עם שלום: סוכר, ברוך השם. הוא היה כוכב לפניי והוא ימשיך להיות כוכב גם אחריי, בע״ה.

בהצלחה גדולה לצוות הכתיבה המשובח בע״ה ותודה רבה למי שהגיע עד לכאן.

וד"ש חמה ממוסליני".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות