fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כ-6.5 מיליון שקלים פיצויים לתושב הצפון שנפצע קשה במהלך עבודתו

התובע עבד במפעל בצפון ונפגע לאחר שפרופיל מתכת קרס מהתקרה, פגע בראשו וגרם לו שברים בגולגולת ובפנים
סייעת בגן ילדים נפלה מכיסא ותקבל פיצויים | צילום אילוסטרציה
בית משפט | צילום אילוסטרציה

תושב הצפון שנפצע קשה בתאונת עבודה יפוצה בסכום גדול. האיש, בן 60, עבד בעבודות אחזקה במפעל למוצרי הלבשה. באפריל 2014 הוא נדרש, ביחד עם עובד נוסף לתקן ולהחליף פרופיל מתכת בגובה. תוך כדי עבודתו על סולם ניתק לפתע הפרופיל, קרס ופגע בראשו. מזירת התאונה הוא פונה בניידת מד"א בדחיפות לבית החולים שם, נבדק ואובחן כי הוא סובל משברים בגולגולת ובפנים.

העובד אושפז בבית החולים במשך כשלושה חודשים, במהלכם עבר ניתוחים לטיפול ואיחוי השברים. בהמשך הועבר להמשך שיקום בבית החולים לוינשטיין ולבסוף שוחרר.

הוא פנה לעו"ד ערן בקר, המתמחה בתחום הנזיקין, הביטוח והרפואה ומשפט שייצגו בתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי ובתביעת נזיקין נגד המפעל, שבו העוסק. הביטוח הלאומי הכיר בתאונה ובכל הנזקים הרפואיים כפגיעה בעבודה. לאחר שהוכר כנפגע עבודה, נבדק העובד על ידי מספר וועדות רפואיות במוסד עד שלבסוף נקבעה לו נכות בשיעור של 100 אחוז המזכה אותו בגמלה חודשית.

עם סיום ההליכים במוסד לביטוח הלאומי הגיש עו"ד בקר תביעת נזיקין לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד המעביד, המפעל. עו"ד בקר טען, בין היתר, כי המפעל לא פיקח כראוי על העבודות והתיר לעבוד במבנה מסוכן, לא תקין, באורח רשלני תוך הפרת כללי הזהירות הנדרשים. עוד טען עו"ד בקר, כי המפעל לא סיפק לעובד אמצעי מיגון אישיים, שהיה בהם כדי למנוע את התאונה ו/או להפחית מתוצאתה ואף לא דאגה לאבטח את העובד בעודו עובד בגובה.

נזק בלתי הפיך

באשר לנזק, טען עו"ד בקר כי התובע סובל מנזק בלתי הפיך ומנכות צמיתה מקסימלית ואיבד את כושר עבודתו לחלוטין וכן כי יש קשר סיבתי ברור בין מנגנון החבלה ממנו נפגע לבין הנכות ממנה סובל.

מנגד, המפעל טען, בין היתר, כי הוא לא האחראי לתאונה והכחיש כל קשר סיבתי בין התאונה לבין הפגיעות. יתרה מכך, המפעל אף טען, כי התאונה אירעה עקב רשלנותו הבלעדית של העובד שלא ציית להוראות הבטיחות שקיבל, נקט בשיטת עבודה "עצמאית" ולא השתמש באביזרי המיגון שסופקו לו.

"קבלת אחריות מלאה של כל המעורבים". עו"ד ערן בקר | צילום: אלוניס
"קבלת אחריות מלאה של כל המעורבים". עו"ד ערן בקר | צילום: אלוניס

במסגרת ההליכים בבית המשפט המחוזי דרש עו"ד בקר כי המדינה תחשוף בפניו את כל חומר החקירה שנאסף על ידי אגף הפיקוח על העבודה, מאחר יש בחומר זה כדי לשפוך אור על נסיבות התאונה ולבסס את אחריות המפעל לתאונה. המדינה התנגדה מאחר שמדובר בבקשה חריגה לא מקובלת שסותרת את הנחיות פרקליט המדינה, לפיהן אין להעביר חומר חקירה לנפגע תאונת עבודה כל עוד לא הסתיים ההליך הפלילי ואף חוק נפגעי עבירה אינו מקנה זכות לנפגע לקבל עותק מתיק החקירה. בהחלטה חריגה קיבל בית המשפט את בקשת עו"ד בקר וחייב את המדינה להעביר לו את כל חומר החקירה.

לאחר מספר דיונים בבית המשפט וחקירות שערכו עו"ד בקר וצוותו, בין היתר, בזירת התאונה ולאחר משא ומתן ארוך שנוהל, הצליח עו"ד בקר להגיע לידי הסכם פשרה לפיו המפעל וחברת הביטוח שלו יפצו את העובד בסך של 1.9 מיליון שקלים בנוסף ל-4.523 מיליון שקלים שקיבל ועוד יקבל מהמוסד לביטוח הלאומי ובסך הכל כ-6.5 מיליון שקלים.

עו"ד בקר: "בנסיבות האירוע שום פיצוי כספי לא יחזיר את איכות חייו של מרשי, אבל הפיצוי הגבוה מלמד על קבלת אחריות מלאה של כל המעורבים בפציעתו הקשה. יידע כל מעביד כי עליו לנקוט באמצעים סבירים, כדי להגן על עובדים מפני סיכונים המצויים במקום העבודה ובכלל זה מוטלת עליהם החובה להדריכם ולספק להם אמצעי מיגון".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות