fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום נגד תוקפי החייל סמוך לשפרעם

שני ערבים ישראלים מואשמים שהתנפלו על לוחם אגוז, נשכו אותו וחטפו את נשקו. בעת מעצרם נמצאו נשק ותחמושת רבה
שני החשודים בתקיפת חייל וחטיפת נשקו. צילום: לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שני נאשמים מהכפר איבטין, שתקפו ושדדו את נשקו של חייל ביחידת אגוז שהיה בתרגיל ניווט בדד ביער ליד שפרעם. הנאשמים, מוחמד אבו קמיר ואמיר קמיר, בני 26, מואשמים בשוד בנסיבות מחמירות ועבירות בנשק.

בתחילת החודש לפנות בוקר באזור דרום שפרעם יער חרובייה, חייל צה"ל מיחידת" אגוז", במהלך פעילות אימון ניווט "בדד", הותקף ע"י שני חשודים. במהלך תקיפתו נאבק החייל בכל כוחו עם שני החשודים, ובסיום המאבק, הצליחו החשודים לשדוד את נשקו, ואף לגרום לו חבלות ופציעות שונות ורבות בגופו ובפניו. מיד עם קבלת הדיווח שוטרי משטרת ישראל הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה וסריקות נרחבות לאיתור החשודים.

החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב גליל. במהלך ביצוע פעולות חקירה אופרטיביות ומורכבות מאוד ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת ביותר שנמצאת ברשות המשטרה הצליחו החוקרים והבלשים של  היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב גליל להגיע לזהותם של הנאשמים בתקיפת החייל וחטיפת נשקו.

בכתה האישום נטען כיסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, הבחינו הנאשמים בחייל וקשרו קשר לשדוד ממנו את הנשק. הם התקרבו בנסיעה לעברו, כאשר קמיראת פנה לחייל והציע לו "טרמפ". החייל סירב, והנאשמים המשיכו בנסיעה. מהאישום עולה כי לאחר כמה דקות השניים התקרבו פעם נוספת בנסיעה לעבר החייל, חלפו על פניו ועצרו את הרכב סמוך לרפת שנמצאת בשטח.

הנאשמים יצאו מהרכב, כשאבו קמיר עוטה על פניו מסכת קורונה והתקרבו לחייל. קמיראת שאל אותו כיצד להגיע למקום מסוים, ובשלב זה הם התנפלו עליו. סמוך למקום נמצאה המסכה ועליה שרידי DNA של אבו קמיר. שרידי DNA של קמיראת נמצאו על בגדיו של החייל.

אבו קמיר תפס את הנשק ומשך אותו בכוח מידי החייל, תוך שהוא דוחף אותו ומנסה להכותו בראשו במכת אגרוף, זאת בעוד שקמיראת מניח ידיו על צווארו של החייל בניסיון לחנוק אותו, מכה אותו בראשו, מניח את ידיו על פניו, ואומר לו שהם רוצים לגנוב את הנשק. החייל נאבק בהם, בין היתר במכות אגרוף, בעודו אוחז בנשק בכל כוחו וצועק מספר פעמים "מחבל".

בשלב מסוים, לפי כתב האישום, הנאשמים שבאותה עת אחזו יחד בנשק, הצליחו למשוך אותו בכוח מידיו של החייל – ששלף מחסנית מהווסט שלבש ואחיזתו בנשק התרופפה. אז הם נמלטו עם הנשק בעודם בורחים בריצה לעבר הרכב. החייל נחבל, סבל משריטות, דימום ופצעים בפניו וידיו.

במהלך מעצרם נתפסו על ידי השוטרים נשק מסוג תת מקלע קרל גוסטב ותחמושת רבה. נגד הנאשמים הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים. הנאשמים מיוצגים על ידי עורכי הדין תומר נווה ואנס דיראווי. השניים אמרו כי טרם קיבלו את חומרי החקירה: "ברגע שנחשף לחומרים נגיב בצורה מסודרת".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות