fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יותר מ-200 בני אדם נפגעו בקריות בתאונות דרכים בשנת 2020

עמותת אור ירוק מפרסמת את נתוני תאונות הדרכים לשנה החולפת על פיהם נרשמה עלייה בין הסגרים
תאונת דרכים ברחוב העצמאות בקרית אתא. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) עולה כי בשנת 2020 נהרגו בכבישי ישראל 305 בני אדם. מבין ההרוגים בשנת 2020: 81 נהרגו כהולכי רגל, 68 רוכבי אופנוע וקטנוע, 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בשנת 2020.

על פי הנתונים, בקריות נפגעו 231 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם שני בני אדם נהרגו ו-27 בני אדם נפצעו באורח קשה. בקרית אתא נפגעו 92 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם שמונה בני אדם נפצעו באורח קשה. בקרית ביאליק נפגעו 27 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה. בקרית ים נפגעו 80 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם שבעה בני אדם נפצעו באורח קשה. בקרית מוצקין נפגעו 32 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם אדם אחד נהרג ושבעה בני אדם נפצעו באורח קשה. בחיפה, כולל קרית חיים וקרית שמואל, נפגעו 585 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם שבעה בני אדם נהרגו ו- 64 נפצעו באורח קשה.

עוד עולה מן הנתונים כי 141 מן ההרוגים בשנה זו  נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. יותר מעשרת אלפים בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים בשנת 2020 ומתוכם 1,262 נפצעו באורח קשה. בבחינת היפגעות לפי גילאי האוכלוסיות הפגיעות: 24 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2020 בתאונות דרכים, 70 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 ו-69 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים. למרות שני סגרים הדוקים, שבהם נרשמה ירידה חדה במספר כלי הרכב שנעו בכבישים לא נרשמה ירידה זהה גם בהרוגים אלא הפוך, ביחס לנסועה אף נרשמה עליה. זו תוצאה ישירה של צמצום התקציבים שמועברים לטובת הצלת חיי אדם בכבישים. הממשלה העדיפה להתרכז רק בקורונה והזניחה את הביטחון והבטיחות של כולנו בכביש. פחות ניידות, פחות שוטרים ופחות תקציבים לשיפור הכבישים האדומים הם הגורמים המרכזיים לכישלון העצום של כל הגופים האחראים על החיים שלנו בכביש והציבור הוא שמשלם את המחיר לכישלון. יכולנו לחסוך ממאה משפחות שכולות סבל וצער רב בשנה הקודמת אבל האדישות וסדרי העדיפויות של גופי הבטיחות הובילו לכישלון".

עוד ולה מנתונים כי 72 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד, יותר מאחד בכל שבוע בממוצע. 68 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו במהלך שנת 2020 בתאונות דרכים, יותר מאחד בכל שבוע בממוצע. 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2020. בנוסף, חמישה רוכבי אופניים רגילים נהרגו, רוכב הרוג בכל שבועיים בממוצע. 44 נהגים צעירים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2020, הרוג אחד כמעט בכל שבוע בממוצע. חודש אוגוסט היה הקטלני ביותר השנה עם 39 הרוגים. נובמבר היה החודש עם הכי פחות הרוגים, 14 בני אדם.

בהשוואה לשנת 2019 נרשמה ירידה של 14 אחוזים בהרוגים מתאונות דרכים. אולם מדו"ח שפרסמה לאחרונה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי אין ירידה משמעותית בהרוגי תאונות הדרכים בין הסגר הראשון והשני אלא להיפך, אף נרשמה עליה יחסית בהשוואה לירידה בנסועה, נתון המצביע על הכישלון הגדול בצמצום תאונות הדרכים השנה.

נתוני ההרוגים מתאונות דרכים בסגר הראשון נבחנו גם אל מול הנתונים של מדינות אירופה ומהם עולה כי מדינות אירופה הצליחו לצמצם את מספר ההרוגים בסגר הראשון באפריל 2020, בשיעור כפול מזה של ישראל. מדינות אירופה צמצמו את ההרוגים בשיעור ממוצע של 36 אחוזים ואילו בישראל הירידה בהרוגים בסגר הראשון הייתה בשיעור נמוך של 19 אחוזים בלבד, כך על פי דו"ח שפרמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC).

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות