fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיזבאללה מוכן לבצע פיגוע ולהסתכן במערכה צבאית

אגף המודיעין בצה"ל: חיזבאללה עדיין מעוניין לנקום בישראל והוא מחזיק ברשותו עשרות טילים מדוייקים
יחידת תותחנים בפעולה במלחמת לבנון השנייה. צילום: דורון גולן

אגף המודיעין בצה"ל פרסם את הערכותיו המודיעיניות לשנת 2021. חיזבאללה עדיין נחוש להגיב בגבול הצפוני של ישראל. על פי הערכת אגף המודיעין, חיזבאללה מוכן לבצע פיגוע על גדר הגבול, גם במחיר תגובה ישראלית חריגה שתוביל למערכה קצרה, ואף מוכן להפיל מל"ט של חיל האוויר כדי להגיע לאיזון המשוואה מבחינתו.

על פי הערכת אגף המודיעין, חיזבאללה נרתע ממלחמה עם ישראל ולכן אינו מעוניין בה. הטילים המדוייקים שנמצאים בידי הארגון, מוערכים בשלב זה בכמה עשרות. באגף המודיעין סבורים כי ישראל לא הגיעה לנקודה שעליה לצאת למתקפת מנע נגד הטילים של חיזבאללה, מכיוון שצה"ל מסוגל לתת מענה אפקטיבי לאיום. עוד קבע הדוח כי ההתעצמות של ארגוני הטרור חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום, נמשכת וכי הם צוברים אמצעי לחימה איכותיים תוצרת איראן.

על פי הדו"ח, מעצבי המדיניות הראשיים של השנה הנוכחית הם מגפת הקורונה, כלכלת המזרח התיכון שנמצאת בשינוי עמוק, הממשל החדש בארה"ב בהנהגתו של ג'ו ביידן, הפיכת המערכה שבין מלחמות למצב יסוד מערכתי של צה"ל והסכמי הנורמליזציה כשינוי היסטורי. באגף המודיעין מעריכים כי משבר הקורונה לא פגע בבניית הכוח הצבאי, בזמן שכמות ההתרעות והאירועים הביטחוניים לא פחתו בשנת הקורונה.

תזכורת: במלחמת לבנון השנייה ספגו הקריות ומפרץ חיפה מטחים של עשרות טילי שפגעו במבני מגורים ותעשייה. חלק מהטילים כוונו לעבר מטרות אסטרטגיות במפרץ חיפה. כמו כן פגעו טילי חיזבאללה במוסך הרכבת והרגו שמונה אזרחים. חיזבאללה ירה טילים מגבול הצפון ועד חדרה והצליח להכניס מאות אלפי אזרחים למצב חירום שנמשך שבועות ארוכים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות