fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת השימור של עיריית חיפה דורשת מבזן לשחזר את הלבנייה שקרסה

הוועדה דנה בדוח שהוגש לה מטעם בזן שקבע כי שארית הלבנייה שנותרה מסוכנת ועלולה לקרוס בכל רגע ודורשת מבזן להגיש לה הצעות אדריכליות לשחזור מלא של המבנה
הלבנייה המזרחית שקרסה | צילום: דוברות איחוד הצלה
הלבנייה המזרחית שקרסה | צילום: דוברות איחוד הצלה

ועדת השימור של עיריית חיפה קיימה היום, שני, דיון דחוף בנושא הלבנייה המזרחית של בזן שקרסה חלקית לפני כחודשיים. הדיון התקיים בעקבות חוות דעת הנדסית שהוצגה לעירייה על ידי בזן, המעלה חשש ממשי לקריסה מיידית של שארית המבנה, תוך פגיעה אפשרית בלבנייה המערבית.

ועדת השימור של עיריית חיפה עודכנה בצורך להרוס באופן מיידי את החלק שנותר מהלבנייה המזרחית וקבעה כי על צו ההריסה לכלול הוראות, כך שההריסה תהיה מבוקרת ולא תפגע בלבנייה המערבית. עוד הדגישה הוועדה בהחלטתה כי ההריסה תבוצע תוך הקפדה על היבטי הסביבה ומניעת מפגעי אבק.

בהחלטתה העבירה הוועדה ביקורת על בזן על כך ש"אפשרה את הידרדרות מבנה הלבנייה המזרחית שהביא לתוצאה העגומה של קריסתה".

לאור העובדה כי מדובר במבנה אייקוני לשימור בעל חשיבות היסטורית לעיר, דורשת ועדת השימור מבזן להגיש לה הצעות אדריכליות לשחזור מלא של המבנה, כשהבחירה תיעשה בין היתר גם על ידי תחרות עיצוב אדריכלית, שתציע חלופות שונות. ההצעות יובאו לדיון בפני ועדות השימור בתוך שישה חודשים לאחר תיאום עם מחלקת השימור העירוני.

עוד קובעת הוועדה, כי לאור תהליכי הבלאי שהוצגו, על בזן להשלים בדחיפות סקר ייעודי לשאר המבנים ולדווח על מצבם הפיזי ולוח הזמנים לטיפול בהם. כמו כן על בזן להציג דוח מצב של הלבנייה המערבית המשמשת כיום מרכז מבקרים.

מבזן נמסר בתגובה: "קריסת הלבנייה היא אירוע שכולנו בקבוצת בזן כואבים אותו. מדובר במבנה היסטורי וסמלי, שהיה לבשר מבשרו של המקום, והנוף שכולנו גדלנו עליו. מהודעת העירייה עולה, כי ועדת השימור קיבלה את עמדת המומחים בנושא, שקבעו כי מדובר במבנה מסוכן שיש להרוס אותו מיידית. בזן תמשיך לפעול בנושא באחריות, כאשר נושא הבטיחות ימשיך להיות נר לרגליה. בזן תמשיך לנהל שיג ושיח פורה ופתוח, כפי שהתקיים עד היום".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות