fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מומחים: הלבנייה שקרסה בבזן מבנה מסוכן. יש להרוס אותו במיידית

בזן מבקשת מעיריית חיפה הנחיות להריסת הלבנייה. חוות דעת של המומחים: להרוס את שארית המבנה לאלתר, באופן יזום ומתוכנן, וזאת על מנת למנוע קריסה לא מתוכננת
הלבנייה המזרחית שקרסה | צילום: דוברות איחוד הצלה
הלבנייה המזרחית שקרסה | צילום: דוברות איחוד הצלה

צוות המומחים שבחן את הלבנייה שקרסה במתחם בתי זיקוק קובע חד משמעית: מדובר במבנה מסוכן ויש לבצע לאלתר הריסה יזומה ומתוכננת. קבוצת בזן פנתה עם הממצאים לעיריית חיפה, בבקשה להכריז על המבנה כמסוכן ולקבל ממנה בדחיפות הנחיות לטובת הריסת שארית המבנה.

לפני כחודש וחצי, ב-12 ביוני, קרס חלקה העליון של הלבנייה, אחד משני מגדלי קירור המים ההיסטוריים, שאינם פעילים יותר מעשור. בזן פנתה לקבלת חוות דעת מחברת "ירון אופיר מהנדסים", המתמחה בהנדסת מבנים, שיקום וחיזוק לרעידות אדמה ובהמשך גם מפרופ' קונסטנטין (קוסטה) קובלר, חוקר ומומחה לבטון מהמכון לחקר לאומי לבנייה של הטכניון.

כפי שעולה משתי חוות הדעת, לאור מצבו הפיזי של המבנה והאופן בו קרס, החלק שנותר אינו יציב ומצוי בסכנת קריסה. המלצת המומחים היא להרוס את שארית המבנה לאלתר, באופן יזום ומתוכנן, וזאת על מנת למנוע קריסה לא מתוכננת.

המומחים מציינים בחוות הדעת, כי אין אפשרות לשקם את המבנה. הצוות של ירון אופיר קבע בחוות הדעת: "המבנה איננו יציב ועלול לקרוס. עקב רמת אי העמידות הגבוהה ומצבו הפיזי של המבנה, אנחנו ממליצים לאלתר על הריסה יזומה, מתוכננת וזהירה".

פרופ' קובלר מציין בחוות דעתו: "כדי למנוע נזק מיידי יש להרוס לאלתר את שארית המגדל… ולעשות זאת באופן זהיר שימנע נזק למבנים הסמוכים לו בעת ההריסה".

מנכ"ל בזן, משה קפלינסקי: "קריסת הלבנייה היא אירוע קשה שכולנו כואבים אותו. מדובר במבנה היסטורי וסמלי, שעבור רבים מאיתנו היה הנוף שגדלנו עליו. עם זאת, לאור הממצאים החד משמעיים שעולים מחוות הדעת, להנהלת בזן ברור, בצער רב, שיש לנקוט בצעדים מהירים כדי למנוע המשך קריסה באופן לא בטיחותי".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות