fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת המנכ"לים לעתיד מפרץ חיפה התכנסה היום לראשונה. הירוקים הפגינו בכניסה לבזן

לקראת הדיון הראשון של ועדת המנכ"לים הבין-משרדית, הפגינו תושבים ופעילי סביבה בכניסה למתחם בזן. המטרה: לעודד את הוועדה לקבל החלטה על סגירת המפעלים הפטרוכימיים לא יאוחר מ-2025
ההפגנה היום בכניסה לבזן | צילום: אלונה שרף, XR חיפה
ההפגנה היום בכניסה לבזן | צילום: אלונה שרף, XR חיפה

היום, שני, התכנסה לראשונה ועדת המנכ"לים הבין-משרדית שמונתה כדי לדון בעתיד מפעלי התעשייה במפרץ חיפה. בראש ועדת המנכ"לים עומד נציג משרד ראש הממשלה וחברים בה: מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי; מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, מנכ"ל משרד האנרגיה, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ראש המועצה לביטחון לאומי, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"לית מינהל תכנון והיועץ המשפטי לממשלה או משנהו.

לקראת הדיון, הפגינו תושבים ופעילי ארגון מגמה ירוקה בכניסה למפעלי בזן חיפה, על רקע רמות הזיהום הגבוהות שנמדדו בתחנות הניטור הסמוכות למתחם, במטרה לעודד את מנכ"לי המשרדים לקבל את ההחלטה – לסגור את התעשייה הפטרוכימית במפרץ ולקדם במקומה את תוכנית מפרץ החדשנות. התושבים והפעילים ציינו שמדובר ביריית הפתיחה לפעולות ציבוריות רבות בנושא.

ההפגנה היום בכניסה לבזן | צילום: אלונה שרף, XR חיפה
ההפגנה היום בכניסה לבזן | צילום: אלונה שרף, XR חיפה

מאיה ון חלדר, מארגנת קהילתית בארגון מגמה ירוקה, מסרה: "אנו נמצאים בנקודת זמן קריטית שבה כולם כבר מבינים כי חובה לסגור את התעשייה המזהמת. השאלה העומדת כעת על הפרק היא מועד הסגירה. הוועדה מהווה הזדמנות לייצר תוכנית שתאתר חלופות אנרגיה, תדאג לניקיון הקרקעות המזהמות ותייצר פתרון צודק לעובדי המפעלים. אנו קוראים לחברי הוועדה להמליץ על סגירת התעשייה המזהמת עד שנת 2025 לכל המאוחר".

מבזן נמסר בתגובה: "בזן מברכת על הקמת ועדה בין-משרדית, שתוכל לבחון את סוגיית התעשייה במפרץ חיפה בראייה כוללת – החשיבות והתרומה למשק כולו, העצמאות והביטחון האנרגטיים, תרומה מהותית לתעסוקה בפריפריה ונתוני סביבה אמיתיים המוכיחים את השיפור הניכר שביצעו מפעלי הקבוצה בשנים האחרונות".

מאיגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים נמסר: "התעשייה הישראלית עשתה בעשור האחרון צעדים מהמשמעותיים בעולם ומשתמשת כיום בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לבסס פעילות כלכלית עם אחריות סביבתית מלאה.
נשתף פעולה בכל תהליך מקצועי ואחראי אשר אלו מטרותיו".

 

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות