fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחווה המיוחדת של חברת מי עדן להשבת החטופים

החברה הפיקה מהדורה מיוחדת של בקבוקי מים עם מסרים להשבת החטופים, כשכל ההכנסות מיועדות למטה המאבק להחזרתם הביתה. מנכ"ל השיווק של חברת מי עדן: "הרצון לסייע למאמץ המלחמתי בער בי מהיום הראשון". וגם: איך מתפקדים כשעשרות עובדים מגויסים בצו 8, איזה פתרון נמצא לעובדות שהן גם אימהות לילדים קטנים, ומה קרה כשפיקוד העורף הוציא הנחייה לאזרחים להצטייד בבקבוקי מים?
מהדורה מיוחדת. בקבוקי מי עדן עם הכיתוב למען החזרת החטופים צילום: יח"צ

זוהי שעתן היפה של החברות הישראליות שמתגייסות במלוא הכוח למען המדינה והאזרחים. חברת "מי עדן", שהפכה לשם נרדף למים מינרליים בישראל, נרתמה מהיום הראשון של המלחמה למען המצב הביטחוני החדש. מאספקת מים לחיילים בכל הגזרות ועד לתמיכה במשפחות החטופים באמצעות מהלך שיווקי מרגש.

"ההחלטה לצאת במהלך משמעותי בתקופה הזו, בשיתוף פעולה עם סופר פארם לטובת השארת נושא החטופים על סדר היום הציבורי וגיוס כספים למטה להחזרת החטופים, שיאפשרו את המשך פעילות המטה למען החטופים ובני משפחותיהם פשוט בערה בי", מגלה יונתן צדוק, מנהל שיווק במי עדן, "הפקנו מהדורה מיוחדת של 50,000 בקבוקי מי עדן יחד עם המותג לייף של סופר-פארם למען המאבק להחזרת החטופים עם הסלוגן #BRINGTHEMHOMENOW . על תווית הבקבוק שמנו לוגו הקשת המוכר של מי עדן אך ללא צבעיו, לצד המסרים: בלעדיהם החיים הם כמו קשת בלי צבעים ו- "Life is not the same without them. הבקבוקים נמכרו כתרומה בסניפי סופר-פארם ובסופר-פארם אונליין במחיר של 5 ש"ח. כאשר כל ההכנסות הועברו במלואן למטה המשפחות להחזרת החטופים".

למהלך של הורדת צבעי הקשת מהלוגו על תוויות הבקבוקים התקבלו תגובות מאוד מרגשות. נושא החטופים הוא קונצנזוס בחברה הישראלית, וזה יצר שיח חיובי, אותנטי ורצון לרכוש בקבוקים כדי להיות חלק מתרומה למען המשפחות.

מי עדן תומכת בקהילה מזה שנים וזה ערך שמניע אותם מדי שנה ליצירת שיתופי פעולה בהם יש את האפשרות לתרום נתח משמעותי לקהילה ולסביבה.

מהלכי החברה למען המאמץ המלחמתי החלו כבר ב-7 באוקטובר, כשהודעה אחת מפיקוד העורף שלחה את עובדי החברה לרוקן את מדפי המים המינרליים ולהקפיץ את הזמנות המארזים וכדי המים לבתים. הביקוש למוצר הבסיס שנדרש בכל בית, לכל חייל בשטח ועבור כל מערך מתנדבים, הרקיע שחקים. במיוחד ברגעים של חוסר ודאות. במי עדן, הבינו מרגע פתיחת המתקפה ב-7 באוקטובר שמדובר בפיקוח נפש שדורש מהם מענה מהיר והיערכות מיוחדת.

מי עדן היו מהחברות הישראליות הראשונות להתגייס למאמץ המלחמתי בעורף וכבר בשבת השחורה הוציאו עובדים בחירום כדי שיספקו סחורה למשטרת ישראל, כיבוי והצלחה, זק"א ומד"א. מים הם המוצר הנדרש ביותר בשוק ומי עדן קיבלו מעל לאלף פניות מכוחות הביטחון ועמותות שמסייעות לאזורי המלחמה אשר תרמו להם מאות אלפי בקבוקים, ונתנו עדיפות לתרומה לכוחות הביטחון עוד לפני ההתחייבויות השוטפות, גם במחיר של הפסד מכירות. התרומה הייתה אפילו למתנדבים ששוזרים פרחים להלוויות. לגופים אחרים שביקשו כמויות אדירות של סחורה, נמכרו בקבוקים במחיר עלות.

לצד ביקוש שיא, במי עדן נאלצו להתמודד עם מחסור חמור בכוח. בימים רגילים, החברה מנהלת 106 קווי חלוקה בכל רחבי הארץ. מתחילת המלחמה גויסו מעל ל- 50 עובדים בצו 8, כאשר 25 מתוכם הם מנהלי קווים שיוצאים יומיומית ללקוחות קבועים עם תעודת משלוח. זהו שליש ממספר העובדים בחלוקה, המתעסקים באופן יומיומי בהפצת 25,000 יחידות ביום. חלק מהעובדים גרים בדרום הארץ ועברו פינוי בעקבות מצב הביטחון, בעוד שחלק נאלץ להישאר בביתם. מה שהפך את העבודה המאתגרת בלאו הכי, לקשה פי כמה.

במצב כזה מי עדן היו חייבים לאלתר כשכל העובדים נרתמו למהלך. מנהלי הפצה יצאו לשטח, סוכני מכירות חילקו כדים, מפיצים נרתמו לעשות עוד קווים מעבר לקווים שלהם, מחסנאים יצאו לחלק כדים בטנדרים והובאו קבלנים חיצוניים, ועשו כל מה שביכולתם כדי לענות על ביקוש ולצמצם פערים.

המלחמה, שהגיעה בהפתעה מוחלטת, יצרה שינויים פתאומיים גם במערך שירות הלקוחות הטלפוני של מי עדן, שמורכב ברובו מאימהות לילדים קטנים.

עם פרוץ המלחמה, הייתה בעיה לאימהות לילדים ללא מסגרות חינוכיות אשר נאלצו להישאר בבית וחלקן לא היה את האומץ להגיע למרכז השירות במודיעין. בהבנה של מהות המצב, החליטו לסגור את המענה הטלפוני באופן זמני ולהציע שירות בלעדי בדיגיטלי. מאז, הכנו את נציגות שירות הלקוחות לעבודה מהבית עם לפטפוטים ואמצעים לניהול שיחה מרחוק, כך שיוכלו לעבוד מהבית.

קו ייצור חדש של מי עדן

בעקבות המצב, מפעל מי עדן בקצרין עבד סביב השעון וייצר מים ללא הפסקה – 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע. עובדי המפעל מתנהלים גם שם תחת אזעקות, מציאות של פינוי תושבים וגיוסי עובדים בצו 8, כולל חלק ניכר מהשדרה הניהולית של המפעל. מי עדן הינה חברה עם ייצור מקומי שמספקת מקור עבודה ל-700 עובדים שמניעים את המשק.

בתוך כל המאמצים לספק יותר ויותר סחורה, קשה שלא לחזור אחורה לרגע בו הבהלה למים הגיעה לשיא. את הודעת פיקוד העורף שקראה להצטייד במזון ומים ל-72 שעות, כולנו זוכרים מהימים הראשונים למלחמה. את ההבהרה שהגיעה אחריה, קצת פחות. התוצאה, כאמור, הייתה מדפי מים מרוקנים ובהלת הצטיידות בכדי מים לבתים.

"מאותו רגע, הטלפון התחיל לצלצל ולא הפסיק", מספר יוני ארליך מנכ"ל מי עדן, "מכרנו פי שלושה מארזים מאשר בחודש רגיל: 200,000 במקום 60,000. חלקם במחיר עלות. אנשים שהיו רגילים להזמין 3 כדים, עשו הזמנה ל-20 כדים לבית. היינו חייבים להגביל כמויות ל-7-8 כדים כדי שיהיה לכולם".

"כמו כל חברה, אנחנו תמיד שמחים למכור יותר, אבל לא בשל המצב הנוכחי. אנחנו ממליצים להצטייד במים בפרופורציות. אפשר לתגבר מעט את ההזמנות הרגילות אבל אין צורך לצבור מים לחודשים קדימה. המים במדינה לא נגמרו ואנחנו תמיד נמצאים כאן כדי להמשיך לייצר ולספק בכל תנאי".

לסיום, אמר ארליך: "אנו מוסרים תודות והערכה לכוחות הביטחון, שעושים שירות משמעותי ולכל הצוותים שנמצאים ברגע האמת בראש הכוח בשטח. ביחד ננצח".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות