fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בפעם הראשונה בקריות: כיתה אנתרופוסופית בבית הספר

בשנת הלימודים הבאה תפתח כיתה בשכבת א' בקרית מוצקין שבה ילמדו על פי שיטת החינוך האנתרופוסופית ובכל שנה תתווסף כיתה נוספת
בית ספר קורצ'אק קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
בית ספר קורצ'אק קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

עיריית קרית מוצקין החליטה לפתוח כיתה בשכבת א' שתפעל על פי זרם החינוך האנתרופוסופי וזו למעשה הפעם הראשונה בקריות שבה נפתחת כיתה על פי זרם החינוך הזה. הכיתה שתתחיל את לימודיה בשנת הלימודים הקרובה, היא המשך של גן הילדים האנתרופוסופי הראשון שגם הוא נפתח בקרית מוצקין.

זרם החינוך האנתרופוסופי נוסד בתחילת המאה העשרים על ידי רודולף שטיינר. בית-הספר הראשון הוקם כבית-ספר לילדי פועלים במפעל הסיגריות "ולדורף-אסטוריה" בעיר שטוטגרט שבגרמניה  וזהו מקור שמו של זרם חינוכי זה מאז ועד היום. במרכז התפיסה החינוכית נמצאת הגישה רואה את הילד כיישות מתפתחת, ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך בפני עצמו. הילדות נתפסת כתקופה של הבשלה, של צמיחה פנימית ושל התפתחות הדרגתית של כישורים, איכויות והבנות.

בבית הספר היסודי מכוונים את התלמידים קודם כל לפיתוח עולמם הפנימי. הכוונה היא ליצור מערכת שתטפח, תדגיש ותעודד את התפתחות עולם הרגש והחוויה הפנימית של הילד. הידע כשלעצמו, איסוף האינפורמציה, האימון השכלי והלמידה המופשטת, מפנים מקומם בחינוך זה לטובת לימוד יצירתי ומלא חוויות שקשור לעולמו הפנימי של הילד.

הגן האנתרופוסופי בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

בקרית מוצקין הוקם הגן האנתרופוסופי הראשון שבו לומדים היום 35 ילדים ואלו אמורים להתחיל בשנת הלימודים הקרובה את לימודיהם בשכבת כיתה א'. מנהל מחלקת החינוך בעירייה, אייל אורן, אומר כי העירייה החליטה לפתוח כיתה בשכבת א' במסלול ייחודי בבית הספר קורצ'אק. לדבריו, בדרך זו, הכיתה האנתרופוסופית תישאר במסגרת מערכת החינוך העירונית שיכולה להכיל גישות שונות מהגישות הרגילות שהיו נהוגות עד כה. ראש העירייה, חיים צורי, מסר: "נושא החינוך נמצא בראש מעייני וכן גישות חינוך שונות שעד היום לא היו מוכרות באזורינו. אני מאמין שזו הסנונית הראשונה במערכת החינוך שאנחנו רוצים לפתח ולהצעיד להישגים  נוספים".

אורן מוסיף כי התכנון הוא שבכל שנה תתווסף עוד כיתה לכל שכבה כך שבסופו של דבר יהיו שש כיתות של החינוך האנתרופוסופי, א' עד ו', במערכת החינוך היסודי. עד כה נרשמו כמעט מאה תלמידים לכיתה א' אולם בעירייה מודעים לכך שלא כל התלמידים שנרשמו יוכלו ללמוד בכיתה החל מחודש ספטמבר הקרוב, מכיוון שמספר התלמידים מוגבל.

לגן שחף האנתרופוסופי מצטרף עוד גן נוסף מגילאי 3. צוות ההורים שמוביל בשיתוף הרשות את העשייה החינוכית הייחודית הן הדר מיטל אינטרשטיין והדר פרפל שהודו לצורי: "זה לא מובן מאליו. ראש העיר קיבל אותנו בזרועות פתוחות ותוך שנתיים הוביל את מוצקין להישג חינוכי אדיר – להיות הראשונה בכל האזור המאפשרת לילדים רצף חינוכי מגילאי טרום טרום חובה ועד כיתה ו'".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות