fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבוקר בקרית חיים: בית המשפט הגיע לזירת המוות של סלומון טקה

שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח ערך הבוקר סיור בזירה שבה סלומון טקה נורה למוות על ידי קצין משטרה בשנה שעברה. אביו של טקה הגיע מלווה בבני המשפחה שנשאו שלטים וקראו קריאות בגנות המשטרה
השופט זאיד פלאח בזירת המוות של סלומון טקה | צילום: דורון גולן
השופט זאיד פלאח בזירת המוות של סלומון טקה | צילום: דורון גולן

בית המשפט הגיע לזירת המוות של סלומון טקה. שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח קיים היום, שלישי, סיור שחזור בזירת הירי בסלומון טקה, 18, בקרית חיים. הסיור נחשב לדיון בבית המשפט לכל דבר ועניין, ומטרתו – להכיר מקרוב את הזירה. אביו של סלומון טקה הגיע למקום מלווה בעשרות פעילים בני העדה האתיופית, שקראו קריאות גנאי נגד המשטרה והשוטר, הנאשם בגרימת מותו של טקה.

לקראת יום השנה

הסיור נערך ימים ספורים לפני יום השנה למותו של טקה, שנורה ב-30 ביוני 2019. הקצין היורה חשד כי טקה וחבריו סחטו ילד בגן בית העם בקרית חיים סמוך לבית יציב שבו היה טקה אחד מהחניכים. מכתב האישום שהוגש נגד הקצין עולה, כי הוא התעמת איתם וכי החבורה עזבה את הגן לכיוון רחוב השיירה הנמצא בצידו המערבי של הגן. הקצין הזעיק את המשטרה, ובהמשך, כשהבין שהוא מוביל את החבורה לעבר בני משפחתו שהמתינו לו, התפתח עימות, שבמהלכו, לפי כתב האישום, השליכו טקה והנערים האחרים אבנים לעבר הקצין. הקצין ירה לעבר הקרקע ונתז מהכדור חדר לחזהו של טקה. הוא הספיק לרוץ כמה מטרים לכיוון הגן, אולם התמוטט ובהמשך נקבע מותו.

מפגינים נגד המשטרה. במרכז אביו של סלומון טקה, וורקה טקה | צילום: דורון גולן
מפגינים נגד המשטרה. במרכז אביו של סלומון טקה, וורקה טקה | צילום: דורון גולן

וורקה טקה, אביו של סלומון, אמר באמצעות מתורגמנית: "אני מגיע לפה, כי אני לא יכול לישון. אני יושב פה ובוכה על הבן שלי, עד שאני לא יכול יותר. לפעמים אני מביא לפה גם את בני המשפחה".

לדברי האב, הוא הגיע לדיון היום כפי שהגיע לכל הדיונים המתקיימים בבית משפט השלום בחיפה.

קריאות גנאי

בני המשפחה והחברים הגיעו לבושים בחולצות, שעליהן תמונתו של טקה, כשהם אוחזים שלטים, בהם נכתב: "היה כאן רצח", "צדק צדק נרדוף" ו"מה אתם עשיתם כשרצחו את סלומון". לצד המשפחה עמדו גם נשות ארגון "אמהות על המשמר", המפגינות מדי יום חמישי מול תחנת משטרת זבולון. חלק מהמפגינים קראו לעבר השוטר "רוצח".

מנגד, היו שם גם התומכים בשוטר, שהניפו דגלי ישראל. לבקשת המשפחה, ועל מנת למנוע עימותים, המשטרה הרחיקה אותם לחלק אחר של הזירה, אך למרות זאת, במהלך הסיור התרחש עימות בין בני המשפחה וחבריהם לתומכי השוטר, עד שהמשטרה נאלצה להפריד ביניהם.

השופט פלאח הגיע לסיור מלווה בעורכי הדין של מח"ש ובסנגור וכן בנאשם עצמו. הוא בחן את הזירה ביסודיות והרבה לשאול שאלות את הגורמים שהיו בזירה.

מטרת הסיור היא להכיר את זירת האירוע, שהייתה מורכבת והתפרשה על פני כמה מוקדים.

מותו של טקה עורר זעם רב, בעיקר בקרב קהילת יוצאי אתיופיה. הזעם הוביל להפגנות סוערות ואף אלימות, ברחבי הארץ.

 

הבעת תמיכה בקצין המשטרה המואשם בגרימת מותו של סלומון טקה | צילום: דורון גולן
הבעת תמיכה בקצין המשטרה המואשם בגרימת מותו של סלומון טקה | צילום: דורון גולן

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות