fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלפי סטודנטים במסגרת תכנית פר"ח מסייעים לילדים שנמצאים באזורי לחימה: זו הסיבה

לאור דחיית שנת הלימודים האקדמית, התגייסו הסטודנטים לעזרה חינוכית ולמגוון פעילויות שמסייעות לילדים שפונו מבתיהם ואינם נמצאים במסגרות לימודיות רגילות
למען הקהילה. סטודנטים מפרויקט פר"ח עם אחת המשפחות צילום: יח"צ

תכנית פר"ח מתגייסת למאמץ הלאומי ומרחיבה את פעילותה בעת הזאת של מלחמה כמעט בכל החזיתות. כ-10,000 סטודנטים מתנדבים בימים אלו בפעילויות מיוחדות בכדי להקל על ילדי ישראל, בייחוד אלו המתגוררים באזורי הלחימה. חונכים רבים נוספים צפויים להצטרף למערך ההתנדבותי בתקופה הקרובה.

פר"ח היא תכנית לאומית להשפעה חברתית המערבת אלפי סטודנטים בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. בתקופה זו חונכים רבים משרתים במערך המילואים והם יהיו זכאים להתחשבות ומענק מיוחד לאחר המלחמה.

לאור המצב, פר"ח הרחיבה את פעילויותיה הסטנדרטיות לפעילויות יצירתיות המתאימות לצרכים העולים מהשטח מגורמי החינוך ורשויות מקומיות. במסגרת כך לדוגמא, חונכים מתאימים את עצמם לנסיבות הקיימות: חניכה בזום לתלמידים שהועברו מיישובי עוטף עזה והצפון לערים אחרות ולא יכולים לקיים מפגשים פיזיים; חניכה טלפונית לאוכלוסייה חרדית שהזום לא זמין עבורה; חונכות קבוצתית במקום אישית; פעילויות נוספות שאינן בשגרת התכנית כגון סיוע כמוקדנים בקווי סיוע; מילואימניקים שמוצאים את הכוח והזמן לסייע גם מהחזית ועוד.

אלון גלרון, מנכ"ל תכנית פר"ח: לאור מצב החירום והעובדה כי פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחתה, האריכה התכנית את ההרשמה ומאפשרת לסטודנטים נוספים להצטרף למערך החונכות ולזכות במלגת לימודים. זאת על מנת להרחיב את מעגל החונכים לסיוע אינטנסיבי עבור תלמידים ברחבי הארץ. אנו קוראים לצעירים לבוא ולתרום ולזכות במלגה לשנה"ל הקרובה".

"חונכי וחניכי פר"ח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מקרית שמונה ועד אילת. זו שעתם היפה שמוכיחה שגם בזמנים כאלו אנחנו עם מאוחד שמסייע ללא היסוס. בתקופה מורכבת זו החניכים זקוקים יותר מתמיד לחונכים שמעניקים להם אוזן קשבת ותמיכה לימודית, כל אחד על פי צרכיו. אנחנו מתאימים עצמנו למציאות המשתנה ומתגייסים תוך כדי גמישות והרחבת סל התמיכה שלנו לאוכלוסיות שונות ומגוונות. אני מרגיש גאה שלמרות שהמצב הקיים שיבש את הפעילות שתוכננה, אנחנו נתקלים בהיענות מדהימה מצד סטודנטים לסייע בכל דרך אפשרית. אני מאחל לכולנו ימים שקטים במהרה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות