fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום נגד בני זוג: עמדו בראש כנופיה שהונתה קשישים בהיקף של כחצי מיליון שקלים

מכתב האישום עולה, כי הכנופיה הוציאה במרמה כסף רב מעשרות קורבנות, על ידי השתלטות על מנויי הטלפון הסלולרי שלהם בשיטה מתוחכמת וחדירה באמצעותם אל חשבונות הבנק שבבעלותם
טלפון סלולרי | צילום: פיקסאביי

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום, שני, לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד שני חשודים המעורבים בפרשיית הונאה של קשישים בהיקף של כחצי מיליון שקלים. מחקירת המשטרה עולה כי ההונאה בוצעה באמצעות הטלפונים הסלולריים של הקורבנות.

היחידה המרכזית במחוז חוף ניהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה במחלק הסייבר, שעניינה חשד להונאה בהיקף של מאות אלפי שקלים, על ידי חבורה המונה 16 מעורבים מכל רחבי הארץ. חקירת המשטרה העלתה שהם שפעלו באופן שיטתי לאורך תקופה ארוכה תחת ניהול מאורגן של בני זוג, תושבי קרית טבעון בשנות ה-40 לחייהם. לשניים מיוחסים 26 מעשי הונאה שונים.

ראשיתה של החקירה לפני מספר חודשים. ביחידת הסייבר בימ"ר חוף ניתחו תלונות אזרחים וזיהו שיטת הונאה דומה ברחבי הארץ. עשרות אזרחים, חלקם קשישים ובעלי ממון, התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים.

חקירה סמויה

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה סמויה, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים שונים, לרבות סיוע יחידת מס"א (מרכז סייבר ארצי) בלהב 433, כאשר כל אלה חשפו מספר רב של מעורבים ובראשם בני הזוג מקרית טבעון.

עוד עלה במהלך החקירה הסמויה, כי החבורה בחרה לבצע את ההונאות באופן ייחודי בהתאם לתקופת הקורונה, בדגש על תקופות הסגר, בהן הקורבנות, בעיקר הקשישים, לא יצאו את פתח ביתם ולא פקדו את סניפי הבנק, כך שלא יכלו לעקוב או להבחין אחר תנועות חשודות בחשבון הבנק שלהם. דבר זה אפשר לחשודים להמשיך ולהוציא כספים במרמה באין מפריע. לצד החקירה ביצעו החוקרים חיפוש בבתי הנאשמים ותפסו  מחשבים, התקני אחסון דיגיטליים וממצאים שונים ששימשו כבסיס לחומר הראיות.

מכתב האישום עולה, כי הכנופיה הוציאה במרמה כסף רב מעשרות קורבנות, על ידי השתלטות על מנויי הטלפון הסלולרי שלהם בשיטה מתוחכמת וחדירה באמצעותם אל חשבונות הבנק שבבעלותם, כך שהצליחו למשוך כסף או להעביר כספים אל חשבונות אחרים.

ממשטרת מחוז חוף נמסר: "מדובר בפרשייה מורכבת שחשפה שיטת הונאה מתוחכמת, תוך ניצול מכוער של מצוקת אזרחים בעת הזו".

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות