fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי עשרות שנים, תוקנה טעות היסטורית

שמו של מרכז הקליטה בקרית ים שונה באופן רשמי על שמה של ציביה לובטקין ובכך יצאה לפועל החלטה שהתקבלה כבר בשנות השמונים של המאה הקודמת
חנוכת מרכז הקליטה על שם ציביה לובטקין. צילום: אופיר זגורי

לאחר עשרות שנים נערך באופן רשמי טקס קריאת שמו של מרכז הקליטה בקרית ים על שמה של ציביה לובטקין,  שהייתה ממנהיגות מרד גטו ורשה במלחמת העולם השנייה וממייסדות קיבוץ לוחמי הגיטאות.

כבר בשנות השמונים של המאה ה-20 הוחלט לקרוא את שמו של מרכז הקליטה על שמה של לובטקין אלא שעקב טעות שאיש אינו יודע את מקורה, האירוע לא קבל תיעוד רשמי ושמו של מרכז הקליטה לא שונה.  מנהל ארכיון קריית ים, יוסי נמרי, יחד עם אריה פוקס, מנהל בדימוס של אגף התברואה בעיריית קרית ים, חפרו בארכיונים וביצעו פנייה לסוכנות היהודית, שערכה בירור יסודי. לאחר שהתגלה כי אכן התקבלה בקשה כזו, הוחלט להשיב עטרה ליושנה והפעם באופן רשמי ובנוכחות שני ילדיה של ציביה, שמעון ויעל לבית צוקרמן, לקרוא למרכז הקליטה בשם הראוי לו.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג: "מעט אחרי יום האישה ולקראת ערב יום השואה הסוכנות היהודית עשתה צדק היסטורי עם אחת ממנהיגות מרד ורשה וגיבורת ישראל, ציביה לובטקין, בכך ששחזרנו את קריאת מרכז הקליטה בקרית ים על שמה. תודה מיוחדת לכמה וכמה אזרחים טובים מקריית ים והסביבה ואנשי הסוכנות היהודית שאימתו את דפי ההיסטוריה. אני מברך גם את ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, על שיתוף הפעולה ועל פעילותו עבור העולים החדשים בעירו".

ראש העירייה דוד אבן צור, הודה לפעילים העירוניים יוסי נמרי ואריה פוקס, וברך: "ציביה הינה הדוגמה הטובה ביותר לניצחון הרוח, לציונות ולאהבת החיים. פועלה למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי הייתה תקומה אמיתית, וכך גם העיר קרית ים כעיר קולטת עלייה. כמו ציביה בחייה, גם אנחנו לא ננוח לרגע ממלאכת בניית העם היהודי במולדתו ונקבל את כל מי שמגיע בשערנו בזרועות פתוחות. אני שמח ומברך על המעמד הזה, ומאחל לכל הנוכחים כאן ולכל באי מרכז הקליטה בעתיד שמורשתה של ציביה תשרה עליהם ושילחמו עבור עתיד טוב יותר לעצמם ולילדיהם, וידעו גם להשיב בחזרה טוב אל החברה הישראלית ואל קרית ים בפרט".

מנכ"ל בית לוחמי הגיטאות, יגאל כהן, קרא במעמד זה לציבור להגיע למוזיאון לוחמי הגיטאות, ללמוד ולהכיר יותר לעומק את סיפורה של לובטקין ושל גיבורי ישראל נוספים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות