fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היערכות מיוחדת למזג האוויר הסוער

כוחות הביטחון וההצלה ערוכים משעות הבוקר למזג האוויר הסוער ולמתן מענה לאזרחים. הרשויות המקומיות תגברו את צוותי החירום
מזג אוויר סוער. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

מאז שעות הבוקר המוקדמות ערוכים כוחות הכיבוי וההצלה במתכונת חירום בהתאם לתירגולת ותוגברו המשמרות של לוחמי האש. גם המשטרה העלתה את רמת ההיערכות והיא מזהירה מחסימות צירי, הצפות ושיטפונות.

בעקבות מזג האוויר הסוער שצפוי להיות סוער יותר ביומיים הקרובים, החלט על היערכות מיוחדתשל כיבוי והצלה בתיאום עם שאר גורמי החירום ברשויות. מד"א ומשטרה. בהתאם ללקחי העבר והטרגדיות שאירעו במנהרה התת קרקעית ברחוב חלוצי התעשייה הותקנו חיישנים המתריעים על עליה במפלס המים ואז נשלחות ניידות משטרה לסגור את המעבר ולסרוק אותו ולאח מכן נחסם המעבר על ידי העירייה. המשמרות של לוחמי האש תוגברו בשישה לוחמי אש נוספים בכל משמרת. ההיערכות המיוחדת תמשך עד מוצאי שבת, בהתאם למזג האוויר.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, החל מהיום (רביעי) ובמהלך סוף השבוע הקרוב, צפויה מערכת חורפית סוערת אשר תשפיע על רוב אזורי הארץ. במערכת זו, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן צפויות הצפות ברחבי הארץ ובפרט במישור החוף ובשפלה. כמו כן, צפויים שיטפונות באזור הבקעה, הנגב, מדבר יהודה וים המלח, ובפרט הנגב הצפוני והמרכזי וכן קיים צפי גם לשלג בחרמון ורוחות עזות שינשבו ושעלולות לגרום לנזקים שונים.

משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי מדינת ישראל. כמו כן, יחידות החילוץ של המשטרה והמערך האווירי של המשטרה מוכנים לפעול בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ויש להישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת בכדי למנוע ולטפל יחד עם הגורמים הרלוונטיים במפגעי בטיחות שונים שעלולים להוביל לפגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך.

מומלץ לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

על-פי תחזית השירות המטאורולוגי, צפוייה היום ומחר כמות משקעים גבוהה בחיפה ובקריות, אשר עלולה לגרום להצפות וכן ינשבו רוחות חזקות בעוצמה של 50-80 קמ"ש. מזג אויר חורפי זה אמור להיחלש במהלך יום שישי.

עיריית קרית אתא ביצעה לקראת החורף סריקות נרחבות ופעולות מניעה, שכללו תחזוקה שוטפת וניקוי של כל מערכות הניקוז, מרזבים וקולטני הביוב ברחבי העיר על מנת לוודא זרימה ישירה של מי הגשמים, תוך שימת דגש על רחובות הממוקמים במפלסים נמוכים המועדים להצפות. במקביל, פעלה מחלקת הגינון לבדיקת עצים וגיזומם כולל עבודות להסרת ענפים הנמצאים בקרבת קווי מתח וחוטי חשמל. כמו כן, נבדקו עמודי התאורה , מערכות הרמזורים ,השילוט והמתקנים בגני המשחקים הציבוריים.

במקרים של מזג אוויר סוער העירייה מתגברת את הצוותים העירוניים ומציבה כונני חירום. המוקד העירוני יתוגבר אף הוא על מנת לתת מענה יעיל וזמין לתושבי העיר 24 שעות ביממה. עיריית קרית אתא קוראת לתושבי העיר לפעול לניקוי מרזבים וגגות, הסדרת מערכות הניקוז הפרטיות וחיזוק דודי שמש, עציצים ולוחות שעלולים להתנתק ולעוף כתוצאה ממשבי רוח חזקים. בנוסף, יש להימנע מהוצאת גזם ופסולת אחרת למדרכה בעת הגשמים בכדי למנוע סתימת קולטנים ולדווח למוקד העירוני 109 על כל מפגע מזג האוויר.

עיריית חיפה נערכה מבעוד מועד למערכת חורפית זו, ועל כן החל מיום שלישי בלילה נערכה העירייה לחסום את מנהרת חלוצי התעשייה לכניסת כלי רכב. כמו כן, במהלך הימים חמישי ושישי תתגבר העירייה את צוות הכוננים לשם התמודדות עם תרחישים אפשריים כתוצאה ממזג אוויר קיצוני. בנוסף הוחלט על תגבור הסיורים בשכונות לזיהוי מפגעי מזג אוויר וקיום סיורים באתרי בנייה מגודרים, תוך חיוב מנהלי האתרים בחיזוקם. במקביל להיערכות העירונית, מומלץ לתושבים להיערך בביתם ולהכין אמצעי תאורת חירום למקרה של הפסקת חשמל, להטעין את הטלפונים הניידים, לנהוג בזהירות ולהימנע מנסיעות מיותרות, לנקות מרזבים, לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה. התושבים מתבקשים לפנות ולדווח על כל בעיה או צורך למוקד העירוני אשר זמין לכל פניה 24 שעות ביממה.

מעיריית קרית ים נמסר כי צוותי כוננות ערוכים לכל מקרה הצורך והמוקד העירוני ערוך בכוחות מתוגברים ולרשות התושבים עומדות קבוצות החירום בווטסאפ באמצעותן בעת הצורך נעביר מידע לציבור. מוקד הווטסאפ פועל בטל 0545632098.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות