fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החשד: המטפלת משכה כרבע מיליון שקלים מכספי ניצולת שואה

כשרחל מזרחי, בת 89 מקרית ים, עיינה בדפי החשבון שלה, היא גילתה שבכל יומיים נמשכו מהחשבון שלה 6000 שקלים. על פי החשד והצילומים המתעדים, המטפלת משכה את הכספים. הוגשה תלונה במשטרה
"בתוך תוכי אני כולי רועדת". רחל מזרחי | צילום: עצמי
"בתוך תוכי אני כולי רועדת". רחל מזרחי | צילום: עצמי

כשרחל מזרחי, בת 89 מקרית ים, עיינה בדפי החשבון שלה, היא גילתה שבכל יומיים נמשכו מהחשבון שלה 6000 שקלים. על פי החשד והצילומים המתעדים, המטפלת משכה את הכספים. הוגשה תלונה במשטרה

בתקופה האחרונה עלו לכותרות מקרים רבים של עושק קשישים. רחל מזרחי מקרית ים היא אחת מהם. מזרחי, ניצולת שואה בת 89, עברה לגור בדיור מוגן לפני כחמש שנים. לפני כשנתיים, כשהחלה לעבוד אצלה מטפלת, תושבת קרית ים, החל הסיפור.

מזרחי: "היא הגיעה כל יום לכמה שעות. לא כל כך עזרה לי בבית, אבל הייתה הולכת איתי לסידורים, לבנק ולקופת חולים. הבנקים שולחים לי דפי בנק מפורטים פעם בכמה חודשים. לפני כמה חודשים קיבלתי את הדפים וראיתי שמשהו לא בסדר. ראיתי שיש הרבה משיכות של כסף ולא זכרתי שמשכתי כסף בכספומט. ראיתי חודשים בהם כל יומיים נמשכו 6000 שקלים. לא הבנתי מה זה ולא חשדתי בה, חשבתי שזו טעות. לא הבנתי מה זה יכול להיות כי אפילו הילדים לא היו מעורבים בחשבונות הבנק שלי.

"פעם אחת החלפנו מצעים והוצאתי מצעים מסוימים מהארון והיא ניסתה לשכנע אותי להחליף למצעים אחרים. בארון, ליד המצעים, נמצא התיק שלי ולשם היא רצתה להגיע, לכרטיסים. היא הייתה אומרת שהיא הולכת להביא עיתון ממרכז ניצן, ובכל פעם גם הייתה מושכת כסף מהבנק.

"אחר כך הבנתי גם איך היא הגיעה לקוד של הכרטיסים. אני מעולם לא הוצאתי כסף בכספומט, תמיד הלכתי לבנק. יום אחד היא אמרה לי שמיותר לחכות בתור כל כך הרבה זמן והציעה לעזור לי להוציא כסף מהכספומט. היא נעמדה מאחוריי וראתה את הקוד. היא עמדה עם הטלפון שלה ותקתקה בו את הקוד".

קצת לפני שמזרחי קיבלה את דפי הבנק והבינה שמשהו אינו כשורה, הגיע חתנה, דודו תורג'מן, למשוך כסף מכספומט בעיר, כשהבחין במטפלת של חמותו. "פתאום אני רואה אותה", סיפר השבוע, "היא מכירה אותי וכשהיא ראתה אותי פתאום התבלבלה, הכל נפל לה מהידיים, היא נהייתה אדומה ומלמלה: 'רחל תהרוג אותי', וברחה לבנק אחר. לא יודע איך, אבל גם אני הגעתי לכספומט השני וכשהיא ראתה אותי היא התחרפנה, כנראה שחשבה שעליתי עליה. היא התבלבלה וברחה מהמקום, נעלמה ולקחה חופש מחלה לשבועיים, אבל השאירה את כרטיס האשראי אצלה".

תורג'מן לא חשד, אבל כששאל את אשתו שלומית, בתה של מזרחי, אם אמה נותנת למטפלת למשוך עבורה כסף מהכספומט, היא השיבה בשלילה. "אמרתי לו 'מה פתאום' ועזבתי את זה, כי ידעתי שאין מצב שאמא שלי תיתן למישהו להוציא לה כסף מהבנק", סיפרה השבוע שלומית, "יום אחד אמא אומרת לי, שהיא מחכה שהמטפלת תחזור מחופשת מחלה, כי מישהו לוקח לה כסף מהחשבון, והיא רוצה שהיא תיקח אותה לבנק לבדוק את הטעות. היא הראתה לי את דפי הבנק והייתי בשוק. אמרתי לה שזה פלילי. לא חשדנו במטפלת עדיין, אבל האסימון ירד לי, אחרי שנזכרתי במה שדודו סיפר לי. אמא הלכה לארון וגילתה שהכרטיס איננו".

בני המשפחה מיד הבינו שהמטפלת היא זו שמשכה את הכספים והגישו תלונה במשטרת זבולון.

ניצול ציני וחסר לב. עו"ד אריק איימצט
ניצול ציני וחסר לב. עו"ד אריק איימצ'ט

שלומית: "אחרי שהגשנו תלונה במשטרה, המטפלת פוטרה מחברת הסיעוד בה עבדה והמשטרה הוציאה לה צו הרחקה מהבית. הם הוציאו את כל סרטי האבטחה מהכספומטים ועימתו אותה עם המשיכות. יש צילומים שלה מושכת כסף. ראינו. כתבתי מכתב לגליה כהן, האחראית על כל תחום סיעוד הקשישים בביטוח לאומי. למכתב צירפנו את התלונה וכתבנו לה שהיא עדיין ממשיכה לטפל בקשישים. אין חוק שמגן על קשישים והתברר לנו שהיא כבר עשתה את זה בעבר. היא רוקנה את כל החשבונות של אמא, השאירה אותה בלי כסף ואין למי לגשת, אין ממי לקבל את הכסף בחזרה".

במהלך החקירה התגלה כי המטפלת משכה מחשבונותיה של מזרחי כ-230 אלף שקלים ב-40 משיכות שונות של 6000 שקלים, שלוש פעמים בשבוע במשך חודשים ארוכים.

מזרחי: "כשהבנתי שזו היא הרגשתי ממש רע, עד עכשיו אני מרגישה רע. בתוך תוכי אני כולי רועדת, כי את מכניסה הביתה אדם, ואין אמון. לא האמנתי שזו היא, גם כשקראו לנו לראות את התמונות שלה מושכת מהכספומטים, הייתי המומה. מאוד קשה לי מאז".

עו"ד אריק איימצ'ט המייצג את מזרחי מסר בתגובה: "פעם נוספת אנו עדים למקרה קיצוני של ניצול ציני וחסר לב של אישה מבוגרת וחסרת ישע, אשר מלבד הפגיעה הכלכלית הקשה של איבוד כל חסכונותיה, היא חווה גם משבר נפשי ואישי קשה עקב הפגיעה הקשה באמונה. אנו רואים בחומרה גם את התנהלות הבנקים שמהם נמשכו הכספים, בכך שנמנעו מלבדוק את המשיכות החריגות, במשך תקופה ארוכה וזאת במיוחד בשים לב לשוני בהרגלי המשיכה והסכומים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: ״התלונה עדיין נחקרת. כל בירור ובקשה של מגיש התלונה, ראוי שיתבצע ישירות מול תחנת המשטרה ולא באמצעות כלי התקשורת״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות