fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצפות הגשמים והאוויר שאנחנו נושמים

הגשמים העזים העלו חומרים מזהמים מקרקעית הקישון. באיגוד ערים להגנת הסביבה נרשמו תלונות על מפגעי ריח

ביומיים האחרונים התקבלו באיגוד ערים להגנת הסביבה תלונות רבות מתושבים על ריחות דלקים מאזורים שונים ובעיקר מאזורים הסמוכים לבזן ולקישון. ניתוח כיווני הרוח בשעות בהן נרשמו עליות בנזן ובשעות בהן התקבלו התלונות הצביע על בזן.
ביומיים האחרונים דרש האיגוד מהגורמים הרלוונטיים בבזן לערוך בדיקות בתוך מתחם בזן. במקביל, צוות פקחי האיגוד ורשות נחל הקישון יצא לבצע בדיקות באזור הנחל, שכן, מניסיון העבר, הגשמים סוחפים מזהמים הנמצאים בקרקעית הקישון ובקרקע שבמתחם בזן וגבולותיו. עוד נמצא, כי במחסום מי הנגר של גדיב, השייכת לקבוצת בזן, המים עלו על גדותיהם ללא טיפול במתקן הטיפול אותו נדרשו להקים לפני הזרמתם לנחל הקישון. בהקשר זה יבדקו באיגוד ערים להגנת הסביבה עם רשות הנחל, פנייה לחייב את החברה בהוספת מכלים נוספים לאור העובדה כי עלתה תדירות אירועי הגשם היורד בכמויות רבות.
בבדיקה שנערכה היום, חמישי, בתוך בזן, ביחד עם צוות האיגוד, הורגשו ריחות באזור מתקן לניפוק ביטומן, מיכל T-641 (מיכל סערה, האוגר את כל זרימות של הנגר עילי מהשטח) ומתקן לטיפול בשפכים (קרוב למוצא אל הקישון). לדברי נציג בזן לצוות האיגוד, המתקן לא יכול היה לטפל בכל הזרימות שהגיעו אליו בזמן הגשמים החזקים וחלק גדול מאלה זרם ישר לשוחות ולתעלות ובהמשך לקישון.
בנוסף, היום נמצא כתם שמן בגדות, אך מקורו לא בבזן. ככל הנראה מדובר בכתם שמן שנוצר בעקבות גלישת מי נגר שלא טופלו בשל ריבוי הגשמים. בנוסף, בנחל הגדורה אשר גם בו התגלו בעבר כתמי שמן, שמקורם במוסכים הסמוכים, לא נמצאו כתמי שמן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות