fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"במלחמה הבאה ייפלו עשרות אם לא מאות טילים באזור"

את הדברים האלה אמר אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי בעת חנוכת מרכז הפעלה לשעת חירום בקרית ביאליק. המרכז ירכז בתוכו את הפעילות של כל הגופים בעיתות חירום
חונכים את "הבור" בקרית ביאליק | צילום: דוברות העירייה

עיריית קרית ביאליק בשיתוף משרד הביטחון, פיקוד העורף והמינהל לשירותי חירום במשרד הפנים חנכו מרכז הפעלה לשעת חירום בעיר, במעמד סגן שר הביטחון ח"כ אבי דיכטר, אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, מנהל אגף חירום וביטחון רשויות מקומיות במשרד הפנים חזי רז ומפקד תחנת זבולון נצ"מ קובי קרני.

המרכז  מהווה מוקד שליטה ובקרה, שמרכז בתוכו את כל הפעילות של מטה המשק לשעת חרום (מל"ח) של העיר. במרכז החדש ממוקם "השולחן המרכזי", בראשות ראש העירייה, אלי דוקורסקי, בו שותפים מטה משק לשעת חירום בעיר, ראשי המכלולים, נציגי פיקוד העורף, משטרה, כיבוי אש, מד"א ועוד.  חדר הישיבות המרכזי מאפשר מרחב עבודה בין כל גופי החירום בעיר בזמן אמת.

עם הקמתו של מרכז הפעלה, יועבר המוקד העירוני בעת חירום למרכז החדש, כדי לאפשר עבודה רציפה במקום מוגן ובקרבה ל"שולחן המרכזי", שבו מתקבלות ההחלטות המשמעותיות. הן המוקד והן החדר המרכזי מאובזרים במסכי צפייה שמחוברים לעשרות מצלמות שפזורות ברחבי העיר ומאפשרות קבלת תמונות מהשטח וקבלת החלטות על סמך מידע מהימן. המוקד העירוני יתוגבר בשעת חירום על ידי טלפניות ודוברי שפות כגון אמהרית, רוסית וספרדית, כדי לאפשר מענה נגיש ונהיר לתושבים.

בתכנונו והקמתו של מרכז ההפעלה הושקעה מחשבה מעמיקה ונלקחו בחשבון לקחים  שנצברו ברשות במהלך תרגילי חירום רבים. המרכז החדש תוכנן לפי התקנים והדרישות של פיקוד העורף, כדי לתת הגנה מרבית לעובדיו. מהמרכז ייצאו הנחיות לגופי החירום וההצלה ולראשי המכלולים. במרכז ההפעלה מופעלים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כגון מערכות קשר ותקשוב, המוקד "הרואה", תוכנת מחשב שיתופית ייחודית שפותחה על ידי פיקוד העורף ועוד.  מרכז ההפעלה מאפשר עבודה רציפה ועצמאית גם במקרה של הפסקות חשמל.

דיכטר: "קרית ביאליק היא אחת הרשויות המובילות בישראל בתחום ההיערכות לחירום. בעיר לוקחים ברצינות ראויה לשבח את נושא התרגול, החשיבה וההכנה של כל מערך החירום".

האלוף ידעי: "המלחמה הבאה תציב לפתחה של מדינת ישראל אתגרים משמעותיים מבחינת היקף ועוצמת הירי, ולא תיראה כקודמתה, כאשר ייפלו עשרות אם לא מאות טילים באזור. מרכז ההפעלה בחירום יסייע לעיר במתן מענה טוב יותר לאזרח בעת הצורך".

דוקורסקי: "אחת המטרות החשובות של מרכז ההפעלה היא לאפשר מתן מענה ראשוני באופן עצמאי ככל שניתן בלי להמתין לכוחות הבטחון. לשם כך נדרשים תיאום מושלם בין כל גופי החירום ברשות וסמיכות גיאוגרפית. הקמת המרכז במיקום אסטרטגי, סמוך לבניין העירייה, תאפשר שיתף פעולה בין כל גופי החירום תחת אותה קורת הגג".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות