fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבאלאנס נסגר, אבל המנויים ממשיכים לשלם

עו"ד יניב לנקרי, שהיה מנוי באחד מסניפי הרשת, הופתע לגלות שהאשראי שלו ממשיך להיות מחויב. הוא ממליץ ללקוחות למצות את זכותם מול חברות האשראי
סגור ומסוגר. באלאנס קלאב בעזריאלי קרית אתא | צילום: ניצן שלם
"הטעיה ועוולות צרכניות". באלאנס קלאב בקרית אתא | צילום: ניצן שלם

בנובמבר האחרון הוגשה בקשה לפירוק חברת באלאנס, שהפעילה שני חדרי כושר בקריות – ברבמ"ד בקרית מוצקין ובקניון עזריאלי בקרית אתא, אולם השבוע התברר, כי למרות הפסקת הפעילות, מנויי באלאנס לשעבר עדיין ממשיכים לשלם עבור שירות שהם לא ממש מקבלים.

עו"ד ליזה דמרי, שהגישה את הבקשה לפירוק החברה בשם העובדים, סיפרה אז ל"הד הקריות": "העובדים בבאלאנס קלאב קרית מוצקין קיבלו הודעה על הפסקת עבודתם ופתיחתו של חדר כושר חדש במקום, אולם לא כך העובדים של הסניף בקרית אתא. העובדים שם הגיעו לעוד יום עבודה שגרתי והופתעו לגלות שהמקום סגור. בפתח עמד מאבטח שלא אפשר להם להיכנס ולקחת את החפצים שלהם. בפועל אין משכורות, אין פיצויים ואין עם מי לדבר. גם העובדים בסניף קרית מוצקין, שקיבלו מכתבי פיטורים, נותרו ללא הזכויות שלהם".

באותו החודש קיבלו מנויי הבאלאנס הודעה, שבה הובטח להם, כי מועדוני הכושר אייקון פיטנס ברבמ"ד, הולמס פלייס בקריון ואייקון פיטנס בנשר ישמחו לארח אותם עד 30 בנובמבר.

עו"ד יניב לנקרי, שהיה מנוי באחד מסניפי הרשת, הופתע לגלות כי החיובים לבאלאנס קלאב ממשיכים לרדת מכרטיס האשראי שלו גם לאחר סגירת המקום.  עו"ד לנקרי ממשרד לנקרי ושות', המתמחה בדין הצרכני, פעל לעצירת החיובים ונקט בפעולות משפטיות נוספות.

עו"ד יניב לנקרי. צילום: אדי בירן
עו"ד יניב לנקרי | צילום: אדי בירן

עו"ד לנקרי: "עסק שפושט את הרגל זה מקרה קשה וכואב, שאין לנו אלא לגלות כלפיו חמלה. עם זאת, אין שום הצדקה שבדין להמשיך ולחייב צרכנים בכרטיס האשראי בלי לתת להם שירות. לפני כחודשיים פנו למשרדי מספר עובדים שביקשו לתבוע את הרשת בשל פגיעה בזכויות הסוציאליות שלהם. משרדי סירב לייצג אותם בגלל היכרות עם בעלי הרשת והרצון שלא לעמוד בתווך בין העובדים לבין הרשת שהתמוטטה. ואולם, משעה שבעלי הרשת הבטיח לי, אישית, שחיובי האשראי ייפסקו והם לא נפסקו – החלטתי לתת פומבי לדבר, כדי שציבור הצרכנים המחויב באמצעות עסקת אשראי, יעשה זאת בעצמו".

תושבת הקריות, שעבדה במקום, סיפרה כי מדובר בתופעה רחבה ומנויים רבים דורשים להפסיק את חיובי האשראי. "יש אנשים שעדיין יורד להם תשלום מהוויזה", אמרה ל"הד הקריות", "אני יודעת שחלק מהאנשים קיבלו את הכסף שלהם בחזרה, אבל יש כאלו שנותרו ללא תשובות וגם אין להם למי לפנות".

עו"ד לנקרי ממליץ ללקוחות שנפגעו למצות את זכותם המשפטית מול חברות האשראי. "בימים הקרובים מתעתד משרדי להגיש תביעה נגד הרשת לאור הטעיה צרכנית ממשית ועוולות נוספות שנגזרות מדיני החוזים והחיובים. המלצתי ללקוחות שעדיין מחויבים בעסקת אשראי היא לממש את זכותם על פי 'חוק כרטיסי חיוב', לפנות לחברת האשראי ולהודיע על ביטול עסקה לנוכח 'כישלון תמורה'. יש לשים לב שלא מדובר בהכחשת עסקה (שגם זה הליך חוקי שמאפשר החוק בנסיבות מיוחדות), משום שהשירות ניתן בחלק מהתקופה, כשהרשת עוד הייתה פעילה. חברות האשראי יהיו חייבות לעצור את התשלומים. אם הפנייה לחברת האשראי לא תועיל, הם מוזמנים לפנות למשרדנו ונסייע להם ללא תמורה. להערכתי, מדובר במאות אלפי שקלים שעדיין נסלקים מטעם הרשת בלי לתת שום שירות ללקוחות. אני קורא לבעלי הרשת לגלות מעט הגינות, גם אם זה בשלב מאוחר שכזה, ולהורות בצורה עצמאית לחברות האשראי – שלא ימשיכו לחייב את הלקוחות. יש גבול לעושק לקוחות על ידי רשתות שלא שמות לנגד עיניהן את אמות המידה המוסריות והחוקיות כאחד".

את תגובת בעלי הרשת לא ניתן היה לקבל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות