fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביאליק: הסתיימה ליגת ראש העיר

הסתיים לו טורניר הכדורגל הקיצי, שהפך למסורת בעיר. את המשחקים שהתקיימו במגרש "שחבק" גדש קהל רב. היה מהנה וספורטיבי, ויש לנו גם מנצחים
אלי דוקורסקי, חיים אליאס וליאת בוגנים | צילום: גיא רותם
אלי דוקורסקי, חיים אליאס וליאת בוגנים | צילום: גיא רותם

מאת שמעון זהר תורג'מן

בארבע השנים האחרונות מתקיים מדי חופש גדול בקרית ביאליק טורניר ליגת ראש העיר. המשחקים מתקיימים במגרש ה"שחבק" בניהולו של בני בניסטי, רכז הספורט של העירייה. בניסטי היה בעברו שחקן בקבוצת מכבי צור שלום, ולפני כארבע שנים החליט לפרוש ממשחק פעיל, ומאז הוא נותן את כל-כולו למען הילדים.

בישיבת מועצת העיר לפני ארבע שנים, החליטו ראש העירייה אלי דוקורסקי ומנכ"ל העירייה ליאור טרגן לקיים טורניר כדורגל לילדים ונוער, שיספק להם חוויה ותעסוקה ויגרום להם להתנתק מהטלפונים הניידים ומהמסכים ולצאת אל השכונה לדבר שהם הכי אוהבים – כדורגל. יצוין, כי בסיום השנה הראשונה של הטורניר, החליט דוקורסקי, כי ליגת ראש העיר תהפוך למסורת, ומאז משתתפים בטורניר לא רק ילדי קרית ביאליק אלא כל ילדי הסביבה. בטורניר משתתפים תלמידי כיתות א'-ט', כשהמשחקים נחלקים לפי שכבות גיל. השנה השתתפו בטורניר יותר מ-800 תלמידים ותלמידות.

השופטים קלז וזכריה מובילים את הילדים | צילום: גיא רותם
השופטים קלז וזכריה מובילים את הילדים | צילום: גיא רותם

אופי הטורניר
הטורניר התקיים בשיטת שני בתים לכל שכבת גיל, כאשר כל בית מונה חמש קבוצות, שלאחריו עולות ארבע קבוצות מכל בית, שמשחקות בהצלבה מול הבית השני לפי סדר סיום המשחקים בשלב הבתים.

משם הקבוצות עולות לשלב חצי הגמר, וכמה ימים לאחר מכן מתקיים אירוע הגמר. השנה הסתיים הטורניר בהפנינג גדול שכלל בובות ודוכני מזון, והבונוס: משחקי הגמר הועברו בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט של העירייה.

נושא חשוב נוסף, שהעירייה נתנה עליו את הדעת, הוא הגזענות בספורט. לכן, בתחילת הטורניר כל קבוצה חותמת על הצהרת הגינות ספורטיבית שהיא מתחייבת לפעול על פיה. את הסמלים על החולצות בוחרות הקבוצות עצמן ולייצורן דואג בניסטי.

בסיומו של כל משחק, מוכתר שחקן מהקבוצה המנצחת למצטיין, ובנוסף מוענק כרטיס ירוק לשחקן שהתנהג בצורה מכובדת ומכבדת ליריביו. היוזמה המבורכת הזו היא של שופטת העבר לילך אסולין.

יש שוער בשער | צילום: גיא רותם
יש שוער בשער | צילום: גיא רותם

למשחקים מגיע קהל רב של הורים, ילדים וחובבי ספורט, שבאים ליהנות מטורניר שמתקיים בכל יום בשבוע עם שופטים מהליגות הבכירות. גם סקאוטים מכל קבוצות האזור, כמו מכבי והפועל חיפה, עירוני נשר, מכבי צור שלום, מועדון הספורט רובי שפירא – מגיעים, ולשחקנים הצעירים זה נותן מוטיבציה רבה להוכיח את עצמם.

אלי דוקורסקי: "קרית ביאליק חרתה על דגלה להיות עיר של ספורט לכל הענפים ובפרט לכדורגל. אני רואה בספורט מתווה חשוב להקניה של ערכים לילדי העיר והסביבה בהתאם לסלוגן של העיר: 'דברים טובים קורים בקרית ביאליק'".

בוגנים: "אני שמחה שתרבות הפנאי והספורט בעיר הם דרך חיים. אני מבקשת להודות לבני בניסטי, שבפעם הרביעית ברציפות מנהל את הטורניר ביד רמה, גאה להיות חלק ממחלקת הספורט בעיר".

בניסטי: אני שמח שנפל בחלקי לנהל טורניר שכזה. חשוב לי שהילדים על ישמרו על אורח חיים ספורטיבי ובריא".

דברי סיום. אלי דוקורסקי | צילום: גיא רותם
דברי סיום. אלי דוקורסקי | צילום: גיא רותם

תוצאות משחקי הגמר
כיתה ב': הווינרים 5 – 2 קדימרגל

כיתה ג': קדימרגל 3 – 2 החיפאים

כיתה ד': העטלפים 2 – 1 קדימרגל

כיתה ה': הפטישים 3 – 1 קדימרגל

כיתה ו': הבלאנקוס 2 – 1 הגלדיאטורים

כיתה ז': הפועל חיפה 2 – 0 מכבי חיפה

כיתה ח'-ט' התותחנים 3 – 2 רובי שפירא

עוד על הטורניר בדף הפייסבוק: מחלקת הספורט קריית ביאליק

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות