fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני סוגר את היום עם 100 שקלים בקופה"

בעלי עסקים במרכז ניצן בקרית ים מתקשים לשרוד, ועכשיו נחתו עליהם גם ההעלאה בארנונה וגם החניה בתשלום. השבוע הם פתחו בפעולות מחאה
"אני מתביישת כשלקוחות מגיעים אליי לכאן". מרכז ניצן | צילום: ניצן שלם
"אני מתביישת כשלקוחות מגיעים אליי לכאן". מרכז ניצן | צילום: ניצן שלם

ביום ראשון השבוע, בשעה 13:00, התאגדו בעלי עסקים במרכז ניצן בקרית ים מול בניין העירייה. הם לא הפגינו בקול תרועה, לא הכינו כרזות ושלטים, אלא דיברו ביניהם על תחושת התסכול שמלווה אותם בימים האחרונים.

אמיר ווסקו, ראש מארגני המחאה, אמר ל"הד הקריות": "בערב חג בעלי העסקים במרכז ניצן התעוררו לגזירה – עלייה במחיר הארנונה ב-7.18 אחוזים רטרואקטיבית לחצי שנה. כעת הוטלה עליהם גזירה נוספת – חניה בתשלום. בעלי העסקים שלא גרים בקרית ים, נופלים בין הכסאות. אם אתה לא תושב העיר ואתה בעל עסק – ויש הרבה כאלה כאן – אתה לא זכאי לתו תושב ואין שום הסדר בנושא הזה. האכיפה תחל במהלך החודש, והם נותרו תלויים באוויר. לפי חישוב פשוט בעלי עסקים שאינם תושבי העיר אמורים לשלם מדי חודש לרכב אחד כ-300 שקלים. אם יוצאים מנקודת הנחה שבעלי העסקים מעסיקים עובדים, הסכומים עולים. כל המדרכות במרכז וברחובות העוטפים אותו, נצבעו כחול-לבן ולא נותרו חניות מתוחמות עבור בעלי העסקים. מעבר לכך, פחות ופחות אנשים מגיעים למרכז בגלל התשלום עבור חנייה, ובעלי העסקים קורסים תחת הנטל".

בעלת עסק במרכז ניצן (שמה שמור במערכת) תיארה את המצב העגום: "כבר 40 שנים נשארו כאן אותן הבטונדות. אף אחד לא עושה שום דבר כדי לעזור לנו. אני בתור בעלת עסק מתביישת כשלקוחות מגיעים אליי לכאן. אנחנו צריכים להגיד תודה כשאנשים מגיעים אלינו. אני מהשגרירים של קרית ים, אני מנסה להרים את המקום, כדי שיבואו אליו כמה שיותר, אבל אני באמת מתביישת".

בעל עסק נוסף: "אין עבודה. אני סוגר בסוף היום עם 100 שקלים בקופה. בזמן האחרון העבודה ירדה מאוד, וזהו הקש ששבר את גב הגמל. עסקים יעזבו ויברחו מפה. החנייה ריקה, לא מגיעים לכאן יותר".

ווסקו: "זו התארגנות ראשונית. בעלי העסקים בגיבוי של התושבים שומרים לעצמם את כל הכלים החוקיים לראות איך אנחנו נפעל בהמשך, כדי להבטיח פתרון ריאלי שיוכל לאפשר להם להפעיל את העסקים שלהם בכבוד".

מעיריית קרית ים נמסר בתגובה: "במקביל להפעלת חוק העזר להסדרת החנייה בקרית ים, גיבשה העירייה מדיניות לנושא תו חניה לבעלי העסקים בעיר, ובימים אלה נעשתה פנייה למשרד הפנים לשם אישור מדיניות זו. בכל מקרה, בהנחיית ראש העירייה ועד שיושלם התהליך, נרשמים דוחות אזהרה בלבד. הארנונה בעיר נקבעה לפי הנחיות משרד הפנים ובתיאום מלא עם המשרד. גם לאחר העדכון, תעריף הארנונה לעסקים בעיר הוא מהנמוכים באזור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות