fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תערוכת הסיום של הבוגרים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת

הבוגרים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת השיקו השבוע את תערוכת הסיום שכלל עבודות אמנות יצירתיות במיוחד. מיצג ניתוח קיסרי, סדרת ציורי אקריל עצומים של ברבי יוצאת מהקופסה, מיצג כלבים נטושים מקרטון, פסלים ומובייל פחם, כל אלה ועוד מופיעים בתערוכה שנפתחה השבוע
תערוכת הסיום של הבוגרים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת - 'משני הצדדים' | צילום: יניב ויידגורין

בשבוע שעבר נפתחה תערוכת הבוגרים בחוג לספרות אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת. בתערוכה מציגים בוגרי החוג עבודות אמנות יצירתיות במגוון חומרים ורעיונות. התערוכה תוצג עד לתאריך 29.06.2023. להלן חלק מהעבודות והתיאור שלהן:

חאלדה אבו במיצג – נטוש

לדבריה, בעלי חיים ובפרט כלבי הרחוב הם נושא שכואב וקרוב ללבה. "חשבתי על כל הפרויקט הזה בעקבות הכלבים הנטושים שאני פוגשת בחיי היומיום שלי וכל הזמן מנסה לעזור להם. רציתי להעלות את המודעות כלפי אותם כלבים ואולי לעודד אנשים לאמץ כלבים", אומרת אבו שאהין. היא השתמשה בקרטונים ישנים, מאחר ולדבריה, קיים קשר עצום בין כלבי הרחוב להומלסים והקרטון משמש להם כבית וכשמיכה. היא יצרה דמות של כלב מצונפת על קרטון, שמיכת טלאים מקרטון, ראש של כלב תלוי על הקיר, כמעשה הציידים וציור של כלב, הכל מקרטון.

תערוכת הסיום של הבוגרים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת – 'נטוש' | צילום: יניב ויידגורין

סוהאד סואלחה במיצג – קיסרי

סואלחה מאוד רצתה ללמוד סיעוד ולהיות אחות מיילדת, אך כשבחרה ללמוד אמנות ידעה שפרויקט הסיום שלה יעסוק בנושא הלידות. היא בחרה בניתוח קיסרי, לאחר שאחותה, שילדה בשלוש לידות קיסריות מתמודדת עם הצלקת והקשיים עד היום. היא יצרה מיצג התלוי על הקיר ובחרה להשתמש בספוג המייצג את הרקמות העדינות של העור. כך לדוגמא יצרה פתח ברחם דרכו רואים את העובר, בטן עם תפרים ודם ועוד.

תערוכת הסיום של הבוגרים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת – 'קיסרי' | צילום: יניב ויידגורין

הסטודנטית עדן חביבאללה בשני פסלים – משני צדדים

חביבאללה מציגה את החיג'אב בשתי צורות שונות, הצד השמרני בו לוחצים על נשים לעטות את החיג'אב ללא התחשבות בדעתן. הפסל השני מייצג את הבנות שעוטות חיג'אב מרצון. "אותן נשים שמחויבות לעטות חיג'אב מרגישות כאב, הן חושבות שהוא מסתיר את היופי שלהם, וזה ישפיע על חייהן ויעצור אותן. הפסל השני מציג את החוויה שלי ומה שאני עברתי, כשהחלטתי לעטות חיג'אב לפני 12 שנים. אני רואה את עצמי מיוחדת בדבר הזה, אני גאה בזהות ובתרבות שלי ואני רואה בו דבר שמציג את היופי שלי. החיג'אב לא עצר לי דבר בחיים, להיפך, אני לומדת, עובדת, נוהגת ועושה כל מה שאני רוצה. הספרים לצד החיג'אב מציגים היכן אני נמצאת היום", הסבירה.

תערוכת הסיום של הבוגרים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת – 'משני הצדדים' | צילום: יניב ויידגורין

הסטודנטית סוזאן אבו זידאן בארבעה ציורי ענק באקריל – לצאת מהקופסא

לדבריה, כבת יחידה בין שישה אחרים, כשהייתה ילדה והוריה לקחו אותה לחנות הצעצועים, היא בחרה צעצועים של בנים כי רצתה שאחיה ישחקו איתה. היא החליטה לצייר את ברבי שמסמלת נשיות ועדינות, אך בציור הראשון ברבי בועטת בקופסה, שמסמלת את ההוויה הנשית ויוצאת מהגבולות שלה. "אם היום אצא מהקופסה ואתנהג כפי שהתנהגתי בילדות, זה לא יתאים. ישבתי כמו בנים, חשבתי כמו בנים והיום זה לא מתאים. באחד הציורים ברבי מצדיעה וסוזאן מסבירה: "בשלב מסוים האחים שלי התגייסו לצבא ולי לא הרשו להתגייס כי בעדה שלנו נשים לא עושות צבא, זו הסיבה שברבי מצדיעה".

תערוכת הסיום של הבוגרים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת – 'מחוץ לקופסה' | צילום: יניב ויידגורין

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות