fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה חדשה – ספר חדש. סיפור חייו המרתק של יוסק'ה בדיחי בן ה-92 ממולדת שזור בקורותיה של מדינת ישראל

 יוסק'ה בדיחי אוחז בעותק הראשון של ספר חייו, אכן סיפור שהיה באמת. צילום: טליה בן סבו

שנה חדשה – ספר חדש. סיפור חייו המרתק של יוסק'ה בדיחי בן ה-92 ממולדת שזור בקורותיה של מדינת ישראל

 יוסק'ה של המדינה, יוסק'ה של מולדת

 ספר חדש, מרתק ומרגש, "יוסק'ה סיפור שהיה באמת", אשר יצא בהוצאת ספרי האיכות: "עכשיו אפשר", הוא סיפור המתחיל הרבה טרום המדינה, ומספר את סיפור העלייה, ההתיישבות, ההגנה על המולדת, עלייה לקרקע, הקמת המדינה, קליטה, עבודות כיבוש האדמה, חלוציות, בית שאן חרוד, מלחמות, משפחה, ילדים, נכדים, נינים, הקמת בית כנסת במולדת וניהולו במשל 32 שנים.

התנדבויות עד לימים אלה ושיר אהבה של מוזיקאי מחונן המנגן במספר כלי נגינה ונותן קולו בזמר. יוסק'ה שיר אהבה,  מפגש מרתק עם אגדה עם שפם, יוסק'ה בדיחי, סיפור שהיה באמת.

 

במשך שנים רבות שאלו אותו, חברים, בני משפחה, "יוסקה, מתי אתה מוציא לאור ספר?" כבר לפני חמישים שנה תשובתו הייתה: "בקרוב."

יוסק'ה בדיחי: "היום, ממרומי גילי, 92, החלטתי כי הגיע זמן ה-"בקרוב", הגיעה העת לתעד את סיפור משפחתי המיוחד, משפחה אשר קורותיה כקורות העם היהודי הנודד.

סיפור חלוציות עוד טרם עם נוצר וארץ קמה, סיפור של חיים מלאים עם געגוע אינסופי לשיבת ציון, סיפור העלייה במאה ה-19 ועד לסיפור התחייה והתקומה של מדינת ישראל, היהודי הנודד שב למכורתו." אומר יוסק'ה בדיחי.

תלאה עט אומן מלתאר את סיפור משפחת בדיחי בתחנות חייה השונות, מימי התקופה בתימן ועד התיישבותה בפלשתינה, הלא היא ארץ ישראל השתלבותה במרחב הטורקי, האנגלי, הישראלי.

"בספר זה אני מבקש לפתוח לכם, קוראים יקרים, בני משפחה אהובים, צוהר לימים של טרום המדינה, ימים של מאבקים, התמודדויות, ימים של עצב ושמחה, ימים של חלוציות ובנייה, של תחיית העם היהודי השב לארצו ותקומה.

בספרי זה אני נרגש לחלוק עימכם פיסות חיים של תקופה המשתרעת על שלוש מאות, זהו הסיפור שלי, עכשיו תורכם לכתוב את הסיפור שלכם," אומר יוסק'ה.

יוסק'ה,  נשוי באהבה רבה לרותי, אשת חיל, גננת ואוהבת אדם אמיתית, אב לארבעה,  סב לנכדים ונינים, מביט אחורה בגאווה ובסיפוק,  מביט צופה פני עתיד בציפייה להמשיך בתרומתו המיוחדת לחברה הישראלית באופנים שונים.

"תם וממש לא נשלם. אומר יוסק'ה ומוסיף, בספרי: "יוסק'ה, סיפור שהיה באמת", כתבתי את שירת חיי, שיר אהבה רב משמעות לדור המייסדים, לדור החלוצים, לדור התחייה והתקומה, לדור החדש, לדור העתיד, דור לדור הנושא בגאון, חדור שליחות לאומית, את לפיד התקומה, האישי והלאומי.

ספרי זה אינו יכול היה להיכתב ללא תמיכתה של רעייתי האהובה, החכמה, המשפיעה עליי רוב טובה, רותי, הפוסעת עימי יד ביד, סיפורי הוא סיפורה מאז שהיינו לאחד.

תודה מיוחדת לעורך הספר, הסופר והמשורר, עמנואל בן סבו, אשר ברגישות, במסירות ובאוזניים רגישות במיוחד שמע את סיפור חיי והתרגש בכל מפגש מחדש.

אמשיך לספר את סיפור חיי, סיפור חייה של מדינתנו האהובה, אמשיך להתנדב, אמשיך לתרום, אמשיך לחייך ולנגן, אמשיך לשיר ולרקוד, אמשיך את יוסק'ה בדיחי, יוסק'ה שכולו לב ענק עם שפם מלא בטוב."

הספר יצא בהוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר" מופץ בימים אלה בחניות המובחרות, בסטימצקי ובצומת ספרים.

 

יוסק'ה בדיחי אוחז בעותק הראשון של ספר חייו, אכן סיפור שהיה באמת.
צילום: טליה בן סבו

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות